Οικονομία

Restart στην αγορά αυτοκινήτου: Τέλος τα τεκμήρια διαβίωσης και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης

Σε συνέντευξή του στον ΣΚΑΙ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, ανέφερε ότι η κυβέρνηση προτίθεται να καταργήσει το αναχρονισμένο μέτρο των τεκμηρίων, όταν θα είναι έτοιμη  με το σύστημα τεχνικών ελέγχου και των ηλεκτρονικών συναλλαγών, όπως αυτά παρουσιάστηκαν πριν από λίγες ημέρες από τον κ. Σταϊκούρα, τον κ. Βεσυρόπουλο και τον κ. Πιτσιλή πριν από λίγες ημέρες.

Αλλωστε τα συστήματα αυτά είναι στον πυρήνα του οικονομικου προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας, όπως αυτό παρουσιάστηκε πριν τις πρόσφατες εκλογές.

Συγκεκριμένα ο κος Πέτσας ανέφερε στον ΣΚΑΙ:

«… στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος υπάρχουν τέτοιου είδους διατάξεις που ενισχύουν και τις δύο αυτές έμμεσες τεχνικές ελέγχου για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Μέσα, επίσης, στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος υπάρχει και η σταδιακή κατάργηση των αντικειμενικών τεκμηρίων. Από την πρώτη στιγμή -αυτό το είχα πει κι εγώ- μιλάμε για σταδιακή κατάργηση. Δεν μιλούσε ποτέ κανείς για το 2020.

Το 2019 και το 2020 είναι έτη στα οποία θα πρέπει να προχωρήσουν οι έμμεσες τεχνικές ελέγχου, όπως τα ηλεκτρονικά βιβλία και η ηλεκτρονική τιμολόγηση, που παρουσίασαν ο κ. Σταϊκούρας, ο κ. Βεσυρόπουλος και ο κ. Πιτσιλής πριν από λίγες ημέρες. Πρώτα, λοιπόν, αποδίδουν οι έμμεσες τεχνικές ελέγχου, τα ηλεκτρονικά βιβλία, η ηλεκτρονική τιμολόγηση και όλο το πλέγμα των κινήτρων για χρήση ηλεκτρονικών συναλλαγών και μετά αποσύρονται σταδιακά τα τεκμήρια, τα οποία είναι ένας αναχρονιστικός τρόπος εντοπισμού εισοδημάτων», ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr, η κατάργηση των τεκμηρίων στα αυτοκίνητα αυτομάτως θα επιφέρει και την κατάργηση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης που επιβάλλεται στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω με ηλικίες έως 10 έτη όπως επίσης και στα σκάφη αναψυχής με μήκος πάνω από 5 μέτρα.

Η κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης που επιφέρει και την κατάργηση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης θα προκαλέσει υστέρηση στα έσοδα τα οποία αναμένεται να αντισταθμιστούν από την άρση ακινησίας που θα πραγματοποιήσουν πάρα πολλοί κάτοχοι αυτοκινήτων με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω όπως επίσης και σκαφών αναψυχής με μήκος από 5 έως και 9 μέτρα.

Παράλληλα οι καταναλωτές δεν θα προσανατολίζουν τις αγορές τους σε αυτοκίνητα με κινητήρες κάτω των 1.929 κ.εκ. με αποτέλεσμα να αναβιώσουν οι πωλήσεις αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού γεγονός που μεταφράζεται σε επιπλέον έσοδα για το κράτος εξαιτίας του αυξημένου Τέλους Ταξινόμησης αλλά και του ΦΠΑ.

Επίσης οι πάνω από 1 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν καταθέσεις τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους θα σπεύσουν να πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας καθώς δεν θα υπάρχουν τα υπέρογκα τεκμήρια που θα πρέπει να καλύψουν αλλά ούτε και ο υπερβολικός Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης που θα πρέπει να πληρώσουν!

Όλα τα παραπάνω θα συντελέσουν σε ένα πραγματικό restart της αγοράς αυτοκινήτου με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω που την τελευταία 10ετία είχε καταρρεύσει και το κράτος αναμένεται να εισπράξει πολλά εκατομμύρια ευρώ από την επανακυκλοφορία των συγκεκριμένων αυτοκινήτων αλλά και σκαφών αναψυχής.

Να υπενθυμίσουμε πως τα τεκμήρια καθιερώθηκαν για πρώτη φορά το 1978 και σκοπό είχαν να καλύψουν την αδυναμία των φορολογικών Αρχών να διαπιστώσουν την φοροδιαφυγή.

Μετά από 40 και πλέον χρόνια η νέα κυβέρνηση προανήγγειλε την κατάργησή τους και την σταδιακή αντικατάστασή τους από νέες τεχνικές και εργαλεία.

Στα επιβατικά αυτοκίνητα Ι.Χ. Το τεκμήριο διαβίωσης ορίζεται ως εξής:

* Για αυτοκίνητα μέχρι και 1.200 κ.ε., σε 4.000 ευρώ.

* Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1.200 κ.ε. και μέχρι 2.000 κ.ε., προστίθενται 600 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

* Για αυτοκίνητα άνω των 2.000 κ.ε. και μέχρι 3.000 κ.ε., προστίθενται 900 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

* Για αυτοκίνητα άνω των 3.000 κ.ε., προστίθενται 1.200 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

Τα παραπάνω ισχύουν και για αυτοκίνητα μικτής χρήσης καθώς και για αυτοκίνητα τύπου jeep.

Τα παραπάνω ποσά μειώνονται ανάλογα με την παλαιότητα του αυτοκινήτου, η οποία υπολογίζεται από το έτος πρώτης κυκλοφορίας του στην Ελλάδα, κατά ποσοστό 30% για χρονικό διάστημα κυκλοφορίας πάνω από 5 και μέχρι 10 έτη και κατά ποσοστό 50% για χρονικό διάστημα πάνω από 10 έτη.

Το τεκμήριο διαβίωσης δεν εφαρμόζεται για επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα που διαθέτουν πιστοποιητικό αυθεντικότητας, καθώς και για επιβατικά αυτοκίνητα ειδικά διασκευασμένα για κινητικά ανάπηρους, με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%.

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης στα αυτοκίνητα

Ο φόρος υπολογίζεται ως ποσοστό του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης, κάτι που αναμένεται να αλλάξει και να καταργηθεί σταδιακά μαζί με τα τεκμήρια, με βάση τις εξαγγελίες του Υπουργείου Οικονομικών.

Για τα αυτοκίνητα από 1.929 έως 2.500 κυβικά ο φόρος πολυτελείας ανέρχεται στο 5% της αντικειμενικής δαπάνης (τεκμήριο διαβίωσης). Για τα αυτοκίνητα από 2.501 κυβικά και άνω ο φόρος υπολογίζεται με συντελεστή 13% επί του τεκμηρίου διαβίωσης.

Από την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των 10 ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα, καθώς και τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης αναπήρων, τα οποία απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Η παλαιότητα των οχημάτων μετρά, και εδώ, από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του οχήματος και όχι από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας στην Ελλάδα.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Έτοιμο να σπάσει το ουκρανικό μέτωπο-Forbes : Οι πανικόβλητοι Ουκρανοί διοικητές αναπτύσσουν ανεκπαίδευτες ταξιαρχίες στην μάχη

Η κατάσταση μέσα και γύρω από το Οχερέτινο και την Νοβομπαχμούτοβα είναι τραγική ενώ ρωσική 90η Τεθωρακισμένη μεραρχία...