Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Με στόχο το Αιγαίο! Στις 9 Ιανουαρίου ξεκινάει η Τουρκία την σειριακή παραγωγή του άρματος Altay

Είναι  γεγονός ότι η τουρκική πολεμική βιομηχανία έχει επισπεύσει πολλά εξοπλιστικά της προγράμματα, με την επίφαση του εορτασμού 100 ετών από την ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας το 1923, αφού ο πραγματικός λόγος  είναι  η αλίευση ψήφων ενόψει των τουρκικών εκλογών αλλά και η πολεμική προπαρασκευή της χώρας έναντι της Ελλάδας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σε σχέση με τα παρπάνω , έρχεται άρθρο έγκριτου Βουλγαρικού ΜΜΕ με τίτλο, "Το τανκ Altay μπαίνει στην παραγωγή στις 9 Ιανουαρίου, η Τουρκία παραγγέλνει τα πρώτα 100", κυριότερα σημεία του οποίου είναι τα ακόλουθα:

"Επιβεβαιώθηκαν οι πληροφορίες του BulgarianMilitary.com ότι στις αρχές του 2023 ,η Τουρκία θα ξεκινήσει σειριακή παραγωγή του κύριου άρματος μάχης Altay. Σύμφωνα με τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης Soz Sakarya, στις 9 Ιανουαρίου, ο πρόεδρος της χώρας κ. Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θα επισκεφθεί το εργοστάσιο αρμάτων για να παραστεί στην επίσημη τελετή.

Θα παραστεί επίσης ο Εμίρης του Ντουμπάι κ. Σεΐχης Μοχάμεντ μπιν Ρασίντ Αλ Μακτούμ.

Η Soz Sakarya γράφει ότι κατά τη διάρκεια της τελετής ο κ. Ερντογάν θα υπογράψει συμβόλαιο για την αγορά 100 αρμάτων μάχης Altay από την BMC.

Η Τουρκία σκοπεύει να αγοράσει συνολικά 1.000 άρματα μάχης, με την πρώτη δόση να αναμένεται να είναι 250 άρματα μάχης. Το Κατάρ είναι η δεύτερη χώρα που έκανε παραγγελία για το Αλτάι.

Σύμφωνα με ανεπίσημες πληροφορίες, περισσότερα από 100 τανκς θα αποκτήσουν οι χερσαίες δυνάμεις του στρατού του Κατάρ. Οι πληροφορίες είναι γνωστές εδώ και αρκετά χρόνια.

Σύμφωνα με τουρκικές πηγές, μόνο πιλοτικές μονάδες του τανκ θα παραχθούν το 2023. Θα πρέπει να περάσουν από μια σειρά δοκιμών.

Η τουρκική πλευρά ενημερώνει ότι μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου θα γίνουν οι λεγόμενες κορεατικές δοκιμές.

Η Νότια Κορέα «εμπλέκεται» στο έργο, καθώς το Altay βασίζεται στο νοτιοκορεατικό K2 Black Panther.

Ο κινητήρας

Η Νότια Κορέα έλυσε  το πρόβλημα της Τουρκίας σχετικά με τον κινητήρα  του τανκ.

Σύμφωνα με προκαταρκτικές πληροφορίες, ο κορεατικός 4χρονος, 12κύλινδρος υδρόψυκτος κινητήρας ντίζελ DV27K θα ενσωματωθεί στις πρώτες 100 μονάδες που θα παραχθούν. Στη συνέχεια, η Άγκυρα θα ενσωματώσει τον τοπικά αναπτυγμένο κινητήρα της.

Λόγω των εμπάργκο όπλων κατά της Τουρκίας από ορισμένους από τους εταίρους της, η Άγκυρα αναγκάστηκε να αναπτύξει τη δική της μηχανή. Το 2025 είναι η χρονιά που ο κινητήρας της Νότιας Κορέας θα σταματήσει να εγκαθίσταται στο τουρκικό τανκ και θα αντικατασταθεί από τον τουρκικό. Αυτό ανακοίνωσε τον περασμένο Αύγουστο ο Δρ Ισμαήλ Ντεμίρ, Πρόεδρος της Τουρκικής Αμυντικής Βιομηχανίας.

Ο Δρ Ντεμίρ λέει ότι ο σχεδιασμός και η κατασκευή του τουρκικού κινητήρα «δεν είναι εύκολη δουλειά». Σύμφωνα με τον ίδιο, οι δοκιμές συνεχίζονται, αλλά ο κινητήρας θα είναι πολύ καλός, υποσχέθηκε ο Ντεμίρ. Συνέκρινε τους κορεατικούς και τουρκικούς κινητήρες, δηλώνοντας ότι οι διαφορές μεταξύ των δύο ήταν μικρές. «Ο κορεάτικος κινητήρας είναι παρόμοιος με τον δικό μας», είπε ο Demir σε μια συνέντευξη.

Το κύριο άρμα μάχης Altay είναι ένα έργο στο οποίο συμμετέχει ένα  σημαντικό μέρος της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας.

Οι BMC, Aselsan, Roketsan, Otokar, MKEK και Havelsan είναι οι τουρκικές  συμμετέχουσες εταιρείες στο έργο.

Από την πλευρά της Νότιας Κορέας, συμμετέχουν οι εταιρείες Hyundai Rotem, Hyundai WIA και Samyang Comtech.

Η Hyundai Rotem είναι βαθιά εμπλεκόμενη στον σχεδιασμό της Altay. Όμως η Τουρκία είναι έτοιμη να παράσχει αυτή την ευκαιρία στην κορεατική εταιρεία, καθώς η Hyundai Rotem θα παρέχει μεταφορά τεχνολογίας στην τουρκική αμυντική βιομηχανία.

Έτσι, η βραχυπρόθεσμη «απώλεια» από την τουρκική πλευρά μετατρέπεται σε μακροπρόθεσμο «κέρδος», αφού αυτή η μεταφορά τεχνολογίας θα διευρύνει το τουρκικό χαρτοφυλάκιο μελλοντικών συστημάτων νέου σχεδιασμού.

Ιπποδύναμη και οπλισμός

Μπορούμε να πούμε ότι το τουρκικό τανκ Altay είναι η επόμενη γενιά στην ανάπτυξη τουρκικού χερσαίου στρατιωτικού εξοπλισμού. Τα χαρακτηριστικά του είναι αξιομνημόνευτα.

Η ισχύς είναι 1.500 ίπποι με ενσωματωμένο κορεάτικο κινητήρα. Πάνω από 1.000 ίππους αναμένεται να είναι η ισχύς της δεύτερης δόσης των παραγόμενων τουρκικών αρμάτων μάχης με τον τοπικό κινητήρα.

To τανκ θα κινείται με μέγιστη ταχύτητα 65 km/h σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο και 45 km/h σε δρόμο εκτός δρόμου ή σε εξαιρετικά ανώμαλο και δυσπρόσιτο έδαφος.

Η τουρκική εταιρεία MKE ασχολείται με την εγκατάσταση πυροβόλου 120 χλστ. Είναι ένα όπλο λείας οπής διαμετρήματος 55 που βασίζεται στο πυροβόλο όπλο CN08 120 mm.

Για κλειστή αμυντική μάχη, ο δευτερεύων οπλισμός περιλαμβάνει έναν τηλεχειριζόμενο σταθμό όπλων εξοπλισμένο με πολυβόλο 12,7 mm / 7,62 mm. Σε αυτή τη διαμόρφωση προστίθεται ένα ομοαξονικό πολυβόλο 7,62 mm.

Θωράκιση και διαστάσεις

Η Rocketsan θα κατασκευάσει και θα εγκαταστήσει την θωράκιση του τανκ. Υπάρχει επίσης συμμετοχή της Νότιας Κορέας και μεταφορά τεχνολογίας σε αυτήν την εξέλιξη, καθώς η θωράκιση του Altay θα περιλαμβάνει σύνθετη θωράκιση.

Αυτή η σύνθετη θωράκιση αναπτύχθηκε με βάση την κορεατική ειδική πλάκα θωράκισης KSAP. Το σύστημα ενεργητικής προστασίας είναι τουρκικό. Η Asesan έχει αντιμετωπίσει αυτόν τον εξοπλισμό προσφέροντας το προϊόν της AKKOR. Το AKKOR είναι εξοπλισμένο με ιδιότητες hard kill και soft kill μαζί με υπολογιστές ηλεκτρονικού πολέμου EW.

Οι γενικές διαστάσεις του άρματος Altay είναι βάρος 66 τόνων, μήκος 7,3 μέτρα, πλάτος 3,9 μέτρα και ύψος 2,6 μέτρα.

Το άρμα  θα λειτουργεί από πλήρωμα  αποτελούμενο από τέσσερα άτομα , Αρχηγό πληρώματος, πυροβολητή, γεμιστή και οδηγό.

Επί του παρόντος, κοστίζει σχεδόν 14 εκατομμύρια δολάρια ανά μονάδα, αλλά υποτίθεται ότι με την είσοδο στη σειριακή παραγωγή και την έναρξη της εξαγωγής της δεξαμενής, η τιμή θα μειωθεί δραστικά. 

Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα

Από τα παραπάνω εξάγονται τα εξής συμπεράσματα:

Τα πρώτα 100 άρματα τα οποία θα παραδοθούν στις ΤΕΔ θα φέρουν τον νοτιοκορεατικό κινητήρα Doosan, ενώ τα πρωτότυπα των αρμάτων μάχης Altay στη νέα έκδοση θα παραδοθούν στον στρατό για δοκιμή το 2023.

Το άρμα Altay θα φέρει το σύστημα ενεργής προστασίας AKKOR, γεγονός το οποίο θα πρέπει να κατευθύνει από τώρα την Ελλάδα σε αγορά αντιαρματικών, τα οποία δεν θα μπορεί να καταστρέψει το εν λόγω τουρκικό σύστημα προστασίας, όπως πχ τα αμερικανικά Javellin

Το τουρκικό άρμα θα έχει επιπλέον θωράκιση  στην πίσω πλευρά του πύργου, αλλά όχι αυτόματο σύστημα φόρτωσης, γεγονός πολύ σημαντικό αναφορικά με την μη συνεχόμενη σε μικρό χρονικό διάστημα εκτόξευση βλημάτων.

Το σύστημα ΑKKOR

Το σύστημα AKKOR  είναι ένα σύστημα ενεργητικής προστασίας που μπορεί να εφαρμοστεί σε πολλούς τύπους τεθωρακισμένων οχημάτων χάρη στη σπονδυλωτή αρχιτεκτονική του.

Το AKKOR, θα σχηματίσει μια πλήρη ασπίδα προστασίας 360 μοιρών, αφού θα ανιχνεύσει τον εισερχόμενο πύραυλο ή αντιαρματικό πύραυλο σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα με το ραντάρ υψηλής τεχνολογίας του.

Τα πυρομαχικά φυσικής καταστροφής που θα κατευθυνθούν θα εκραγούν μόλις πλησιάσει πλησιέστερα η  αντιαρματική απειλή, με τη βοήθεια των αισθητήρων που βρίσκονται πάνω τους, εξουδετερώνοντας την απειλή.

Με τον έξυπνο αισθητήρα στα πυρομαχικά, το σύστημα AKKOR θα ξεπεράσει τα αντίστοιχα του στον κόσμο. Λειτουργώντας σαν ένα μίνι ραντάρ, ο αισθητήρας θα καταστρέψει την απειλή εκπυρσοκροτώντας όταν ο πλησιέστερος πύραυλος/πύραυλος και τα αμυντικά πυρομαχικά είναι πιο κοντά.

Το αντιαρματικό  Javelin- φονιάς του Altay

Στον πόλεμο στην Ουκρανία αποκαλύφθηκε η συμβολή των αντιαρματικών Javelin στην αναχαίτιση-καταστροφή των Ρωσικών αρμάτων -ΤΟΜΠ-ΤΟΜΑ.

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα εύχρηστο όπλο, όπου  οι χειριστές του απλά σημαδεύουν, το όπλο «κλειδώνει» τον στόχο και ρίχνουν, με τον πύραυλο να κατευθύνεται μόνος του στον στόχο χάρη σε αισθητήρα υπερύθρων, ενώ αυτοί αλλάζουν θέση.

Η χρήση του  εν λόγω αντιαρματικού όπλου είναι απλή και υπηρετείται από 2 οπλίτες , έναν σκοπευτή-πυροβολητή έναν γεμιστή. 

Εκτοξεύεται από τον ώμο και έχει τη δυνατότητα να αχρηστεύσει  ένα  εχθρικό άρμα μάχης  και αμέσως να μεταβεί σε άλλη θέση, αποφεύγοντας τα εχθρικά πυρά αντιποίνων και τον αντίπαλο που πλησιάζει. 

Στη συνέχεια οι υπηρέτες του Javelin επαναλαμβάνουν την ίδια διαδικασία καταστρέφοντας άλλο εχθρικό άρμα.

Οι Javelin έχουν μέγιστη εμβέλεια περίπου 4 χλμ, και ένα σημαντικό τους πλεονέκτημα είναι πως, όταν χτυπάνε έναν στόχο, παίρνουν ύψος και τον πλήττουν από πάνω.

Η τροχιά που ακολουθεί ο πύραυλος, μοιάζει με εκείνη των βλημάτων όλμου θα λέγαμε και όχι με αυτή των μέχρι σήμερα γνωστών αντιαρματικών όπλων.

Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό αναφορικά με την καταστροφή των εχθρικών τεθωρακισμένων, καθώς η θωράκισή τους  είναι πιο ελαφριά στο πάνω μέρος του άρματος, στη θέση του αρχηγού πληρώματος,  σε σχέση με άλλα σημεία.

Συνέπεια των παραπάνω είναι ότι το τουρκικό  Altay το οποίο θα φέρει το σύστημα ενεργής προστασίας ΑΚΚΟR, δεν θα μπορεί να καταστρέψει τον αντιαρματικό πύραυλο javellin, αφού ο τελευταίος θα πλήττει το τουρκικό άρμα από πάνω προς τα κάτω  στον πύργο του ,όπου το παραπάνω σύστημα αυτοπροστασίας δεν καλύπτει το άρμα και όχι κατευθυνόμενος σε αυτό από μπρός-πίσω-δεξιά-αριστερά που το καλύπτει.

Τέλος μένει να δούμε που θα κατευθυνθούν τα πρώτα 100 Altay στον τουρκικό στρατό, αφού κάτι τέτοιο θα αποτελεί σαφή ένδειξη των προτεραιοτήτων του.

Αν για παράδειγμα αυτά παραληφθούν από  Σχηματισμούς της Στρατιά Αιγαίου ή  από εκείνους με "προσανατολισμό" το Αιγαίο όπως αυτοί του 4ου Σώματος Στρατού, που κατά την εκτίμησή μας είναι το πιθανότερο, ή θα κατευθυνθούν στην 1η Στρατιά στην Ανατολική Θράκη.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμική αεροπορία 0

Πριν πεινάσει μαγειρεύει η Ελλάδα! Τα γνωστά μηχανικά προβλήματα του F-35 αναγκάζουν την ΠΑ να ζητά επιτακτικά την απόκτηση του Block 4

Ως χώρα θα περιμένουμε όσο απαιτηθεί για να παραλάβουμε την εκδοχή Block 4 του Αμερικανού αεροσκάφους 5η γενιάς στην...
ρωσική τράπεζα και Πούτιν
Ρωσία 0

Έξω Φρενών οι Ρώσοι! Τούρκοι, Κινέζοι και Άραβες καθυστερούν ή ακυρώνουν τελείως τις πληρωμές ρωσικού πετρελαίου φοβούμενοι τις κυρώσεις των ΗΠΑ

«Η αμερικανική και ευρωπαϊκή πίεση δημιούργησε προβλήματα στις πληρωμένες μας» είπε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνο,...