Πολεμικό Ναυτικό

Σοβαρό πλήγμα για το Πολεμικό Ναυτικό: Μέχρι το καλοκαίρι εκτός υπηρεσίας η φρεγάτα «Κανάρης» - Με ίδια μέσα και χωρίς λεφτά οι τεχνικοί επισκευάζουν τις βλάβες στο σόναρ



Σοβαρό πλήγμα έχει υποστεί το Πολεμικό Ναυτικό με την φρεγάτα «Κανάρης» που είχε προσαράξει αρχές Νοεμβρίου στη νησίδα Αταλάντη έξω από την Ψυτάλλεια να μένει εκτός υπηρεσίας για τουλάχιστον μέχρι το τέλος της άνοιξης. Οι ζημιές είναι μεγάλες που έχει υποστεί το σόναρ, αλλά το σημαντικότερο είναι πώς οι τεχνικοί του ΠΝ παλεύουν με ίδιες δυνάμεις να αποκαταστήσουν τη βλάβη και να βάλουν και πάλι το πλοίο σε ρότα επιχειρησιακή.

Το γεγονός δε ότι οι τουρκικές προκλήσεις αυξάνονται σημαντικά στο Αιγαίο και οι απαιτήσεις για την προστασία των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων είναι μεγάλες, ιδίως από πλοία όπως η φρεγάτα «Κανάρης» (F-464) καθιστούν ακόμη μεγαλύτερη την απώλεια που οφείλεται σε αβλεψία των στελεχών που βρίσκονταν την 2α Νοεμβρίου του 2017 στη γέφυρα του πλοίου κατά την επιστροφή του στο Ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Αυτός ήταν και ο λόγος της απομάκρυνσης τους. Η ζημιά όμως είχε γίνει και όπως αποδείχθηκε ήταν αρκετά μεγάλη.

Οι τεχνικοί του Πολεμικού Ναυτικού κάνουν το ανθρωπίνως δυνατόν με στόχο το πλοίο να πέσει και πάλι στο νερό και να πλεύσει σε αποστολή στο Αιγαίο εντός της ανοίξεως, αλλά αυτό είναι εξαιρετικά δύσκολο. Ο λόγος είναι πώς τα κονδύλια είναι περιορισμένα και δεν επιτρέπουν την αντικατάσταση του σόναρ, αλλά την αντικατάσταση και την επισκευή τμημάτων αυτού έτσι ώστε να καταστεί και πάλι λειτουργικό. Φρεγάτα χωρίς σόναρ είναι άχρηστη.

Σύμφωνα με πληροφορίες η ζημιά που είχε προκληθεί στο θόλο αλλά και στα στοιχεία του σόναρ του πλοίου ήταν σημαντική αλλά όχι και ολική. Έχουν υποστεί βλάβη οι μπροστινοί «σένσορες», όσον αφορά στο ηλεκτρονικό σκέλος, αλλά είναι μεγάλες και οι ζημιές που πρέπει να επισκευαστούν στο δομικό μέρος του πλοίου και του θόλου. Αυτή όλη τη δουλειά την έχουν αναλάβει εξ’ ολοκλήρου τα εξειδικευμένα στελέχη και οι τεχνικοί του Πολεμικού Ναυτικού.

Για το έργο της επισκευής έχουν χωριστεί σε τρεις ομάδες και έχει επιλεγεί η τεχνική του reverse engineering. Δηλαδή τμήμα, τμήμα γίνεται η αφαίρεση τόσο από το δομικό κομμάτι όσο και από τα στοιχεία του ηλεκτρονικού τμήματος του σόναρ. Ακολουθεί η επισκευή του ή ή αντικατάστασή του και στη συνέχεια επανατοποθετείται στη θέση του.

Η μια ομάδα είναι εκείνη των Ναυπηγείων. Δουλειά της είναι η επισκευή του δομικού συστήματος και η επιδιόρθωση των στρεβλώσεων που δημιουργήθηκαν από την προσάραξη. Η δεύτερη ομάδα απαρτίζεται από τους έμπειρους τεχνικούς του Ναυστάθμου που αφαίρεσαν τον θόλο από την φρεγάτα «Μπουμπουλίνα» τμήματα του οποίου ενσωματώνονται στον υπό επισκευή θόλο του «Κανάρη». Και η τρίτη ομάδα έχει αναλάβει την επισκευή στο ηλεκτρονικό κομμάτι.

Όπως και να έχει όταν ένα πλοίο, τέτοιου μεγέθους βρίσκεται εκτός επιχειρήσεων για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του 6μηνου (στην καλύτερη των περιπτώσεων όπως όλα δείχνουν) τότε το πλήγμα είναι μεγάλο και η επιβάρυνση επίσης των άλλων σκαφών που καλούνται να καλύψουν το κενό στο Αιγαίο ακόμη μεγαλύτερη.

https://www.youtube.com/embed/uw8Hpa0v_CY

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Έτοιμο να σπάσει το ουκρανικό μέτωπο-Forbes : Οι πανικόβλητοι Ουκρανοί διοικητές αναπτύσσουν ανεκπαίδευτες ταξιαρχίες στην μάχη

Η κατάσταση μέσα και γύρω από το Οχερέτινο και την Νοβομπαχμούτοβα είναι τραγική ενώ ρωσική 90η Τεθωρακισμένη μεραρχία...