Εθνικά θέματα

«Μάχη» στο έδαφος για την πυρόσβεση από αέρος: Αγώνας για να αντέξουν και φέτος τα Canadair

Ο Ιούλιος μπήκε αφήνοντας πίσω έναν μήνα που μπορεί κατά μια έννοια να ονομαστεί για το πυροσβεστικό σώμα αλλά και τα εναέρια μέσα πυρόσβεσης ως «θείο δώρο» καθώς οι παρατεταμένες βροχές βοήθησαν αρκετά ώστε οι δασικές εκτάσεις να έχουν νωπό χώμα και αρκετή δροσιά πράγμα που βοήθησε στην ελάχιστη ύπαρξη σοβαρών πυρκαγιών. Από την άλλη βέβαια αυτές οι βροχές βοήθησαν πολύ στο να γεμίσουν ξανά χόρτα πολλές εκτάσεις που είχαν καθαριστεί από τις περιφέρειες ή από ιδιώτες- αν πρόκειται για ιδιωτικές εκτάσεις- πάντως σε κάθε περίπτωση ο καιρός που δεν άρεσε σε πολλούς αλλά και δημιούργησε πολλά προβλήματα με καταστροφές, για την πυρόσβεση θεωρείται ευεργετικός.

Από την ημέρα που έπεσε η αυλαία για την περσινή αντιπυρική περίοδο, ο προβληματισμός για τα εναέρια μέσα ήταν μεγάλος, έπρεπε να βρεθεί ο τρόπος και η λύση του γόρδιου δεσμού για τους κινητήρες των Canadair καθώς η μητρική εταιρία έχει βάλει λουκέτο και όσες χώρες έχουν τον ίδιο τύπο αεροσκαφών με την Ελλάδα, αντιμετωπίζουν το ίδιο θέμα με κινητήρες και ανταλλακτικά.

Όλο αυτό το διάστημα από την 1η Μαΐου, ημέρα έναρξης της αντιπυρικής περιόδου, είχε ξεκινήσει ένας αγώνας δρόμου για την Πολεμική Αεροπορία ώστε να βγάλει «διαθέσιμα» τα περισσότερα πυροσβεστικά αεροσκάφη που διαθέτει η χώρα μας, τι κι αν τα περισσότερα (CL-215) έχουν κλείσει τα 40 χρόνια πτητικής ζωής.

Αν πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, κατά την περασμένη αντιπυρική περίοδο φάνηκαν πολύ μεγάλα κενά που η Πολεμική Αεροπορία προσπαθούσε να κλείσει με τα μικρά αεροσκάφη PzL τα οποία κατά γενική ομολογία έκαναν ουσιαστική δουλειά κυρίως σε πυρκαγιές που ήταν στο ξεκίνημά τους. Όμως αυτό δεν έφτανε. Πολλοί από τους κινητήρες των CL-215 & 415 Canadair βρίσκονται στην ΕΑΒ και παραμένουν εκεί καθηλωμένοι, μάλιστα στελέχη της ΠΑ σημειώνουν πως τα χρήματα για την συντήρησή τους, έχουν καταβληθεί.

Η επόμενη κίνηση ήταν να σταλούν κινητήρες στο εξωτερικό σε πιστοποιημένα εργοστάσια είτε στη Μεγάλη Βρετανία, είτε στον Καναδά, είτε σε όποιο εργοστάσιο πιστοποιημένο ήταν ικανό να εξυπηρετήσει τις άμεσες ανάγκες και με αυστηρό χρονοδιάγραμμα επιστροφής το πολύ στα τέλη Μαΐου. Οι κινητήρες αυτοί έφτασαν με μικρές καθυστερήσεις στην Ελλάδα, 18 στο σύνολο και οι Μοίρες Συντήρησης Αεροσκαφών σε Ελευσίνα και Θεσσαλονίκη «πήραν φωτιά» ώστε να τους τοποθετήσουν στ’ αεροσκάφη και να ξεκινήσουν οι δοκιμές πριν το τελικό «οκ».

Αυτές οι γραμμές τώρα, βρίσκουν την αεροπυρόσβεση από την πλευρά της Πολεμικής Αεροπορίας να φτάνει ως την ερχόμενη Παρασκευή, στην «οροφή» της, η οποία είναι οκτώ αεροσκάφη CL-215, τέσσερα CL-415. Αυτά τα δώδεκα αεροσκάφη από έναν στόλο δεκαοκτώ αεροσκαφών θα είναι τα «ετοιμοπόλεμα», αυτά που θα ρίχνονται στη μάχη των πύρινων μετώπων μαζί βέβαια με δεκαεπτά από τα δεκαεννέα PzL.

Έτοιμα είναι επίσης τα ελικόπτερα του πυροσβεστικού σώματος και φέτος όπως έχει γίνει γνωστό, πιθανό να δούμε και τα μικρότερα BK της πυροσβεστικής με κάδο να ρίχνουν νερό πάνω από φωτιά. Για σύμβαση μίσθωσης ελικοπτέρων όπως γίνεται κάθε χρόνο, ακόμη δεν έχει ακουστεί το πότε αυτή θα γίνει, ενώ σε πυροσβεστικά readiness έχουν τεθεί και τα Chinook της Αεροπορίας Στρατού, τα οποία έχουν επωμιστεί και αυτό το κοινωνικό έργο, παράλληλα με τον άκρως σημαντικό επιχειρησιακό τους ρόλο.

Ήδη από τις αρχές Μαρτίου, δυο μήνες πριν την ημέρα της επίσημης έναρξης της αντιπυρικής περιόδου η Πολεμική Αεροπορία έχει καταγράψει 44,8 ώρες για αεροπυρόσβεση στην οποία συμμετείχαν και οι τρεις τύποι αεροσκαφών που διαθέτει η χώρα μας.

hellasjournal.com

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Έτοιμο να σπάσει το ουκρανικό μέτωπο-Forbes : Οι πανικόβλητοι Ουκρανοί διοικητές αναπτύσσουν ανεκπαίδευτες ταξιαρχίες στην μάχη

Η κατάσταση μέσα και γύρω από το Οχερέτινο και την Νοβομπαχμούτοβα είναι τραγική ενώ ρωσική 90η Τεθωρακισμένη μεραρχία...