Περιβάλλον

Μέλισσες πτωματοφάγοι παράγουν μέλι από τις σάρκες νεκρών ζώων

Οι μέλισσες - γύπες, ή μέλισσες - πτωματοφάγοι, πιθανότατα, επέλεξαν μια νέα δίαιτα λόγω του έντονου ανταγωνισμού για νέκταρ και γύρη, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Σχεδόν όλα τα είδη μέλισσες τρέφονται με λουλούδια. Ωστόσο, οι μέλισσες - γύπες ή μέλισσες - πτωματοφάγοι, αποτελούν εξαίρεση, αφού τρέφονται με σάρκα.

Το συγκεκριμένο είδος μέλισσας δεν διαθέτει κεντρί και τρέφεται αποκλειστικά με κρέας από πτώματα ζώων σε τροπικές ζούγκλες.

Μια ομάδα Αμερικανών βιολόγων, από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, ταξίδεψε μέχρι την Κόστα Ρίκα προκειμένου να εξετάσει τις συγκεκριμένες μέλισσες, που ακόμη έχουν πολλά κρυμμένα μυστικά.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι μέλισσες – γύπες έχουν αναπτύξει πεπτικό σύστημα παρόμοιο με εκείνο των σαρκοβόρων.

Πιθανότατα, εξαιτίας του του έντονου ανταγωνισμού για νέκταρ και γύρη με τις άλλες μέλισσες, οι μέλισσες πτωματοφάγοι έχουν αναπτύξει μέσω της εξέλιξης την ικανότητα να τρέφονται με σάρκα, σύμφωνα με τη σχετική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό mBio.

Εξαιτίας της ριζικής αλλαγής στη διατροφή τους, το σώμα στις μέλισσες - νεκροφάγους έχει υποστεί κι αυτό δραστικές μεταβολές, σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Στο πεπτικό σύστημα και το έντερο των περισσότερων μελισσών συναντώνται τα ίδια 5 είδη βασικών βακτηρίων, τα οποία παραμένουν αμετάβλητα εδώ και πάνω από 80 εκατομμύρια χρόνια εξέλιξης.

Όμως το μικροβίωμα στις μέλισσες - γύπες είναι αντίστοιχο με εκείνο στο πεπτικό σύστημα στις ύαινες και τα άλλα σαρκοβόρα ζώα, όπως αναφέρει ο Κουίν ΜακΦρέντερικ, εντομολόγος στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια (UCR).

«Τα βακτήρια στο πεπτικό σύστημα στις μέλισσες – γύπες αγαπούν τα οξέα. […] Είναι παρόμοια με τα βακτήρια που συναντώνται στους γύπες, στις ύαινες και στους άλλους νεκροφάγους και έχουν σκοπό να συνεισφέρουν στην προστασία των μελισσών από τα παθογόνα βακτήρια που υπάρχουν στο κρέας» εξηγεί ο επιστήμονας.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι μέλισσες – γύπες παράγουν κι αυτές μια ουσία παρόμοια με το μέλι και οι επιστήμονες έχουν παρατηρήσει ότι το «μέλι» που παράγουν οι μέλισσες - νεκροφάγοι είναι βρώσιμο και γλυκό.

Να τονίσουμε ότι οι μέλισσες – πτωματοφάγοι αποθηκεύουν το κρέας των νεκρών ζώων σε σφραγισμένους θαλάμους στην κυψέλη τους, το αφήνουν κλειστό για δυο εβδομάδες και στη συνέχεια το επεξεργάζονται.

«Αυτοί οι θάλαμοι είναι ξεχωριστοί από τα σημεία όπου αποθηκεύουν το μέλι», εξήγησε η Τζέσικα Μακάρο, επίσης συγγραφέας της συγκεκριμένης μελέτης.

Δείτε το βίντεο - Προσοχή σκληρές εικόνες:

Σοκάρει τον Μακρόν Γάλλος Στρατηγός ενώ αποχαιρετούν Οχέτινο-Νοβομπαχμούτοβκα οι Ουκρανοί-Το ρωσικό πυροβολικό εξόντωσε πιθανόν και Γάλλους Λεγεωνάριους

Το σίγουρο είναι ότι οι Ρώσοι θα φουλάρουν κατά των Ουκρανών εφόσον οι ΗΠΑ είναι απασχολημένες σοβαρά με το Ισραήλ και...