Η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με την Boeing και τον Στρατό για την αντικατάσταση των κρανών με μονόφθαλμες οθόνες που χρησιμοποιούν οι πιλότοι Apache AH-64 με διόφθαλμες οθόνες X-Sight στο κράνος, δήλωσε ο Mark Stiner, ανώτερος διευθυντής στρατηγικής επιχειρηματικής ανάπτυξης, επικεφαλής της ομάδας Στρατού της Elbit Systems of America.
Ο Στρατός δοκίμασε το X-Sight της Elbit - το οποίο χρησιμοποιεί δεδομένα από πολλαπλές πηγές για να δημιουργήσει μια κοινή επιχειρησιακή εικόνα στην προσωπίδα του κράνους - στο Φορτ Κάμπελ του Κεντάκι, το καλοκαίρι του 2021. Η υπηρεσία τοποθέτησε το σύστημα σε ένα Apache, ενώ η ηγεσία του Κέντρου Αριστείας Αεροπορίας Στρατού στο Fort Rucker της Αλαμπάμα παρακολουθούσε, δήλωσε ο Stiner.
"Ο στρατός προσπαθεί να βρει κάποιο φυσικό σημείο αναβάθμισης όπου θα έχει το μεγαλύτερο νόημα να φέρει αυτή τη νέα οθόνη στο Apache, αλλά πραγματικά, ο στρατός βρίσκεται σε φάση σχεδιασμού αυτή τη στιγμή", δήλωσε ο Stiner στα μέσα ενημέρωσης κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης επίδειξης της τεχνολογίας.
Εν τω μεταξύ, η εταιρεία έχει "συζητήσει πολύ εκτενώς με τον Στρατό" σχετικά με την ενσωμάτωση του συστήματος στο μελλοντικό αεροσκάφος εναέριας αναγνώρισης, ένα πρόγραμμα που αποτελεί σημαντική συνιστώσα του προγράμματος εκσυγχρονισμού του Στρατού Future Vertical Lift.
Η οθόνη που τοποθετείται στο κράνος αναπτύσσεται εδώ και 10 χρόνια για να επιτύχει μια σχεδόν απρόσκοπτη εικόνα, ένα οπτικό πεδίο 61 επί 30 μοιρών - σε σύγκριση με τα 40 επί 30 μοιρών στο Apache - συμπεριλαμβανομένης μιας πλήρως έγχρωμης οθόνης, δήλωσε ο Matthew Boyer, ανώτερος επιτελικός μηχανικός της Elbit.
Ο πιλότος μπορεί να παραμείνει "με το κεφάλι ψηλά, τα μάτια έξω", εξήγησε ο Boyer. Το σύστημα χρησιμοποιεί ραντάρ και άλλους αισθητήρες που είναι τοποθετημένοι στο εξωτερικό του ελικοφόρου αεροσκάφους, εκτός από δεδομένα από δημόσιες πηγές, για την επικάλυψη μιας επαυξημένης πραγματικότητας του εδάφους στην προσωπίδα του κράνους.
Το διευρυμένο οπτικό πεδίο "σας δίνει ... μεγαλύτερη επίγνωση της κατάστασης από πολλές οθόνες" και έχει ως αποτέλεσμα λιγότερη καταπόνηση των ματιών των πιλότων συνολικά, είπε.
Η ασφάλεια σε υποβαθμισμένα οπτικά περιβάλλοντα αποτελεί κρίσιμο πλεονέκτημα για το σύστημα, σημείωσε.
Για παράδειγμα, σε κακές καιρικές συνθήκες, οι πιλότοι δεν έχουν οπτικές ενδείξεις για να γνωρίζουν ότι εξακολουθούν να κινούνται. Αλλά επειδή το σύστημα χρησιμοποιεί μια τρισδιάστατη εικόνα αντί για μια εικόνα σε πραγματικό χρόνο που παράγεται από μια κάμερα, οι πιλότοι μπορούν να δουν την οπτική αναπαράσταση των βασικών σημείων για να γνωρίζουν πού βρίσκονται, εξήγησε ο Boyer.
"Αν αρχίσεις να παρασύρεσαι σε μια ζώνη προσγείωσης όπου είσαι πολύ περιορισμένος, έτσι συμβαίνουν τα ατυχήματα", είπε.