Ελληνοτουρκικά

Δεν χωρατεύουν! Πύραυλοι Mini Intelligent Mumunition (MAM-L) εκτοξεύτηκαν για πρώτη φορά από το νέο τουρκικό AKSUNGUR

Την ώρα που στην Αθήνα εκπέμπονται δηλώσεις που παραπέμπουν σε χαμήλωμα ακόμα και των τόνων διαμαρτυρίας, όπως αυτές του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου που στην Βουλή δήλωσε: «Δεν είναι η καλύτερη περίοδος να λες πράγματα κατά της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ», στο Αιγαίο οι Τούρκοι ξεσαλώνουν και ατσαλώνουν ακόμα περισσότερο τις Ένοπλες Δυνάμεις τους.

Όπως ανακοίνωσε το Τουρκικό Υπουργείο Άμυνας στο πλαίσιο της Άσκησης Γαλάζια Πατρίδα 2022, ο πύραυλος MAM-L εκτοξεύτηκε για πρώτη φορά από το μη επανδρωμένο αεροσκάφος AKSUNGUR, το οποίο πρόσφατα εντάχθηκε στο οπλοστάσιο της Τουρκικής Διοίκησης Ναυτικών Δυνάμεων. Η ανακοίνωση ανέφερε: «Στο πλαίσιο της Άσκησης Γαλάζια Πατρίδα 2022, πύραυλοι Mini Intelligent Mumunition (MAM-L) εκτοξεύτηκαν για πρώτη φορά από το Εθνικό Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος AKSUNGUR, το οποίο μόλις μπήκε στον κατάλογο του Πολεμικού μας Ναυτικού».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Yeni Safak μάλιστα διαφημίζει το συγκεκριμένο αεροσκάφος γράφοντας πως: «Το εθνικό μη επανδρωμένο εναέριο όχημα AKSUNGUR, που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από την Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (TUSAŞ), τραβά την προσοχή με το άνοιγμα των φτερών του που είναι 24 μέτρα και την υψηλή ικανότητα μεταφοράς που φτάνει τα 750 κιλά. Το AKSUNGUR διαθέτει επίσης δύο υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες ντίζελ PD-170 που επιτρέπουν μακροχρόνιες πτήσεις σε ύψη έως και 40 χιλιάδες πόδια. Το AKSUNGUR, που πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση το 2019, ξεκίνησε την πρώτη της αποστολή επί του πεδίου το δεύτερο τρίμηνο του 2021, συμπληρώνοντας ήδη χίλιες ώρες πτήσης».

Εσωτερικά και εθνικά πυρομαχικά MAM-L

Από την άλλη πλευρά, το Mini Intelligent Ammunition (MAM-L), που αναπτύχθηκε και παράγεται από τη ROKETSAN, αναπτύχθηκε για μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα, ελαφρά αεροσκάφη επίθεσης και εναέριες αποστολές εδάφους με το χαμηλό του βάρος. Το MAM-L έχει υψηλή ακρίβεια και αποτελεσματικότητα με τις εναλλακτικές κεφαλές του ενάντια σε σταθερούς και κινούμενους στόχους. Με διάμετρο 160 mm, το MAM-L έχει μήκος 1 μέτρο, βάρος 22 κιλά και αυτονομία 15 χιλιόμετρα.

Η ανάπτυξη του του συγκεκριμένου UAV που το όνομά του σημαίνει «Γρυπαετός» διήρκεσε 18 μήνες. Το πλαίσιο του αεροσκάφους, το φτερό και ο εξοπλισμός προσγείωσης είναι νέα σχέδια, ενώ τα συστήματα ελέγχου προέρχονται από την υπάρχουσα οικογένεια drones TAI Anka.

Το αεροσκάφος έχει μήκος 12 μέτρα (39 πόδια) και ύψος 3 μέτρα (9,8 πόδια).

Ο τηλεχειρισμός του UAV εκτελείται από λογισμικό συμβατό με DO-178B σε σταθμό ελέγχου εδάφους και υλικό συμβατό με DO-254, χρησιμοποιώντας κρυπτογραφημένη σύνδεση ψηφιακών δεδομένων με διπλό αντίγραφο ασφαλείας. Προαιρετική ευελιξία λειτουργίας πέρα από την οπτική εμβέλεια είναι διαθέσιμη μέσω δορυφόρου επικοινωνιών.

Οι προτεινόμενοι οπλισμοί περιλαμβάνουν TEBER-81 (κατευθυνόμενη με λέιζερ βόμβα Mk-81), TEBER-82 (βόμβα καθοδηγούμενη από λέιζερ Mk-82), LUMTAS, MAM-L, Roketsan Cirit, MAM-C, HGK-3 (πυρομαχικά με καθοδήγηση ακριβείας ), KGK (82) και μινιατούρα βόμβα.

Όπως έχει πρόσφατα δημοσιεύσει το Πενταπόσταγμα ο Διευθύνων Σύμβουλος της Turkish Aerospace, Temel Kotil, είχε αναφέρει σε συνέντευξή του τον Φεβρουάριο στην τουρκική τηλεόραση, ότι έχουν παραδοθεί συνολικά πέντε UCAV Aksungur και θα χρησιμοποιηθούν από το τουρκικό ναυτικό και την τουρκική αεροπορία για…..ειδικές αποστολές.

Σύμφωνα με το Naval News, με τη μεγάλη χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου, το Aksungur, θα αναλαμβάνει συνεχείς αποστολές συλλογής πληροφοριών πολλαπλών ρόλων, επιτήρησης, αναγνώρισης και κρούσης με παράλληλη δυνατότητα πλοήγησης SATCOM, αλλά και εκτόξευσης ηχοσημαδούρων.

Η Turkish Aerospace εργάζεται επί του παρόντος για την παροχή ικανότητας Anti-Submarine Warfare (ASW) στο UAV Aksungur.

Σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων της TAI σε διαφορετικές χρονικές στιγμές, η TAI αναμένει να πραγματοποιήσει εκτόξευση ηχοσημαδούρων σε Αιγαίο και Α.Μεσόγειο το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Ένα sonobuoy (ηχοσημαδούρα) είναι μια σχετικά μικρή συσκευή διαμέτρου 13 cm (5 in) και μήκους 91 cm (3 ft) - που εκτοξεύεται από αεροσκάφη ( επανδρωμένα ή μη), αλλά και πλοία που διεξάγουν ανθυποβρυχιακό πόλεμο.

Πρόκειται για φουσκωτό πλωτήρα επιφάνειας με ραδιοπομπό, ο οποίος παραμένει στην επιφάνεια για επικοινωνία με το αεροσκάφος, ενώ ένας ή περισσότεροι αισθητήρες υδροφώνου βυθίζονται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, σε επιλεγμένο βάθος που είναι μεταβλητό, ανάλογα με τις περιβαλλοντικές συνθήκες και το σχέδιο αναζήτησης.

Η σημαδούρα μεταδίδει ακουστικές πληροφορίες από τα υδρόφωνά της μέσω ασύρματου UHF / VHF στους χειριστές του αεροσκάφους, ή του UAV.

Με την τεχνολογική βελτίωση του υποβρυχίου στον σύγχρονο πόλεμο, γεννήθηκε η ανάγκη για ένα αποτελεσματικό σύστημα παρακολούθησης.

Έτσι, το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό διαθέτει UCAV Aksungur, τα οποία είναι ικανά να πετούν για περισσότερες από 60 ώρες, έχοντας ταυτόχρονα την δυνατότητα εκτόξευσης και παρακολούθησης ηχητικών σημαδούρων εκτός από τις ικανότητες κρούσης με πυραύλους κατά “εχθρικών” μονάδων επιφανείας.

Το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό θα αποκτήσει δυνατότητα εκτόξευσης και παρακολούθησης ηχοσημαδούρων από drone το 2022, επιπλέον των δυνατοτήτων πολέμου επιφανείας.

Με την παροχή συνεχούς επιτήρησης για περισσότερες από 60 ώρες και δυνατότητα εκτόξευσης/παρακολούθησης ηχοσημαδούρων, το Aksungur φαίνεται να είναι ένα χρήσιμο πλεονέκτημα σε επιχειρήσεις τύπου ASW, ιδιαίτερα κατά των “εχθρικών” υποβρυχίων.

Οι Τούρκοι, προφανώς και  τα δίνουν όλα για να μπορέσουν να εντοπίσουν τα "αόρατα" ελληνικά υποβρύχια, τα οποία έχουν γίνει μεγάλος καημός τους, αλλά και με ηχοσημαδούρες ή χωρίς, εκτιμάται ότι πάλι “αόρατα” θα παραμείνουν προκαλώντας μεγάλα εμπόδια σε κάθε σχέδιο της Άγκυρας.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ρωσική τράπεζα και Πούτιν
Ρωσία 0

Έξω Φρενών οι Ρώσοι! Τούρκοι, Κινέζοι και Άραβες καθυστερούν ή ακυρώνουν τελείως τις πληρωμές ρωσικού πετρελαίου φοβούμενοι τις κυρώσεις των ΗΠΑ

«Η αμερικανική και ευρωπαϊκή πίεση δημιούργησε προβλήματα στις πληρωμένες μας» είπε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνο,...