Χυμοί φρούτων: Ποιοι ωφελούν περισσότερο την υγεία σας;

Δημοσίευση: 22 Οκτωβρίου 2019, 10:41 μμ

Οι χυμοί των φρούτων, είναι γνωστό πως κρύβουν πολλά οφέλη για την υγεία.


Ανάλογα με το φρούτο από το οποίο προέρχονται, οι χυμοί μπορούν να ενισχύσουν τη διατροφή σας με σημαντικά θρεπτικά συστατικά, όπως η βιταμίνη C, το β-καροτένιο, το φυλλικό οξύ και το κάλιο.

Είναι επίσης καλή πηγή αντιοξειδωτικών, ικανών να συνδράμουν στην προστασία του σώματος από την καταστροφική δράση των ελευθέρων ριζών που έχει σαν συνέπεια την εμφάνιση των πιο συχνών νοσημάτων φθοράς, δηλαδή του διαβήτη, των καρδιοπαθειών κά.

Δείτε κάποιους από τους πιο ωφέλιμους χυμούς φρούτων:

Χυμός πορτοκαλιού: Προλαμβάνει τη φλεγμονή που προκαλείται από την κατανάλωση λιπαρών γευμάτων, σύμφωνα με έρευνα του 2017. Σε αυτή συμμετείχαν 55 γυναίκες οι οποίες κατανάλωσαν λιπαρό γεύμα και ήπιαν είτε χυμό πορτοκαλιού είτε νερό. Λίγες ώρες αργότερα, τα επίπεδα φλεγμονωδών κυτοκινών ήταν χαμηλότερα σε όσες ήπιαν χυμό πορτοκαλιού.


Χυμός δαμάσκηνου: Τα δαμάσκηνα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, κάλιο και φυτικές ίνες. Επιπλέον, περιέχουν σορβιτόλη ή αλλιώς γλυκιτόλη, μια φυσική σάκχαρο-αλκοόλη με ήπια καθαρτική δράση, που συμβάλλει στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

Χυμός λεμονιού: Βοηθά στην αποβολή των λίθων από τα νεφρά. Οι άνθρωποι που είχαν πέτρες στα νεφρά, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο επανασχηματισμού τους κατά 90% αν πίνουν καθημερινά νερό με λεμόνι.

Χυμός από σταφύλια: Είναι καλή πηγή ανθοκυανινών, αντιοξειδωτικών που ενισχύουν τη λειτουργία του εγκεφάλου. Μελέτη του 2017 που εξέτασε ηλικιωμένους οι οποίοι έπιναν χυμό από σταφύλια καθημερινά επί 12 εβδομάδες, έδειξε σημαντική βελτίωση σε τεστ μνήμης.

Χυμός από κράνμπερι: Τα φυτοχημικά που περιέχουν βελτιώνουν την υγεία του πεπτικού. Μελέτη του 2018 έδειξε ότι βοηθούν στην καταπολέμηση του ελικοβακτηριδίου του πυλωρού.

Χυμός ντομάτας: Οι ντομάτες περιέχουν το αντιοξειδωτικό λυκοπένιο, το οποίο μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του προστάτη και άλλων μορφών καρκίνου. Είναι επίσης πλούσιος σε βιταμίνες και μέταλλα, αλλά και φυτικές ίνες που προκαλούν κορεσμό.

Χυμός ροδιού: Το ρόδι περιέχει περισσότερα αντιοξειδωτικά από το πράσινο τσάι και το κόκκινο κρασί. Οι ουσίες αυτές προστατεύουν τα κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες και δίνουν στο ρόδι τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που προστατεύουν από την καρδιακή νόσο.