Παγκόσμιο σοκ από τις Ναζιστικές μεθόδους των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών – Έβαλαν ανθρώπους σε θαλάμους αερίων όπως στο Άουσβιτς

Δημοσίευση: 30 Ιανουαρίου 2018, 10:48 πμ

Μεγάλες διαστάσεις έχει πάρει το νέο σκάνδαλο που ξέσπασε στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, όταν αποκαλύφθηκε ότι οι όμιλοι Volkswagen, Daimler και BMW χρησιμοποιούσαν όχι μόνο πιθήκους αλλά και ανθρώπους σε πειράματά τους με στόχο να διαπιστώσουν αν τα καυσαέρια των ντιζελοκινητήρων είναι επιβλαβή στα… πρωτεύοντα θηλαστικά.


Πρόκειται επί της ουσίας για πρακτικές που ακολουθούσαν και οι Ναζί του Χίτλερ στους θαλάμους αερίων του Άουσβιτς για να εξοντώσουν τους ανθρώπους, ενώ το γεγονός ότι και το σκάνδαλο αυτό αποκαλύφθηκε από τις ΗΠΑ κάθε άλλο παρά τυχαίο μπορεί να θεωρηθεί. 

Τα πειράματα από… άλλες εποχές λοιπόν, έλαβαν χώρα σε Πανεπιστημιακή Κλινική του Άαχεν, όπου 25 υγιή άτομα υποβλήθηκαν σε εξέταση αφού είχαν προηγουμένως εισπνεύσει για πολλές ώρες διαφορετικές ποσότητες της βλαβερής ουσίας, η οποία εμπεριέχεται στα καυσαέρια των αυτοκινήτων. Το Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Ινστιτούτο για το Περιβάλλον και την Υγεία στον Τομέα των Μεταφορών EUGT έσπευσε να τονίσει ότι από την έρευνα δεν διαπιστώθηκε κάποια αρνητική επίδραση στα άτομα που συμμετείχαν στο πείραμα.

Συγγνώμη ζήτησε η Volkswagen, αποστάσεις πήραν οι Daimler και η ΒΜW, ενώ σε παρέμβαση για το θέμα προχώρησε και η κυβέρνηση Μέρκελ.

«Ζητάμε συγγνώμη για το παράπτωμα και την έλλειψη ελέγχου των προσώπων. Είμαστε πεπεισμένοι ότι οι επιστημονικές μέθοδοι που επελέγησαν τότε ήταν λάθος. Θα ήταν καλύτερα να ολοκληρώναμε τη μελέτη από την πρώτη στιγμή, χωρίς την συγκεκριμένη δοκιμή» δήλωσε η Volkswagen.


Σε ξεχωριστή δήλωση, η Daimler ανέφερε ότι θα ξεκινήσει έρευνα σχετικά με την μελέτη που οργάνωσε η Ευρωπαϊκή Ομάδα Επιστημονικής Μελέτης Περιβάλλοντος, Υγείας και Μεταφορών (EUGT). «Πιστεύουμε ότι η χρησιμοποίηση ζώων για αυτή την μελέτη ήταν περιττή και απεχθής. Σαφώς και είμαστε αποστασιoποιημένοι από αυτή την έρευνα» δήλωσε η Daimler.

Αποστασιοποίηση από τις δοκιμές παρουσιάζει και η BMW, λέγοντας ότι δεν έχει πάρει μέρος στο σχεδιασμό και τις μεθόδους των δοκιμών. Απεναντίας, πρόσθεσε ότι δεν διεξάγει πειράματα με ζώα και δεν είχε άμεσο ρόλο στη συγκεκριμένη μελέτη.

«Αυτά τα τεστ σε πιθήκους ή ακόμα και σε ανθρώπους δεν μπορούν να δικαιολογηθούν με κανένα τρόπο από ηθικής απόψεως» δήλωσε ο Στέφεν Σάιμπερτ, εκπρόσωπος της καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ, ενώ η υπουργός Περιβάλλοντος Μπάρμπαρα Χέντρικς χαρακτήρισε τα πειράματα «απαίσια» και δήλωσε σοκαρισμένη από το γεγονός ότι επιστήμονες δέχθηκαν να τα φέρουν εις πέρας.

Δεν τους ξεπλένει όμως τίποτα. Φαίνεται πώς ο λαός αυτός δεν μαθαίνει και δεν διδάσκεται από το παρελθόν απολύτως τίποτα.

Τις αποκαλύψεις για τη χρησιμοποίηση πιθήκων σε πειράματα έκαναν τη Δευτέρα οι «New York Times» δίνοντας άλλη διάσταση στο σκάνδαλο που κλόνισε την υπόληψη και το κύρος της Volkswagen – όχι όμως και τις πωλήσεις της, μια και ο γερμανικός όμιλος παρέμεινε το 2018 στην κορυφή των κατασκευαστών ολόκληρου του πλανήτη.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμερικανικής εφημερίδας, το 2014 η Volkswagen χρησιμοποίησε στις ΗΠΑ πιθήκους ως πειραματόζωα για να αποδείξει ότι τα καυσαέρια των πετρελαιοκινητήρων της δεν είναι επικίνδυνα. 

Αγνοώντας αναπόφευκτους συνειρμούς με εγκλήματα του παρελθόντος που είχαν την ίδια εθνική ταυτότητα με το γερμανικό όμιλο, η VW έκλεισε μέσα σε ένα… θάλαμο αερίων του εδρεύοντος στην Αλμπουρκέρκη της Πολιτείας του Νέου Μεξικού Lovelace Respiratory Research Institute δέκα πιθήκους μακάκους όπου εισέπνεαν τα καυσαέρια ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου για να διαπιστωθεί αν αυτά θα έβλαπταν την υγεία τους. 

Κατά τον εγκλεισμό τους στο χώρο με το αυτοκίνητο οι διεξάγοντες το πείραμα προέβαλλαν στους πιθήκους βιντεοταινία με κινούμενα σχέδια για να τους διασκεδάσουν…

Η Volkswagen ζήτησε συγγνώμη έπειτα από την απίστευτη αυτή αποκάλυψη. Συγγνώμη ζήτησαν επίσης το Ινστιτούτο Αναπνευστικών Μελετών και διάφοροι χρηματοδότες του.

Το Σεπτέμβριο του 2015 αποκαλύφθηκε ότι η VW και άλλες επωνυμίες του ομίλου εγκαθιστούσαν στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που κατασκεύαζαν λογισμικό που παραποιούσε τις ενδείξεις σε ό,τι αφορά τις εκπομπές ρύπων όταν γίνονταν μετρήσεις σε συνθήκες εργαστηρίου. Ο γερμανικός όμιλος κατέβαλε έκτοτε πρόστιμα και αποζημιώσεις άνω των 21 δισ. δολαρίων.