Εθνικά θέματα
Ενημερώθηκε στις:

“Ξερογλείφονται” οι Βούλγαροι μετά την παρουσία των ΗΠΑ στην Αλεξανδρούπολη-Θέλουν βάση του ΝΑΤΟ στον Εύξεινο Πόντο

Μετά την δυναμική παρουσία των Αμερικανών στην Αλεξανδρούπολη, και τα οφέλη για το λιμάνι της πόλης με τα έργα αλλά και την βοήθεια προς τις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις, η βουλγαρική πλευρά επιθυμεί μια βάση του ΝΑΤΟ στον Εύξεινο Πόντο.     

Ο επικεφαλής του βουλγαρικού υπουργείου Άμυνας προσφέρθηκε να δώσει την άδεια για την κατασκευή βάσης του ΝΑΤΟ στον Εύξεινο Πόντο, παρά τις ρωσικές απειλές περί στοχοποίησης με  πυραύλους ικανούς να καταστρέψουν τα πάντα στην θάλασσα αυτή μέσα σε λίγα λεπτά.

Ο Γκεόργκι Παναγιώτοφ, επικεφαλής του στρατιωτικού τμήματος της Βουλγαρίας, σημείωσε ότι η χώρα ενδιαφέρεται για την ανάπτυξη  διοίκησης του Ναυτικού του ΝΑΤΟ στον Εύξεινο Πόντο σε ακτή της.

Ο επικεφαλής του βουλγαρικού υπουργείου άμυνας έκανε αυτή την πρόταση κατά τη διάρκεια συνάντησης με συναδέλφους του από άλλες χώρες μέλη της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας στην  πρωτεύουσα της Ρουμανίας.
Πρόσθεσε ότι είναι απαραίτητο να συνεχιστεί η ενίσχυση των δεσμών μεταξύ του στρατιωτικοπολιτικού μπλοκ και της ΕΕ στον τομέα της άμυνας.

Κατά τη συνάντηση, οι υπουργοί Άμυνας της Πολωνίας, της Ουγγαρίας, της Τσεχίας, της Σλοβακίας, της Εσθονίας, της Λιθουανίας και της Λετονίας σημείωσαν ότι το ΝΑΤΟ πρέπει να ενισχύσει τα ανατολικά του σύνορα. Εξέφρασαν επίσης ανησυχία για την κατάσταση στα σύνορα μεταξύ Πολωνίας και Λευκορωσίας, καθώς και για τις ενέργειες της Ρωσίας στην περιοχή του Εύξεινου Πόντου.

Οι ΗΠΑ μετά το 2016, προχώρησαν μεθοδικά στην ανάδειξη της ευρύτερης περιοχής της Αλεξανδρούπολης ως την περιοχή που θα αποτελούσε τον θεμέλιο λίθο της νέας τους στρατηγικής για την Ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια.

Ένα από τα πλεονεκτήματα, είναι η σύνδεση του λιμανιού με την Εγνατία Οδό και η σύνδεση αυτή με τις κάθετες οδούς που οδηγούν στα Βαλκάνια, την Ανατολική Ευρώπη και τις Βαλτικές Χώρες.

Όταν θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι επενδύσεις,εμπορεύματα, στρατεύματα ακόμα και ενέργεια, μέσα σε ελάχιστες ώρες θα βρίσκονται στο προορισμό τους.

Επίσης, η σύνδεση της Via Carpathia με την Εγνατία οδό, δίνει τεράστια αξία και στα λιμάνια Θεσσαλονίκης – Καβάλας. Το 2019 είχε γίνει και η πρώτη μεταφορά Αμερικανικών δυνάμεων από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στην Ρουμανία, μέσω αυτών των οδών με απόλυτη επιτυχία. Το άλλο μεγάλο πλεονέκτημα της περιοχής είναι ο σιδηρόδρομος.

Οι Βούλγαροι βλέποντας τα πλεονεκτήματα που απέκτησε η Ελλάδα, προτείνουν οι ίδιοι στις ΗΠΑ, την δημιουργία μιας βάσης του ΝΑΤΟ σε βουλγαρική ακτή, με στόχο την μόνιμη παρουσία αμερικανικών και άλλων δυνάμεων στον Εύξεινο Πόντο.

Αυτή η πρόταση είναι μέσα στα σχέδια του ΝΑΤΟ

Στα σχέδια της συμμαχίας, το λιμάνι του Μπουργκάς στην Βουλγαρία θα συνδεθεί με αυτό της Αλεξανδρούπολης δια ξηράς, δημιουργώντας σε δύο τεράστια κέντρα Logistics, και με αυτό τον τρόπο θα επιτευχθεί η παράκαμψη του Βοσπόρου.

Η Σιδηροδρομική Εγνατία είναι όμως εξίσου σημαντική για τα Δυτικά Βαλκάνια και την ενσωμάτωση τους στην Ευρωπαϊκή κοινότητα, το ΝΑΤΟ και τα Αμερικανικά συμφέροντα.

Τέλος, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Θεσσαλονίκη είναι τρία ασφαλή μέρη για στρατιωτικές μετακινήσεις δυνάμεων του ΝΑΤΟ, από τη Μεσόγειο πρός την Ανατολική και Βόρεια Ευρώπη και αντίστροφα, μακριά από τον ρωσικό στόλο της Μαύρης θάλασσας. Το τελευταίο μειώνει την εξάρτηση των ΗΠΑ και ΕΕ από την Τουρκία, αφού στην ουσία τα Στενά του Ελλησπόντου χάνουν πολύ μεγάλο μέρος της στρατηγικής τους σημασίας.

Στον ελληνικό βραχίονα του σχεδίου έχουν ενταχθεί επίσης και τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, Καβάλας. Η χρηματοδότηση αυτή δεν συμπεριλαμβάνει την αναβάθμιση των λιμένων και για το λόγο αυτό είναι κρίσιμη η ιδιωτικοποίηση τους και τα Αμερικανικά κεφάλαια που πρόκειται να προχωρήσουν στην απόκτηση τους. Σε αυτή την εξίσωση, ερωτηματικό αποτελεί ακόμα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Αυτός είναι επίσης και ένας πολύ σημαντικός λόγος που δικαιολογεί την συνεχή προσπάθεια της Τουρκίας για διχοτόμηση του Αιγαίου, προκειμένου να πάρει την θαλάσσια περιοχή και τα νησιά μας τα οποία βρίσκονται ανατολικότερα του 25ου Μεσημβρινού.

Άλλωστε τα στενά του Ελλησπόντου ακόμη και σήμερα, έχουν στρατηγική σημασία με μια βασικότατη προϋπόθεση. Αυτή είναι τα "Ελληνικά Στενά" να είναι ανοιχτά, αφού αν κλείσουν τίποτε δεν μπαίνει ή βγαίνει δια μέσου των στενών του Ελλησπόντου από και πρός τη Μαύρη Θάλασσα.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ