Επιστήμη

Η υποβάθμιση της Βιολογίας... και της Σκέψης!

Η Βιολογία, η Επιστήμη της Ζωής, η Επιστήμη του 21ου αιώνα, που δικαίως έχει χαρακτηριστεί με όλες αυτές τις ανακαλύψεις και έρευνες, η Επιστήμη του μέλλοντος υποβαθμίζεται με το χειρότερο τρόπο και για λόγους οικονομικούς, εξευτελιστικούς, ανευθυνότητας και κακού προγραμματισμού.

Αφού τα παιδιά είναι το μέλλον, οι αυριανοί Βιοεπιστήμονες, Ιατροί, πως περιμένετε να σας "ιάσουν" όταν οι γνωστικές βάσεις τους έχουν κατακερματιστεί;;; όταν από τα θεμέλια απογυμνώνονται οι ρίζες τους; Αναφέρομαι στις αποφάσεις που ελήφθησαν από το Υπουργείο βάσει δημοσιο-οικονομικών περιορισμών (η γνωστή λογιστική λογική), όπως ορθά αναφέρει στο δελτίου τύπου το ΔΣ της ΠΕΒ (Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων), σχετικά με τις αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών Γυμνασίου. Το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε ανακοίνωση την Πέμπτη 10-6-2016 για το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου για τη σχολική περίοδο 2016-2017, όπου μεταξύ άλλων αλλαγών είναι και η μείωση των ωρών βιολογίας από δύο σε μία στην Α΄Γυμνασίου. Όταν μιλάμε για βιωματική μάθηση, για εμβάθυνση γνώσεων, ανάπτυξη κριτικής σκέψης και εφαρμογή αυτών στην Ανθρωπολογία, που είναι ουσιαστικά η ύλη της Βιολογίας Α γυμνασίου, εισάγοντας στα παιδιά τις έννοιες του κυττάρου, ιστού, οργάνων και των συστημάτων που δομούν τον ανθρώπινο οργανισμό....θα δείτε οτι δεν φθάνουν σε έναν Βιολόγο ούτε δυο ώρες/εβδομάδα για τη σωστή διδασκαλία τους. Και η ουσία είναι ακόμα πιο βαθειά, οι επιπτώσεις ολέθριες.... ο Βιολόγος που προσπαθεί να μεταλαμπαδεύσει τη γνώση, από ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ, γίνεται αναγνώστης του βιβλίου, προσαρμοστής της ύλης στον ελάχιστο δυνατό χρόνο. Ο μαθητής από την πλευρά του γίνεται παπαγάλος, διότι δεν του δίνεται ούτε ο χρόνος της αλληλεπίδρασης με τον καθηγητή του, ούτε ο χρόνος ανάπτυξης της σκέψης του πάνω σε βιολογικά ζητήματα... και μετά εχουμε και απαιτήσεις οι αυριανοί γιατροί να έχουν κριτική σκέψη, να μπορούν να βλέπουν τον ασθενή σαν ολότητα, να μπορούν να αποκλείουν ή να εστιάζουν, να έχουν άποψη και νέες ιδέες για έρευνα πάνω σε ανίατες ασθένειες, να μην κατευθύνονται μόνο από τις φαρμακευτικές εταιρείες και τα πρωτοκολλα! Ρωτήστε έναν καθηγητή Ιατροβιολογικών Σχολών να σας πει ποσο έχει πέσει το επίπεδο των σπουδαστών... η γνώση αυξάνεται και το μυαλό μας συρρικνώνεται, όχι σαν όγκος, ΑΛΛΑ ΣΑΝ ΕΥΡΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗΣ, ΑΠΟΨΗΣ, ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΥ.

Με την ευκαιρία αυτη θα μιλήσω για πολλά... η διδακτική της Βιολογίας είναι ένα σπουδαίο ζήτημα διότι δεν περιορίζεται μόνο σε αυτούς που επιθυμούν να ακολουθήσουν τους κλάδους αυτούς στις σπουδές και στην επαγγελματική τους πορεία, αλλά αφορά τον καθέναν από μας ξεχωριστά! Όλοι είμαστε ζωντανοί οργανισμοί και θα έλθει η ώρα του πόνου, της ασθένειας ή τιποτα εξ' αυτών αν κάποιος λαμβάνει υπόψη του σοβαρά την πρόληψη.... ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΑ, ο λόγος για τη ζωή, είτε αυτή εφαρμόζεται στον ανθρωπο δια της ιατρικής, είτε στα ζώα δια της κτηνιατρικής κλπ.

ΤΡΙΤΗ ΑΙΤΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ ... ΤΑ ΙΑΤΡΙΚΑ ΛΆΘΗ ... ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΙΤΊΑ ΘΑΝΑΤΟΥ ... ΟΙ ΕΠΙΠΛΟΚΈΣ ΑΠΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΉ ΑΓΩΓΉ (διαβάστε τα αναλογα επιστημονικά άρθρα)... και μπροστά στα δυσάρεστα αυτά συμπεράσματα, αντί να ψάξουμε, να αναρωτηθούμε τι φταίει και πόσο πίσω πρέπει να ανατρέξουμε για να διορθώσουμε τα πράγματα και πώς θα τα διορθώσουμε, εσείς έρχεστε κύριοι και παίρνετε τις αποφάσεις αυτές και εμείς τα πιόνια πρέπει να φέρουμε εις πέρας το "παιχνίδι". Για κάποιους όλα αυτά ακούγονται ψιλά γράμματα, για κάποιους ασυναρτησίες, αλλά αυτοί οι κάποιοι δεν γνωρίζουν οτι:

  • ΤΑ ΜΑΚΡΟΜΟΡΙΑ ΧΤΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΌ ΜΙΚΡΟΜΌΡΙΑ,
  • ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΡΗ ΑΠΟ ΜΟΝΟΜΕΡΗ,
  • ΤΗΝ ΕΝΤΟΛΗ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΧΤΕΙ Η ΠΡΩΤΕΪΝΗ ΤΗ ΔΙΝΕΙ ΤΟ ΓΟΝΊΔΙΟ,
  • ΟΤΙ ΠΟΛΛΑ ΚΥΤΤΑΡΑ ΜΑΖΙ ΔΟΜΟΥΝ ΕΝΑΝ ΙΣΤΟ, ΠΟΛΛΟΙ ΙΣΤΟΙ ΜΑΖΙ ΕΝΑ ΟΡΓΑΝΟ, ΠΟΛΛΑ ΟΡΓΑΝΑ ΈΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΠΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ...ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΣΩΣΤΑ,
  • ΟΤΙ ΜΙΑ ΠΡΩΤΕΪΝΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΠΕΡΝΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΆ ΣΤΑΔΙΑ!!!

ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ... ΟΤΙ:

  • Ο ΑΥΡΙΑΝΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΩΣΕΙ ΗΤΑΝ ΚΑΠΟΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ, ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΑΙ ΑΝΔΡΩΘΗΚΕ ΜΕ ΟΣΑ ΕΦΟΔΙΑ ΤΟΥ ΕΔΩΣΑΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΥΤΑ ΚΑΙ
  • ΚΆΘΕ ΛΙΘΑΡΆΚΙ ΓΝΩΣΗΣ ΗΘΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΈΧΕΙ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ (!!!)... ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΜΕΤΑ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΣ Ο ΌΠΟΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ...ΨΑΞΕ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΛΑΘΟΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΧΑΔΛΑ

ΜΟΡ.ΒΙΟΛΟΓΟΣ, MSc Bioinformatics, Yποψ. Διδάκτωρ Μοριακής Ανατομικής Ιατρικής Σχολής ΠΠ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ