Περιβάλλον

Η θερμοκρασία του πλανήτη ανεβαίνει κι αυτό έχει αντίκτυπο στη ζωή μας...

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, η γη έχει χάσει λίγο από τη λάμψη της – και όχι, όχι μόνο λόγω της αλλαγής της πανδημίας στον κόσμο. Αυτό είναι ένα σοβαρό ζήτημα και οι επιστήμονες ανακάλυψαν γιατί συμβαίνει.

Όπως ανακάλυψαν οι επιστήμονες, η λαμπρότητα της Γης έχει μειωθεί περίπου 0,5% από την δεκαετία του 1990 έως σήμερα, με την μεγαλύτερη μείωση να έχει σημειωθεί τα τρία τελευταία χρόνια των μετρήσεων (2015 έως 2017). Έκτοτε, η μείωση εντάθηκε ακόμα περισσότερο, το 2018 και 2019. Αυτό είναι κάτι το πολύ χαρακτηριστικό που συμβαίνει λόγω της κλιματικής αλλαγής.

Μελετώντας τη λάμψη της ταπεινής μας διαστημικής σφαίρας, οι επιστήμονες ανακάλυψαν μια εκπληκτική σκοτεινότητα. Αυτό σημαίνει πως η θερμοκρασία επηρεάζει άμεσα την φωτεινότητα της Γης.

Υποψιάζονται ότι η υποκείμενη αιτία μπορεί να σχετίζεται με την κλιματική αλλαγή. Δεν είναι απίθανο να δούμε ραγδαίες εξελίξεις σε μερικά χρόνια.

Σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στις 29 Αυγούστου στο περιοδικό Geophysical Research Letters, οι ερευνητές εξέτασαν το «αλμπέδο» της Γης αναλύοντας τη λάμψη της Γης στο ηλιακό αστεροσκοπείο Big Bear στην Καλιφόρνια μεταξύ 1998 και 2017 – ισοδύναμο περίπου 1.500 διανυκτερεύσεων δεδομένων.

Αυτή η ανάλυση τους επέτρεψε να κρίνουν πόσο φως αντανακλάται από τον πλανήτη.

«Στην πραγματικότητα είναι αρκετά ανησυχητικό», λέει ο Έντουαρντ Σβίτερμαν, πλανητικός ερευνητής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Ρίβερσαϊντ.

Αν και κατά το παρελθόν οι επιστήμονες θεωρούσαν πως ένας πιο θερμός πλανήτης θα είχε περισσότερα σύννεφα, φαίνεται πως τελικά συμβαίνει το αντίθετο.