Ενέργεια

Οι σκέψεις για επιδότηση σε φυσικό αέριο και ρεύμα και οι προβληματισμοί

Ο πρώτος έχει να κάνει με το ύψος και τον τρόπο της επιδότησης στο φυσικό αέριο, ο δεύτερος το νέο σύστημα κινήτρων και αντικινήτρων για μείωση της κατανάλωσης στο φυσικό αέριο και το τρίτο τι θα κάνει με το πετρέλαιο κίνησης, ενόψει της έμμεσης αύξησης της τιμής, αφού υπάρχει η πρόθεση να φύγει η επιδότηση των 15 λεπτών.

Βασική πρόθεση της κυβέρνησης είναι να καλύψει ένα σημαντικό μέρος, σε καμία περίπτωση βέβαια το σύνολο, της επιπλέον επιβάρυνσης που θα προκύψει για τα νοικοκυριά εκείνα που χρησιμοποιούν ως μέσο θέρμανσης το φυσικό αέριο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι σκέψεις για το φυσικό αέριο

Πρόκειται για 700.000 περίπου οικογένειες, που ναι μεν μπορεί να μην ακούγεται ως ένα μέγεθος τεράστιο, ωστόσο επειδή η επιβάρυνση είναι σημαντική, θα απορροφήσει ένα σημαντικό ποσό.

Η αρχική πρόθεση είναι να καλύψει μέρος της επιδότησης ο κρατικός προϋπολογισμός, η ΔΕΠΑ, αλλά και οι πάροχοι.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν το ποσοστό αναπλήρωσης του αυξημένου κόστους, θα κινείται πάνω από το 60%, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα φτάνει το 80% ή 90% που γίνεται με το ηλεκτρικό ρεύμα.

Επιδότηση με μπόνους στο ρεύμα

Η δεύτερη άσκηση και ακόμη δυσκολότερη είναι αυτή για την επιδότηση του ηλεκτρικού ρεύματος. Όπως έχει ανακοινωθεί από τον επόμενο μήνα η επιδότηση θα έχει και χαρακτήρα επιβράβευσης. Δηλαδή αυτοί που μειώνουν την κατανάλωση θα έχουν επιπλέον μπόνους σε αντίθεση με αυτούς που την αυξάνουν.

Γίνεται δηλαδή προσπάθεια να λειτουργήσει το σύστημα που έχει επιλεγεί για το δημόσιο και στα νοικοκυριά. Βέβαια υπάρχουν αρκετές δυσκολίες στην εφαρμογή του, όπως για παράδειγμα τι γίνεται εάν έχουν αυξηθεί τα μέλη της οικογένειας, ή αν για κάποιους λόγους αυτά παραμένουν περισσότερες ώρες στο σπίτι, ή αν έχουν αλλάξει σπίτι.

Όλα αυτά και ακόμη περισσότερα μπαίνουν σε μία ζυγαριά και οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν τις επόμενες ημέρες και θα ανακοινωθούν στο τέλος του μήνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τέλος στην επιδότηση 15 λεπτών στο πετρέλαιο κίνησης

Το τρίτο μεγάλο αγκάθι είναι το diesel κίνησης. Από την 1η Οκτωβρίου αν δεν αλλάξει κάτι, αναστέλλεται η καταβολή επιδότησης 15 λεπτών στην αντλία για το diesel κίνησης, εκτοξεύοντας έτσι την μέση τιμή πάνω από τα 2 ευρώ, έναντι 1,92 ευρώ που είναι σήμερα.

Αν συμβεί αυτό, τότε θα η κατάσταση θα επιδεινωθεί για μία σειρά επαγγελματιών, αφού οι μεταφορές γίνονται κατά βάσιν με οχήματα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο diesel κίνησης. Έτσι δεν αποκλείεται να υπάρξουν νέες ανατιμήσεις εξαιτίας αυτού του λόγου.

Σημαντική όμως επιβάρυνση θα έχουν όλοι εκείνοι που έχουν πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, αφού θα δουν το κόστος μεταφοράς τους να εκτινάσσεται στα ύψη.

Από τα 1,39 ευρώ στα 2,08 το λίτρο

Ας δούμε λίγο τις διαφορές που προκύπτουν σε σχέση με πέρυσι και θα διαπιστώσουμε ότι τα πράγματα είναι εξαιρετικά δύσκολα.

Με βάση τα στοιχεία από το Παρατηρητήριο Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης η μέση τιμή του diesel κίνησης πέρυσι την ίδια περίοδο ήταν στα 1,395 ευρώ το λίτρο, ενώ εφέτος είναι στα επίπεδα του 2,08 ευρώ (περιλαμβάνονται και τα 15 λεπτά της επιδότησης) , είναι αυξημένο δηλαδή σε ποσοστό 49%.

Την ίδια στιγμή η βενζίνη εμφανίζεται σε μέσα επίπεδα αυξημένη σε ποσοστό 16.8%, με την μέση τιμή εφέτος να είναι στο 1,977 ευρώ το λίτρο (τελευταία εβδομαδιαία στοιχεία), ενώ πέρυσι την ίδια χρονική στιγμή ήταν τα 1,692 ευρώ.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμική αεροπορία 0

Πριν πεινάσει μαγειρεύει η Ελλάδα! Τα γνωστά μηχανικά προβλήματα του F-35 αναγκάζουν την ΠΑ να ζητά επιτακτικά την απόκτηση του Block 4

Ως χώρα θα περιμένουμε όσο απαιτηθεί για να παραλάβουμε την εκδοχή Block 4 του Αμερικανού αεροσκάφους 5η γενιάς στην...
ρωσική τράπεζα και Πούτιν
Ρωσία 0

Έξω Φρενών οι Ρώσοι! Τούρκοι, Κινέζοι και Άραβες καθυστερούν ή ακυρώνουν τελείως τις πληρωμές ρωσικού πετρελαίου φοβούμενοι τις κυρώσεις των ΗΠΑ

«Η αμερικανική και ευρωπαϊκή πίεση δημιούργησε προβλήματα στις πληρωμένες μας» είπε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνο,...