S1000RR
Τεχνολογία

S1000RR: Αυτή είναι η στρωτή υπερμηχανή της BMW που δεν βλέπει ανταγωνισμό (Εικόνες)

Λίγες μοτοσυκλέτες έχουν καταφέρει να επικρατήσουν παγκοσμίως με τον τρόπο που έχει το έχει πετύχει η σπουδαία S1000RR. Το συγκεκριμένο μοντέλο, το οποίο είναι ένα από τα δημοφιλέστερα στην ιστορία, νικάει τον ανταγωνισμό σε δύο από τους σημαντικότερους παράγοντες εμπορικής επιτυχίας μίας σπορ μηχανής: την απόδοση και την εμφάνιση.

"Δεν Έτυχε… Πέτυχε!" 

Η BMW S1000RR δεν είναι απλά μία στρωτή μηχανή όπως άλλες ανταγωνίστριες στον χώρο των μοτοσυκλετών. Η γερμανική εταιρεία κατασκεύασε μία υπερμηχανή, ειδικά προσαρμοσμένη για απαράμιλλη απόδοση σε πίστα. Πιο συγκεκριμένα, η S1000RR σχεδιάστηκε από την BMW Motorrad για να αγωνιστεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike του 2009. Βέβαια, εννοείται πως η μηχανή δεν έμεινε εκεί, αφού λίγο αργότερα ξεκίνησε να παράγεται εμπορικά. 

Η S1000RR παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Μόναχο τον Απρίλιο του 2008. Το 2009 η γερμανική εταιρεία παρήγαγε χίλιες S1000RR  για να καλύψει τις προϋποθέσεις του πρωταθλήματος. Ωστόσο, ένα χρόνο αργότερα η γραμμή παραγωγής επεκτάθηκε για εμπορικούς προφανώς σκοπούς. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Απόδοση που "Σκοτώνει"

Δεν είναι τυχαίο που η S1000RR είναι μία από τις γρηγορότερες μηχανές του κόσμου. Το μοντέλο του 2022 έρχεται με έναν υδρόψυκτο τετράχρονο και τετρακύλινδρο κινητήρα τεσσάρων βαλβίδων. Ο κυβισμός της ανέρχεται στα 999 cc, ενώ η ιπποδύναμή της φτάνει τα 207 άλογα στις 13.500 στροφές ανά λεπτό. Η μέγιστη ροπή που μπορεί να επιτευχθεί είναι στα 133 Nm, ένα νούμερο που μπορεί να φτάσει η μηχανή όταν ο κινητήρας της λειτουργεί στις 11.000 στροφές ανά λεπτό. 

Σύμφωνα με την εταιρεία, το νεότερο μοντέλο του φετινού έτους έχει μέγιστη ταχύτητα 299 χλμ/ώρα, ενώ όπως αναφέρει η BMW η S1000RR καταναλώνει 6,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα όταν κινείται με ταχύτητα άνω των 200 χλμ/ώρα. 

Όσον αφοράς τις αναρτήσεις και τα ελατήρια, μπροστά συναντάμε ένα ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι, και έναν ρυθμιζόμενο σωλήνα διαμέτρου 45 χιλιοστών, ενώ πίσω έναν κεντρικό αποσβεστήρα κρούσεων, έναν ρυθμιζόμενη απόσβεση συμπίεσης κλπ.

Εννοείται πως υπάρχει Anti-Blocking System (ABS) και μάλιστα το ABS Pro, όπως το ονομάζει η γερμανική εταιρεία.

Ταχύτητα Που Δεν Ανταγωνίζεται

Σύμφωνα με δοκιμή της σελίδας MotorCycleNews με το μοντέλο του 2019, η μηχανή έφτασε τελική ταχύτητα 297 χλμ/ώρα, νούμερο που πλησιάζει σε μεγάλο βαθμό την μέγιστη ταχύτητα που αναφέρει η κατασκευαστική για το μοντέλο του 2022. 

Στο θέμα της επιτάχυνσης, η S1000RR φτάνει τα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 3,29 δευτερόλεπτα, τα 160 χλμ/ώρα μέσα σε 5,98 δευτερόλεπτα, τα 240 χλμ/ώρα μέσα σε 10,42 δευτερόλεπτα και τα 290 χλμ/ώρα μέσα σε μόλις 20,13 δευτερόλεπτα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Με αυτή την ταχύτατη επιτάχυνση και την τρομαχτική τελική ταχύτητα, καταλαβαίνετε πως η κορυφαία supersport της BMW είναι από τα δίκυκλα οχήματα που δεν συγχωρούν κανένα απολύτως λάθος. 

Επιβλητική Εμφάνιση

 Η BMW κατάφερε με την S1000RR να δημιουργήσει μία επιβλητική υπερμηχανή, με χαμηλό όμως βάρος (197 κιλά χωρίς φορτίο και με πλήρες ρεζερβουάρ) και ικανοποιητική χωρητικότητα καυσίμου (16,5 λίτρα).

Το αλουμινένιο πλαίσιο της μηχανής φέρει ένα μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τον σχεδιασμό μειωμένου βάρους. Ο εξωτερικός σχεδιασμός της S1000RR, οποίος αναπτύχθηκε ειδικά για την απόκτηση ισχυρών αεροδυναμικών δυνατοτήτων είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακός, αφού διατηρεί μία επιβλητική αλλά πολύ κομψή εμφάνιση. Ακόμη και οι μεγαλύτεροι "εχθροί" των στρωτών μηχανών παραδέχονται την ιδιαίτερη ελκυστικότητα της S1000RR.  

GALLERY

S1000RR
S1000RR
S1000RR
Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ