Αρχείο

Η Ελλάδα αποτελεί μέρος του κινεζικού θαλάσσιου δρόμου του «Μεταξιού» με την αγορά από την COSCO του λιμανιού του Πειραιά

Γ. Μοτσάκος Ειδικός σε Θέματα Άμυνας και Ασφάλειας Πληροφοριών (Βαλκανίων  και χωρών Κ.Α.Κ )

Τον Οκτώβριο του 2009,  η κινεζική κρατική εταιρεία  China Ocean Shipping Company (COSCO) ανέλαβε μία από τις δύο προβλήτες στο λιμάνι του Πειραιά από τις ελληνικές αρχές . Από τότε, η COSCO έχει αυξήσει  τον ετήσιο όγκο εμπορευματοκιβωτίων σχεδόν 10 φορές, αναφέρει  σχετικό δημοσίευμα.

Σήμερα μετά από αναμονή επτά χρόνων και πολύμηνων διαπραγματεύσεων , το Πεκίνο δημιούργησε ένα ακόμη « δρόμο» για τα εμπορεύματα του στην Ευρώπη, όταν COSCO ανέλαβε  τον  έλεγχο τον 65 % του  Οργανισμού Λιμένος Πειραιά στις 8 Απριλίου.

Ο Κινέζος Πρόεδρος Xi Jinping είναι φιλόδοξος και θέλει να αναβιώσει  την σύγχρονη εκδοχή του πανάρχαιου «Δρόμου του Μεταξιού», ενός  δικτύου  εμπορικών δρόμων που συνέδεε τους  πολιτισμούς  από την Νοτιοανατολική Ασία προς την Μεσόγειο.

Ο  Xi Jinping   αποκάλυψε τα δύο κύρια συστατικά αυτής της διαδρομής  το 2013. Πρόκειται για τον χερσαίο δρόμο του Μεταξιού και την θαλάσσια εκδοχή του , που τώρα συμπεριλαμβάνει και την Ελλάδα.

Ο Πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα, Zu Xiaoli, χαιρέτισε την συμφωνία για το λιμάνι του Πειραιά  ως «ευκαιρία που παρουσιάζεται μια φορά στα χίλια χρόνια»  για την Κίνα, ενώ για την Ελλάδα τόνισε ότι  αποτελεί άλμα ανάπτυξης προς το παγκόσμιο εμπόριο.

Η COSCO υπέγραψε μια συμφωνία αξίας 416 εκατομμυρίων  $ για τον έλεγχο του λιμανιού, αλλά  υποσχέθηκε να επενδύσει στο μέλλον 395 εκατομμύρια $.

Η κινεζική κυβέρνηση προορίζει  το λιμάνι του Πειραιά ως το κύριο σημείο εισόδου των  κινεζικών  εξαγωγών  σε Νότια, Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη, λόγω της στρατηγικής θέσης  του και της εγγύτητας του  προς την διώρυγα του Σουέζ.

Είναι ένα  από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα λιμάνια του κόσμου (χάρη, εν μέρει, στην παραγωγικότητα της COSCO), με  περισσότερο από το 80 τοις εκατό των εμπορικών συναλλαγών μεταξύ της Κίνας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης να είναι μέσω  θαλάσσης .

thediplomat_2016-04-18_16-53-45-386x256

"Η ιδιωτικοποίηση καθιστά την Ελλάδα μια πύλη για τα ασιατικά  προϊόντα στην Ευρώπη, ενισχύει την οικονομία, και ενισχύει τη στρατηγική σημασία της χώρας στην περιοχή", δήλωσε ο Στέργιος Πιτσιόρλας,  πρόεδρος του  Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας .

Ενώ ο θαλάσσιος δρόμος του Μεταξιού συμπεριλαμβάνει  πλέον την Ελλάδα,  η σιδηροδρομική  σύνδεση με τον  Δρόμο του Μεταξιού και την νέα υπο διαμόρφωση οικονομική  Ζώνη δεν έχει  ακόμη εισέλθει στη φάση υψηλής ταχύτητας. Ευτυχώς για τους Κινέζους, οι δύο πρωτοβουλίες τείνουν να ταιριάζουν «γάντι» στα σχέδια τους.

«Τα Κινέζικα προγράμματα για το λιμάνι και τον σιδηροδρομικό σταθμό  συνδέονται στενά και έχουν την τάση να συμπληρώνει το ένα το άλλο», δήλωσε ο Frans-Paul van der Putten, ειδικός σε θέματα Κίνας στο Ολλανδικό Ινστιτούτο Διεθνών Σχέσεων.

Για παράδειγμα, στους  νέους λιμένες στην Νότια Ασία και την Ανατολική Αφρική κατασκευάζονται αμέσως νέοι σιδηρόδρομοι που εκτείνονται από αυτά τα σημεία κάνοντας την μεταφορά εμπορευμάτων πιο ελκυστική και εφικτή.

Αυτή η δυναμική υπάρχει και σε σχέση με τον Πειραιά. Η επιτυχής ανάπτυξη του λιμένα εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά με επικεφαλής την  COSCO έχει δημιουργήσει την ανάγκη για την βελτίωση της σιδηροδρομικής υποδομής που οδηγεί από τον Πειραιά στα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη.

λήψη

Από τα τέλη του 2013, η Κίνα συνεργάζεται  στον τομέα των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας με στόχο την  σύνδεση  της Ελλάδας με τις  άλλες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.

Δέκα ημέρες μετά την συμφωνία στο λιμάνι του Πειραιά, στην Σερβία ξεκίνησε ένα πρόγραμμα για τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής της χώρας  με την Ελλάδα μέσω της κινεζικής κατασκευαστικής εταιρείας  CRRC Zhuzhou.

Τα κινεζικά εμπορεύματα αφού θα ξεφορτώνονται στον Πειραιά δια μέσου του σιδηροδρόμου θα μεταφέρονται σε ΠΓΔΜ και Σερβία και από εκεί  στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Η θέση πλέον της Ελλάδος αναβαθμίζεται θεαματικά τόσο στον γεωπολιτικό τομέα όσο και στον αμυντικό, από μια υπερδύναμη σαν την Κίνα η οποία  θα διαφυλάξει τα τεράστια οικονομικά συμφέροντα της  , ότι και να λένε κάποιοι.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Στρατός Ξηράς 0

Το ελληνικό σύστημα LASER “Μινώταυρος” έγινε αντικείμενο έρευνας ξένων εταιρειών-Εξουδετερώνει στόχους άνω των 23000 ποδών (Βίντεο)

Θα τοποθετηθεί σε νησιά μικρονήσους κατά τουρκικών drone-Σούκος : Πρέπει να τα τοποθετήσουμε τα συστήματα στα νησιά για...
Ελληνοτουρκικά 0

Φρενίτιδα στον τουρκικό Τύπο: Οι Έλληνες αναβάθμισαν τους πολλαπλούς εκτοξευτές RM-70 και από την Ρόδο-Απειλούν πλέον την Μαρμαρίδα (Βίντεο)

Τα σενάρια επιστημονικής φαντασίας των Τούρκων μυρίζουν πιθανή προβοκάτσια το επόμενο διάστημα στο Αιγαίο