Επιστήμη

Αστρονόμοι ανακάλυψαν μίνι - φεγγάρι γύρω από τη Γη

Στην ανακάλυψη ενός μίνι - φεγγαριού που περιστρέφεται γύρω από τη Γη, προχώρησαν στις 15 Φεβρουαρίου δύο αστρονόμοι από την Τουσόν των ΗΠΑ.

Στην ανακάλυψη μια μικρής νέας «Σελήνης», ενός μικρού δορυφόρου που περιστρέφεται γύρω από τη Γη, προχώρησαν αστρονόμοι από την Τουσόν των ΗΠΑ στις 15 Φεβρουαρίου.

Η σπάνια ανακάλυψη έγινε από τον Κάσπερ Βίρζκος και τον Θίοντορ Πράιν, που είναι ειδικοί ερευνητές και χρηματοδοτούνται από τη NASA και το Πανεπιστήμιο της Αριζόνα. Το μίνι – φεγγάρι είναι ένας διαστημικός βράχος που βρέθηκε παγιδευμένος στην τροχιά της Γης από το βαρυτικό της πεδίο. Η πρόβλεψη είναι πως θα περιστρέφεται γύρω απο τον πλανήτη μας για μερικούς μήνες έως και μερικά χρόνια, πριν ξεφύγει προς το βαθύ διάστημα ή κατευθυνθεί προς την ατμόσφαιρα και τελικά καεί.

«Η Γη έχει ένα νέο παγιδευμένο αντικείμενο/πιθανόν μίνι – φεγγάρι που καλείται 2020 СD3. Τη νύχτα της 15ης Φεβρουαρίου, εγώ και ο συνάδελφος μου, Τέντι Πράιν βρήκαμε αυτό το αντικείμενο» ανάρτησε στο διαδίκτυο ο Βίρζκος.

Οι αστρονόμοι υποστηρίζουν πως ο αστεροειδής, με διάμετρο μεταξύ 1,9 έως και 3,5 μέτρα, εισήλθε στην τροχιά της Γης περίπου πριν από τρία χρόνια και μπορεί να έχει ξεφύγει από την τροχιά μέχρι τον Απρίλη. Στους αστρονομικού κύκλους, τέτοια αντικείμενα ονομάζονται «Προσωρινώς παγιδευμένα αντικείμενα».

«Πρόκειται για μεγάλη υπόθεση, καθώς από τους 1 εκατομμύριο αστεροειδείς, αυτός είναι μόλις ο δεύτερος γνωστός που βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τη Γη» συμπλήρωσε ο ερευνητής.

Το αντικείμενο αναγνωρίστηκε και ανακοινώθηκε και επίσημα από τη Διεθνή Αστρονομική Ένωση Μικρών Πλανητών, η οποία συγκεντρώνει στοιχεία για αστεροειδείς, κομήτες και άλλα αντικείμενα στο ηλιακό μας σύστημα.

Την τελευταία φορά που είχε παρατηρηθεί παρόμοιο φαινόμενο, ήταν ο διαμέτρου 0,9 μέτρων 2006 RH120, που περιστράφηκε γύρω από τη Γη για 18 μήνες, από το 2006 μέχρι το 2007.

C-130 Hercules