Τεχνολογία

Νέα μελέτη: Πολλά διαστρικά αντικείμενα έχουν «εισβάλει» στο Ηλιακό μας σύστημα

Ο Oumuamua ήταν το πρώτο διαστρικό αντικείμενο (ISO) που εντόπισαν ποτέ οι αστρονόμοι να μπαίνει στο Ηλιακό μας σύστημα το 2017, ενώ το 2019 ακολούθησε και ο κομήτης 2l Borisov. Και τα δύο όμως, παρέμειναν στο Ηλιακό σύστημα για μικρό χρονικό διάστημα πριν εξέλθουν ξανά από αυτό. Μία νέα μελέτη όμως ισχυρίζεται πως υπάρχουν πολλά περισσότερα ISOs που έχουν μπει στο Ηλιακό μας σύστημα και μερικά από αυτά, μπορεί να έχουν παραμείνει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Η έρευνα κοιτά πιο προσεκτικά ISOs τα οποία είναι πιθανό να έχουν μπει σε μία ηλιοκεντρική τροχιά ή ακόμα και γεωκεντρική.

Τα διαστρικά αντικείμενα αποτελούν ένα μοναδικό μηχανισμό για να ερευνήσουμε το σχηματισμό και την εξέλιξη των πλανητικών συστημάτων, συμπεριλαμβανομένων του δικού μας.

Η εύρεση τόσο μικρών αντικειμένων στο χαώδες διάστημα δεν είναι εύκολη υπόθεση. Οι μόνες εικόνες που έχουμε από άλλα αστρικά συστήματα είναι είτε από τα άστρα τους ή αχνές μορφές κάποιου εξωπλανήτη. Οπότε αυτοί οι διαστρικοί επισκέπτες είναι πολύ σημαντικοί για να ρίξουμε μια ματιά σε άλλα ηλιακά συστήματα.

Το νέο Vera Rubin Observatory που θα λειτουργήσει σύντομα μπορεί να εντοπίζει έως και πέντε ISOs τη χρονιά, ενώ το Νέφος του Όορτ μπορεί τελικά να αποτελείται από περισσότερα ISOs παρά από αντικείμενα του Ηλιακού συστήματος.

Προσομοιώσεις των ερευνητών δείχνουν πως τα μεγάλα πλανητικά σώματα του Ηλιακού μας συστήματος μπορεί να παγιδεύουν ένα σημαντικό αριθμό ISOs, αλλάζοντας τις τροχιές τους και κάνοντάς τα να παραμένουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στο Ηλιακό σύστημα. Αναμενόμενα ο Δίας παίζει κυρίαρχο ρόλο στην επίδραση των πλανητών στα ISOs, συλλαμβάνοντας 104 φορές περισσότερα ISOs από ότι το σύστημα Γης-Σελήνης.

Τα περίπλοκα μαθηματικά λένε επίσης πως τα ISOs είναι πιθανό να καταλήξουν σε απόσταση 10 αστρονομικών μονάδων από τον Ήλιο, εκεί που βρίσκονται δηλαδή οι “κένταυροι”, τα μικρά σώματα του Ηλιακού συστήματος με ασταθείς τροχιές λόγω της αλληλεπίδρασής τους με τους μεγάλους πλανήτες.

Η πιθανότητα τα ISOs να κρύβονται ανάμεσα στους κένταυρους είναι υπαρκτή, αλλά δεν έχουμε βρει ακόμα κάποιον κένταυρο που να έχει διαστρική προέλευση. Ωστόσο η μελέτη μας δείχνει πως απαιτείται μία πιο προσεκτική ματιά.

Έτοιμο να σπάσει το ουκρανικό μέτωπο-Forbes : Οι πανικόβλητοι Ουκρανοί διοικητές αναπτύσσουν ανεκπαίδευτες ταξιαρχίες στην μάχη