Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Αποκαλυπτική έκθεση: Η Τουρκική ΠΑ έχει γερασμένα μαχητικά

Το Τουρκικό Κέντρο Μελετών Εξωτερικής Πολιτικής και Οικονομικών (EDAM), δημοσίευσε μια έκθεση που καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η τουρκική πολεμική αεροπορία κινδυνεύει να «μείνει πίσω από τις παγκόσμιες τάσεις», ως αποτέλεσμα της εγκατάλειψης του προγράμματος F-35.

Τα F-4s τρίτης γενιάς και τα F-16 τέταρτης γενιάς πλησιάζουν στο τέλος της  " επιχειρησιακής ζωής τους" και το τουρκικό μαχητικό  5ης γενιάς TF-X, είναι απίθανο να είναι έτοιμο εγκαίρως για  να τα αντικαταστήσει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο συντάκτης της έκθεσης, Can Kasapoglu, διευθυντής του προγράμματος ασφάλειας και άμυνας της EDAM έγραψε ότι: «Οι δυνατότητες της Τουρκικής πολεμικής  Αεροπορίας  θα αντιμετωπίσουν μια σοβαρή δοκιμασία για τα επόμενα 10 έως 20 χρόνια».

Ωστόσο, μια άλλη έκθεση του Nordic Monitor έχει επισημάνει ένα ακόμη πιο πιεστικό πρόβλημα, το οποίο μπορεί να επιδεινώσει την υπάρχουσα  έλλειψη πιλότων, ασκώντας περαιτέρω πίεση στο υπάρχον  σύστημα εκπαίδευσής τους.

Η Nordic Monitor ανέφερε ότι τον Μάιο του 2019, η Διεύθυνση Πληροφοριών της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας έκανε λόγο για  ποινικές καταγγελίες που είχαν απαγγελθεί εναντίον περίπου 681 υπαλλήλων της Πολεμικής Αεροπορίας,  ότι διατηρούσαν σχέσεις με το κίνημα Gülen και ήταν  κατηγορούμενοι για την απόπειρα πραξικοπήματος που είχε εκδηλωθεί πριν από πέντε χρόνια, τον Ιούλιο του 2016.

Η Διεύθυνση δεν παρείχε αποδεικτικά στοιχεία για διαπραχθέντα αδικήματα, λέγοντας ότι οι κατηγορίες βασιζόταν στο ηλεκτρονικό «προφίλ» των κατηγορουμένων,  συμπεριλαμβανομένης της χρήσης της εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων ByLock από αυτού, ή βάσει της ηλικίας, της εκπαίδευσης και της επάρκειας τους σε ξένες γλώσσες!

Η έκφραση φιλονατοϊκών και φιλοδυτικών συναισθημάτων ήταν ένας άλλος λόγος για να απαγγελθούν κατηγορίες σε αυτούς.

Ακόμη και πριν από το πραξικόπημα του 2016, η τουρκική πολεμική αεροπορία αγωνιζόταν να κρατήσει έμπειρους πιλότους εν ενεργεία, αφού η κατάσταση επιδεινώθηκε ύστερα  από  νόμο του 2012 ,που μείωσε την υποχρεωτική παραμονή των πιλότων στην πολεμική αεροπορία σε 13 χρόνια.

Περίπου 251 έμπειροι πιλότοι παραιτήθηκαν, προτού τεθεί σε ισχύ μια τροποποίηση για να σταματήσει η ροή.

Μέχρι τον Μάιο του 2016, η τουρκική πολεμική αεροπορία είχε 1.275 πιλότους συνολικά, με 378  στα F-4E και F-16, ενώ υπήρξε έλλειμμα 554 πιλότων, συμπεριλαμβανομένων 190 πιλότων στα παραπάνω μαχητικά αεροσκάφη.

Έχει αναφερθεί ότι τέσσερις στους πέντε πιλότους της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας απολύθηκαν ή φυλακίστηκαν από την κυβέρνηση μετά το πραξικόπημα. Οι αναφορές των μέσων ενημέρωσης δείχνουν ότι 600-716 πιλότοι συνελήφθησαν απροσδόκητα ή αποστρατεύθηκαν μετά το πραξικόπημα, με την αναλογία πιλότου προς αεροσκάφος να είναι μικρότερη από 0,4: 1!

Σε μια προσπάθεια να καλύψει το κενό, το 2017 η τουρκική κυβέρνηση προσπάθησε να αναγκάσει 300 πρώην πιλότους μαχητών, οι περισσότεροι από τους οποίους εργαζόταν στην πολιτική αεροπορία να επιστρέψουν στην πολεμική αεροπορία, με αποτέλεσμα μόνο 40 από αυτούς να ανταποκριθούν σε αυτό το κάλεσμα για επιστροφή στην  ενεργό υπηρεσία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Τουρκία ήθελε επίσης να στρατολογήσει πακιστανικούς πιλότους για τα F-16, αλλά αυτό εμποδίστηκε από τις ΗΠΑ, οι οποίες είχαν το δικαίωμα να εγκρίνουν την πρόσβαση τρίτων χωρών στα τουρκικά F-16 βάσει των όρων της αρχικής διμερούς σύμβασης.

Στην απελπισία της, η  τουρκική πολεμική αεροπορία ανακάλεσε 1.040  υποψήφιους πιλότους  που είχαν προηγουμένως απορριφθεί!!

Περίπου 830 από αυτά φέρεται να πέρασαν νέα τεστ ικανότητας και μπήκαν στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Το πρώτο βήμα του συστήματος εκπαίδευσης της τουρκικής αεροπορίας παρέχεται από την Ακαδημία Πολεμικής Αεροπορίας (Hava Harp Okulu / HHO), όπου οι μαθητές εκπαιδεύονται σε ανεμόπτερα που ανήκουν στην τουρκική αεροναυτική ένωση (THK) στο αεροδρόμιο της Γιάλοβα κατά τη θερινή περίοδο. Στη συνέχεια, προχώρησαν στα Cessna T-41Ds (μια παραλλαγή του Cessna 172) που διαχειρίζεται η 126η «Μοίρα» Serçe. 

Μετά την αποφοίτησή της από την ακαδημία, οι πιλότοι υποψήφιοι αξιωματικοί μετακινούνται στη 2η κύρια βάση Jet στο αεροδρομιο Çiğli στη Σμύρνη, για εκπαίδευση σε πέντε διαφορετικούς τύπους αεροσκαφών -ελικοπτέρων που γίνεται στο Çiğli και στο Kaklıç.

Το μάθημα αποτελείται από μια φάση αρχικής εκπαίδευσης πτήσεων 44 ωρών στο SIAI-Marchetti (Leonardo) SF-260Ds της 123ης Μοίρας (με στόχο σόλο πτήση μετά από 16 εξορμήσεις / 20 ώρες), ακολουθούμενη από μια φάση Basic Flying Training 112 ωρών (69 εξόδους) και 18 ώρες προχωρημένης εκπαίδευσης πτήσης στα KT-1Ts της 122ης μοίρας «Scorpion».

Το KT-1T είναι μια έκδοση εξαγωγής του KAI KT-1 Woongbi. Η βασική φάση προηγείται από ένα μάθημα 35 εξόδων χρησιμοποιώντας προσομοιωτές KT-1T, οι οποίοι περιλαμβάνουν δύο προσομοιωτές KT-1T Aircraft Operational Flight Training (OFT), δύο προσομοιωτές KT-1T Aircraft Instrument Flight Training (IFT) και δύο συσκευές εκπαίδευσης αεροσκαφών ( ATD).

Οι πιλότοι στη συνέχεια συνεχίζουν την εκπαίδευση με μαχητικά αεροσκάφη,  μεταφορικά αεροσκάφη ή ελικόπτερα.

Εκείνοι που προορίζονται για πτήση αεροσκαφών ξεκινούν το Advanced Jet Training στο Northrop T-38M με την 121η Μοίρα, πετώντας 69 εξορμήσεις κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, συμπεριλαμβανομένων 12 σόλο πτήσεων.

Οι πιλότοι πραγματοποιούν επίσης 35 εξορμήσεις στον προσομοιωτή κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης εκπαίδευσης .

Οι προσομοιωτές που χρησιμοποιούνται περιλαμβάνουν δύο προσομοιωτές T-38M Aircraft Operational Flight Training (OFT), οι οποίοι μιμούνται οπτικές συνθήκες πτήσης και διαθέτουν σύστημα ευρείας γωνίας και μπροστινό πιλοτήριο, δύο προσομοιωτές T-38M Aircraft Instrument Flight Training (IFT) με κανονικό σύστημα οπτικής γωνίας προβολής και εμπρός και πίσω πιλοτήριο και τέσσερα συστήματα συνομιλίας.

Στούς πιλότους απονέμονται "τα φτερά τους" (διακριτικά πτητικής ικανότητας) ,μετά την επιτυχή ολοκλήρωση ενάμισι έτους εντατικής εκπαίδευσης, προτού τοποθετηθούν στα F-4E, F-16, E-7T και KC-135R.

Οι πιλότοι αποστέλλονται σε διαφορετικές μοίρες για να λάβουν εκπαίδευση μετάπτωσης σε ετοιμότητα μάχης ανάλογα με τον τύπο του αεροσκάφους.

Το F-16 Combat Readiness Training παραδίδεται από τους εκπαιδευτές T-38M της 121ης Μοίρας, ενώ το αεροσκάφος F-4E / 2020 πηγαίνει στην 111η Μοίρα στο Εσκισχίρ.

Το E-7T Combat Readiness Training βασίζεται σε προσομοιωτή και παρέχεται από την 131η Μοίρα και το Κέντρο Εκπαίδευσης της Turkish Airlines.

Το KC-135R Combat Readiness Training παρέχεται από το 101st Tanker Squadron στο Incirlik.

Οι πιλότοι μεταφορών και ελικοπτέρων τοποθετούνται στην 125η εκαιδευτική μοίρα στο ğiğli στη Σμύρνη για  εξάμηνη εκπαίδευση.

Οι πιλότοι μεταφορικών αεροσκαφών πραγματοποιούν 52  πτήσεις -εξόδους  με το αεροσκάφος CN-235-100M με 18 πτήσεις στον προσομοιωτή, πριν τοποθετηθούν στην 221η και 222η Μοίρα στην 12η Διοίκηση Κύριας Βάσης Αεροπορικών Μεταφορών στο Καϊσέρι και παρακολουθήσουν  εκπαίδευση ετοιμότητας μάχης στο C-130B / E , ή C-160D, και στην 212η Μοίρα στην Άγκυρα για CN-235-100M Combat Readiness Training.

Οι πιλότοι  ελικοπτέρων πραγματοποιούν 50 πτήσεις με Bell UH-1H, προτού συνεχίσουν στο Combat Readiness Training με την ίδια μονάδα.

Η τουρκική πολεμική αεροπορία αναγνωρίζει ότι τα υπάρχοντα εκπαιδευτικά αεροσκάφη  δεν είναι κατάλληλα για την εκπαίδευση πιλότων για πιλότους μαχητικών επόμενης γενιάς και αποκτά νέο εξοπλισμό.

Το αυτόχθον εκπαιδευτικό αεροσκάφος TAI Hürkuş κατασκευάζεται για να πληροί την απαίτηση της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας για αντικατάσταση του KT-1T, ενώ το TAI Hürjet είναι μονοκινητήριο  που αναπτύσσεται για να αντικαταστήσει το T-38M.

Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι η τουρκική πολεμική αεροπορία αντιμετωπίζει σοβαρότατα επιχειρησιακά προβλήματα, με γερασμένα μαχητικά, χωρίς έμπειρους και επαρκείς σε αριθμό πιλότους και με ανεπαρκή εκπαίδευση σε όσους κατ' ανάγκη κάνει πιλότους, οι οποίοι σε προηγούμενες μάλιστα εξετάσεις ως υποψήφιοι πιλότοι είχαν κριθεί  ως ανεπαρκείς .

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Με γνώμονα και κριτήριο, ότι η Πολεμική Αεροπορία είναι εκείνη που διαδραματίζει το σημαντικότερο ρόλο στην εξέλιξη και έκβαση των σύγχρονων στρατιωτικών επιχειρήσεων και βλέποντας τα "χάλια " της τουρκική πολεμικής αεροπορίας, συνάγουμε το συμπέρασμα ότι για την Ελλάδα  από στρατιωτικής άποψης, είναι η κατάλληλη χρονική συγκυρία να προχωρήσει τώρα σε αποφασιστικά βήματα για την κατοχύρωση και διασφάλιση των συμφερόντων της σε Αιγαίο και ΝΑ Μεσόγειο.

Επίσης η Διεθνής απομόνωση της Τουρκίας, κυρίως από ΗΠΑ-ΕΕ, καθώς και τα τεράστια εσωτερικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Ερντογάν, δείχνουν ότι ιδανικότερη στιγμή για να κλείσουμε όλα τα θέματα με την Τουρκία, είναι τώρα.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ