Τεχνολογία

Aποκαλυπτήρια για το δεύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της BMW

Επτά ολόκληρα χρόνια μετά την i3, η BMW παρουσιάζει το δεύτερο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητό της και ναι αυτή τη  φορά η BMW δεν του έδωσε ένα ιδιαίτερο, σχεδόν εξωτικό σχήμα. Η iX3 φαίνεται (και είναι)… νορμάλ και για κάποιους είναι απλά μία επιπλέον έκδοση της X3. Και δεν θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο, καθώς το μεσαίο SUV της BMW είναι το μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις των Βαυαρών -ακόμη και από την σειρά 3. Έτσι η X3 πιά παράγεται με κινητήρα βενζίνης, ντίζελ, plug-in υβριδικό και τώρα ως πλήρως ηλεκτρικό. Αναμένουμε  με ανυπομονησία την έκδοση που θα κινείται με… potion magique (μαγικό φίλτρο) γιατί πραγματικά αυτό μόνο λείπει.


Διακριτική εμφάνιση

Η iX3 είναι λοιπόν η τελευταία της γκάμας της X3. Όσοι την είδαν, πίστεψαν πως είναι απλά μία διαφορετική της έκδοση παρά κάτι διαφορετικό. Το αμάξωμα διαφέρει στις λεπτομέρειες. Σταθμευμένη δίπλα σε μια άλλη X3, θα εντοπίσετε ένα νέο εμπρός και πίσω προφυλακτήρα.



Εμπρός δεν υπάρχει «μάσκα», όπως τη γνωρίζουμε. Δηλαδή υπάρχει αλλά σα… σχήμα, ενώ πίσω δεν υπάρχει φυσικά εξάτμιση. Διαφορετικοί είναι και οι τροχοί, με την iX3 να συνήθως το αυτοκίνητο φορά τις αεροδυναμικές ζάντες aero) αλλά το δικό μας φορούσε κανονικές με χειμερινά ελαστικά. Οι μπλε λεπτομέρειες είναι για τους μυημένους το σημείο αναγνώρισης των ηλεκτρικών οχημάτων της BMW και είναι πολύ διακριτικές.

Την BMW iX3 θα αγοράσουν αυτοί που ψάχνουν ένα crossover και όχι όσοι θα κινηθούν και εκτός δρόμου. Θα το προτιμήσουν λόγω της υψηλής θέσης οδήγησης και του μεγάλου πορτμπαγκάζ. Το σχήμα και το σχέδιο του αμαξώματος δεν είναι πολύ διαφορετικό, ακόμη και στα σημεία, που δεν βλέπουμε. Αυτό σημαίνει πως η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το δάπεδο, οπότε η απόσταση από το έδαφος είναι μικρότερη από τα SUV με συμβατικό κινητήρα. Μοιραία έχει μειωθεί και ο χώρος για τα πόδια.



Οι προδιαγραφές

Η ενεργειακή απόδοση του νέου ηλεκτροκινητήρα της iX3 είναι κατά 30% μεγαλύτερη σε σχέση με τους προηγούμενους σύμφωνα με την BMW. Το νέο σύστημα κίνησης παράγει μέγιστη ισχύ 210 kW/ 286 ίππους και μέγιστη ροπή 400 Nm. Η νέα iX3 επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 6,8 δευτερόλεπτα, όπως η συμβατική X3 xDrive30i και η τελική ταχύτητα περιορίζεται από τον ηλεκτρονικό κόφτη στα 180 km/h. Από και και πέρα η προηγμένη τεχνολογία των μπαταριών εξασφαλίζει τόσο μεγάλη αυτονομία (έως 400 km στον κύκλο WLTP) όσο και γρήγορη φόρτιση. Η μπαταρία της νέας BMW iX3 μπορεί να φορτιστεί από το 0 έως το 80% της πλήρους χωρητικότητάς της σε μόλις 34 λεπτά. Οι οδηγοί μπορούν να συμπληρώσουν την απαιτούμενη ενέργεια για να προσθέσουν 100 km στην αυτονομία του οχήματος (στον κύκλο WLTP) με φόρτιση μόλις 10 λεπτών και να ολοκληρώσουν ευκολότερα ένα μεγάλο ταξίδι.

Εσωτερικό: Τεχνολογία και άνεση

Η καμπίνα των επιβατών έχει πολλή τεχνολογία. Θα την ανακαλύψετε και θα προσαρμοστείτε σε αυτήν, εύκολα γιατί είναι κυρίως απλή στην καθημερινή χρήση. Οι ρυθμίσεις στο κλιματιστικό, το ραδιόφωνο και τα προγράμματα οδήγησης γίνονται με διακόπτες στην κονσόλα.



Στον πίνακα οργάνων προβάλλονται αρκετά στοιχεία, ενώ η κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment δίνει επιπλέον πληροφορίες και ρυθμίσεις, π.χ. για την ανάκτηση ενέργειας και απαιτεί λίγo χρόνο για να εξοικοιωθείτε μαζί της. 

Κατά τα άλλα το εσωτερικό δεν διαφέρει από αυτό της συμβατικής X3 με άνετα καθίσματα, εξαιρετική θέση οδήγησης και πολύ καλή ποιότητα υλικών. Η μεγάλη ηλιοροφή φέρνει φως στο εσωτερικό και είναι ωραία για τους επιβάτες στο ταξίδι. Αφού μιλάμε για επιβάτες να δούμε και τους χώρους. Εδώ παρατηρούμε τους συμβιβασμούς που έχουν γίνει σε σχέση με άλλα ηλεκτρικά SUV, καθώς η iX3 δεν βασίζεται σε πλατφόρμα ειδικά εξελιγμένη για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Έτσι το μεταξόνιο, που δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο για τα δεδομένα της κατηγορίας εξασφαλίζει απλά καλούς χώρους για τους πίσω επιβάτες, καθώς υπάρχει και μια προεξοχή πίσω, προκειμένου να δημιουργηθεί χώρος για τις μπαταρίες. Όσο για το πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από τα 510 έως και τα 1560 λίτρα.

Πώς είναι στο δρόμο;

Η προσπάθεια να μην διαφοροποιείται η iX3 από τις άλλες X3 συνεχίζεται και στην οδήγηση. Τόσο στον τρόπο που κινείται το ηλεκτρικό SUV της BMW όσο και στην αίσθηση που αφήνει στον οδηγό του. Εδώ δεν παίζουν ρόλο τόσο τα επιπλέον κιλά όσο η κατανομή τους και η φιλοσοφία του μοντέλου. Μην περιμένετε τις εντάσεις των εκδόσεων «M», αν και μοιάζει ο τρόπος που επιταχύνει. Εδώ το ζητούμενο και αυτά που τονίζονται είναι η άνεση και η πρακτικότητα, προκειμένου οι οδηγοί να εμπιστευτούν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο και όχι να ανησυχούν πως έχουν να κάνουν με κάτι το ιδιαίτερο και το διαφορετικό.

Η εκκίνηση δεν είναι σιωπηλή. Υπάρχει ένας τεχνητός ήχος που θυμίζει εισαγωγή κομματιού ηλεκτρονικής μουσικής. Η έκδοση της δοκιμής μας είχε την γεννήτρια ήχου στην καμπίνα, οπότε ένας ηλεκτρονικός βόμβος έντυνε την επιτάχυνση. Αν χαλαρώσετε την πίεση το σύστημα βυθίζεται πίσω στη σιωπή.Για εμάς ο ήχος αυτός έγινε μια χρήσιμη βοήθεια για να καταλάβουμε την ταχύτητα με την οποία πλησιάζαμε στις στροφές.

Η δύναμη εξελίσσετε έντονη, ιδιαίτερα όσο πιέζετε. Δεν είναι όμως ποτέ απότομη και δεν ξαφνιάζει. Ωστόσο, η iX3 συνεχίζει να επιταχύνει ως τα 180 χλμ./ ώρα, όπου και επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός κόφτης.

Το σύστημα αυτόματης ανάκτησης της ενέργειας δέχεται δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης (για επερχόμενες διασταυρώσεις, κλειστές στροφές και όρια ταχύτητας) και τους αισθητήρες ραντάρ (για όσους κινούνται μπροστά). Έτσι όταν σηκώνετε, το πόδι σας από το πεντάλ του γκαζιού ορίζει εκείνο αυτόματα το επίπεδο της ανάκτησης. Βέβαια υπάρχουν και οι ρυθμίσεις που μπορείτε να κάνετε εσείς από την κεντρική κονσόλα. Αν επιλέξετε το «Β», για οδήγηση με ένα πόδι θα αντιληφθείτε πολύ έντονη την επιβράδυνση και θα επιστρέψετε στα προεπιλεγμένα προγράμματα.

Μπορεί η iX3 να είναι μια κλασική πισωκίνητη BMW, αλλά ποτέ δεν αισθάνεστε ότι οι πίσω τροχοί θα γλιστρήσουν. Έτσι το ηλεκτρικό SUV είναι εξαιρετικά εύκολο και χαλαρωτικό στην κίνησή του. Η ακρίβεια στο σύστημα διεύθυνσης μπορεί να έχει μειωθεί, όμως η συμπεριφορά του παραμένει ασφαλής. Η άνεση έχει τον πρώτο ρόλο και αυτή επιβάλει και τον ρυθμό κίνησης. Η ανάρτηση απορροφά κακοτεχνίες του δρόμου και βοηθά στην χαλαρή εικόνα που θέλει να περάσει η BMW για τα ηλεκτρικά SUV της.



Η αυτονομία των 400 χλμ. (η δοκιμή μας ξεκίνησε με 350, καθώς ο προηγούμενος οδηγός της iX3  είχε μάλλον βαρύ πόδι) μας έφτασε για την τυπική κίνηση στην πόλη αλλά και μία εξόρμηση στην εξοχή (εντός ορίων). Όσο για τη μέση κατανάλωση της δοκιμής μας ήταν γύρω στις 20 kWh για κάθε 100 χιλιόμετρα, αλλά μάλλον έπαιξε ρόλο και η… ανάβαση στην Πάρνηθα. Ας μην ξεχνάμε όμως και το βάρος των 2.260 κιλών.

Συμπέρασμα

Το δεύτερο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο της BMW είναι ένα κανονικό, ρεαλιστικό που μπορεί να «βγάλει» αρκετά χλμ. με μια φόρτιση και να γεμίσει αρκετά γρήγορα τις μπαταρίες του αν χρειαστεί να κάνει ένα μεγάλο ταξίδι. Είναι ένα mainstream crossover. Θα θέλαμε να είχε την επιλογή της τετρακίνησης, λίγο περισσότερο χώρο για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος, αλλά και λίγο καλύτερη κατανομή βάρους ώστε να δίνει μία σπορτίφ αίσθηση στον οδηγό.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW iX3

Κινητήρας: Ηλεκτρικός
Ισχύς: 286 PS
Ροπή: 400 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 6,8 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 18,6 kwh/100 km
Εκπομπές CO2: 0 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4734 x 1891 x 1668 mm
Μεταξόνιο: 2864 mm
Βάρος: 2260 kg
Χώρος αποσκευών:510 lt
Τιμή: Από 61.940 ευρώ ή από 55.940 ευρώ, με κρατική επιδότηση, μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Σοκάρει τον Μακρόν Γάλλος Στρατηγός ενώ αποχαιρετούν Οχέτινο-Νοβομπαχμούτοβκα οι Ουκρανοί-Το ρωσικό πυροβολικό εξόντωσε πιθανόν και Γάλλους Λεγεωνάριους

Το σίγουρο είναι ότι οι Ρώσοι θα φουλάρουν κατά των Ουκρανών εφόσον οι ΗΠΑ είναι απασχολημένες σοβαρά με το Ισραήλ και...