Ενέργεια

Ενεργειακός άξονας Βερολίνου-Άγκυρας: Η Γερμανία μπλοκάρει την εξόρυξη αερίου σε Αιγαίο-Α.Μεσόγειο - Αποκαλύψεις από Ιταλό ειδικό

Σαφή προειδοποίηση δίνουν ειδικοί αμυντικοί αναλυτές για το σχέδιο με την ονομασία EGAYDAAK, για την αμφισβήτηση ελληνικών νησιών στο Αιγαίο, το οποίο ουσιαστικά επικαλέστηκε και η “καλή” κατά πολλούς τουρκική αντιπολίτευση των Κεμαλιστών αποδεικνύοντας ότι οι Τούρκοι, όποιος και να κυβερνάει στην χώρα, ακολουθεί κοινά επεκτατικά σχέδια κατά της Ελλάδος και της Κύπρου.

Οι δηλώσεις, οι αντεπιθέσεις, τα επιχειρήματα και οι αντιπαραθέσεις ανταλλάσσονται καθημερινά μεταξύ των Τούρκων αξιωματούχων και Ελλήνων ομολόγων τους, αναφέρει ο Ιταλός ειδικός Marco Florian.

“Η συντριπτική πλειοψηφία των διεθνών παρατηρητών συγκλίνουν με την άποψη ότι δυνητικά πλούσιοι φυσικοί τομείς φυσικού αερίου και πετρελαίου στην Ανατολική Μεσόγειο, ενδέχεται να παραμείνουν ανεκμετάλλευτοι λόγω πολιτικών και πρακτικών εμποδίων που βάζουν πρωτίστως άλλοι εξωγενείς παράγοντες”, τονίζει ο ίδιος.

“Η ελληνική και κυπριακή διπλωματία, αναμφισβήτητα, έπρεπε να αντιδράσουν στο τετελεσμένο γεγονός της πρόσφατης συμφωνίας Τουρκίας Λιβύης.

Αυτό θα είχε τη μορφή μιας προληπτικής διπλωματίας. Για αυτό και ο Νίκος Δένδιας, ο Έλληνας Υπουργός Εξωτερικών, μετέβη στη Βεγγάζη για να συνομιλήσει με τον στρατηγό Χ. Χαφτάρ, ενώ συνάντησε Σαουδάραβες, Αιγυπτίους και άλλους εκπροσώπους χωρών του Κόλπου, σε μια προσπάθεια να ανατρέψει το μεγάλο σχέδιο του Ερντογάν για την δημιουργία της Mavi Vatan (Γαλάζιας Πατρίδας).

Αυτό όμως που δεν πρόσεξαν πολλοί ήταν το ότι εν τω μεταξύ, ο Τούρκος Πρόεδρος επανέλαβε τους ισχυρισμούς της Άγκυρας για το ήμισυ περίπου των πόρων της Μεσογείου, πριν από μερικές εβδομάδες (22 Δεκεμβρίου 2019), σε τελετή επιχειρησιακής ένταξης στο τουρκικό ΠΝ του νέου υποβρύχιου Pirireis στο Ναυπηγείο Gölcük, στοχοποιώντας ουσιαστικά και αυτός ελληνικά νησιά.

Τα τουρκικά κανάλια έδειξαν τον Ερντογάν, φορώντας το προστατευτικό του κράνος, να εγκαινιάζει ένα ακόμη υποβρύχιο. Με ρεαλιστική άποψη, η Τουρκία κάνει μεγάλα βήματα προωθώντας τη ναυτική της δύναμη με την παραγωγή τουρκικής κατασκευής υποβρυχίου μεταξυ 2022 και 2027.

Αυτό σημαίνει ότι σε επτά χρόνια από τώρα η Άγκυρα θα έχει 18 υποβρύχια που θα περιπολούν το Αιγαίο και την Α.Μεσόγειο, αυξάνοντας την υποβρύχια δύναμη της κατά 50% από την σημερινή, η οποία περιλαμβάνει 12 υποβρύχια σκάφη τα οποία βρίσκονται σε υπηρεσία.

Κατά ειρωνικό τρόπο, από το 2014, η ελληνική κυβέρνηση τερμάτισε το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των υποβρυχίων Neptune II λόγω διαφωνίας με την ίδια γερμανική εταιρεία που είναι ο προμηθευτής υψηλής τεχνολογίας για την κατασκευή πολεμικών πλοίων στο μεγάλο τουρκικό σχέδιο “Mavi Vatan”.

Παρ 'όλα αυτά, το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό εκσυγχρονίζει περαιτέρω τα υποβρύχια Ποσειδών”, “Ωκέανος”, προσθέτοντας ένα αναερόβιο σύστημα (AIP) και ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης υποβρύχιων συστημάτων αισθητήρων (ISUS).

Πριν από ένα χρόνο, το Δεκέμβριο του 2018 το ελληνικό γενικό επιτελείο, ενέκρινε δύο προγράμματα για την απόκτηση 36 τορπιλών 533 mm για τα τέσσερα υποβρύχια της κλάσεως “Παπανικολής” καθώς και για το υποβρύχιο “Ωκεανός”.

Μια άλλη ειρωνεία της ελληνοτουρκικής εξοπλιστικής κόντρας είναι ότι τα Ελληνικά Ναυπηγεία ανήκουν στη γερμανική εταιρεία Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW). Κατά συνέπεια, ο στόλος των 11 υποβρυχίων του ελληνικού Ναυτικού συντηρείται εξ ολοκλήρου από την γερμανική εταιρεία HDW. Η ελληνο-γερμανική συμφωνία για τον εκσυγχρονισμό του υποβρυχίου στόλου του ελληνικού Ναυτικού μαστίζεται από πολλά εσωτερικά προβλήματα.

Η ιστορία αυτή είναι πολύ μεγάλη για να περιγραφεί σε αυτόν τον περιορισμένο χώρο. Αρκεί να πούμε ότι πριν από πέντε χρόνια η ελληνική κυβέρνηση υπέβαλε μήνυση απαιτώντας αποζημίωση, ύψους επτά δισεκατομμυρίων ευρώ έναντι της TKMS και της Abu Dhabi Mar που ήταν υπεύθυνες για τα ελληνικά ναυπηγεία.

Η Αθήνα έστειλε ένα υπόμνημα 200 σελίδων στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο (ICC), στο οποίο υποστήριξε ότι η διεθνής θέση της Ελλάδας διακυβεύθηκε, μαζί με την θέση της στο ΝΑΤΟ, μετά την αποτυχία κατασκευής των δύο εναπομεινάντων υποβρυχίων.

Ποιο ήταν το αποτέλεσμα όλων αυτών; Ο Έλληνας φορολογούμενος πλήρωσε ένα τεράστιο ποσό για την καταστροφή της διεθνούς θέσης της χώρας!

Πράγματι, οι ισχυρισμοί περί δωροδοκίας διαπιστώθηκαν ότι είναι αληθινές. Τον Μάρτιο του 2019, οκτώ άτομα, μεταξύ των οποίων και πρώην Έλληνας υπουργός Άμυνας, αλλά και οι υπάλληλοι της Ferrostaal (άλλη γερμανική εταιρεία), καταδικάστηκαν για νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και για την αποδοχή προϊόντων δωροδοκίας.

Δεν γνωρίζουμε προς το παρόν εάν κάποιοι Τούρκοι αξιωματούχοι εμπλέκονται σε αποδοχή χρημάτων από αξιωματούχους της ίδια γερμανικής εταιρείας, αλλά ένα πράγμα είναι βέβαιο, ότι όλα αυτά τα χρόνια, οι γερμανικές αμυντικές εταιρείες κέρδισαν πολλά δισεκατομμύρια ευρώ και από τις δύο χώρες, στις δύο πλευρές του Αιγαίου, μη επιτρέποντας ουσιαστικά να εξαχθεί ούτε ένα κυβικό εκατοστό, ελληνικού φυσικού αερίου στη Γερμανία.

Η Γερμανία έχει άλλα σχέδια, λαμβάνοντας αέριο μόνο από τον ρωσικό αγωγό Nord Stream για τους δικούς της γεωπολιτικούς λόγους, εκτιμούν πολλοί ειδικοί αμυντικοί αναλυτές.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ