Επιστήμη

Παλαιοντολογικός παράδεισος: Άγνωστος θηριώδης δεινόσαυρος ζούσε στην Αργεντινή

Η Αργεντινή αποτελεί έναν εξαιρετικό παλαιοντολογικό παράδεισο, καθώς διαρκώς ανακαλύπτονται εκεί απολιθώματα δεινοσαύρων. Έχει επιβεβαιωθεί ότι πολλά είδη τεράστιων δεινοσαύρων ζούσαν στην περιοχή, καθιστώντας την έναν σημαντικό πόλο έρευνας για την παλαιοντολογία.

Με δημοσίευση της στην επιθεώρηση «Historical Biology» ομάδα παλαιοντολόγων παρουσιάζει την ανακάλυψη απολιθωμάτων ενός άγνωστου είδους δεινοσαύρου που ζούσε στην Αργεντινή πριν από περίπου 90 εκατομμύρια έτη. Στο δεινόσαυρο δόθηκε η επιστημονική ονομασία Sidersaura marae και ήταν ένα πραγματικό θηρίο μήκους 20 μέτρων και βάρους 15 τόνων με πολύ μακριά ουρά που είχε ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.

Το ζώο ανήκει στους Rebbachisauridae, μια μεγάλη οικογένεια δεινοσαύρων σαυροπόδων που είναι γνωστή από αποσπασματικά απολιθώματα από τη Νότια Αμερική, την Αφρική, τη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και την Ασία. Αυτοί οι δεινόσαυροι διακρίνονται από άλλα σαυρόποδα από τα χαρακτηριστικά τους δόντια. «Οι Rebbachisauridae ήταν πολύ σημαντικοί δεινόσαυροι στα κρητιδικά οικοσυστήματα και εξαφανίστηκαν στα μέσα αυτής της περιόδου σε ένα γεγονός εξαφάνισης που έλαβε χώρα πριν από 90 εκατομμύρια χρόνια» αναφέρει ο Δρ. Λούκας Λέρζο που εργάζεται στο Πανεπιστήμιο Maimónides και το Εθνικό Συμβούλιο Επιστημονικής και Τεχνικής Έρευνας.

Τα απολιθωμένα οστά του Sidersaura marae ανακτήθηκαν από πετρώματα του γεωλογικού σχηματισμού Huincul της επαρχίας Neuquén, στην Παταγονία. Τόσο η ουρά όσο και τα οστά του κρανίου του Sidersaura marae δείχνουν ότι το είδος αυτό έχει μια εξαιρετικά περίπλοκη εξελικτική ιστορία που ακουμπά και άλλες οικογένειες δεινοσαύρων και η αποκρυπτογράφηση της μπορεί να αποκαλύψει πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία όχι μόνο για το συγκεκριμένο είδος αλλά ευρύτερα για τον κόσμο των δεινοσαύρων.