Ελληνοτουρκικά

Παροπλίζεται η Φρεγάτα «Μπουμπουλίνα» αφήνοντας δυσαναπλήρωτο κενό στον ελληνικό στόλο ενώ το τουρκικό ναυτικό ενισχύεται συνεχώς

Σύμφωνα με το  Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, πραγματοποιήθηκε  στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας η επίσημη τελετή υποστολής σημαίας της Φρεγάτας «ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ».

Η Φ/Γ ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ (F 463) αποτελεί το πρώτο πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού που φέρει το όνομα της ηρωίδας της Επαναστάσεως του 1821, Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα και καθελκύστηκε στα ναυπηγεία KONINKLIJKA MAATSCHAPPIJ DE SCHELDE στο VLISSINGEN της Ολλανδίας στις 21 Ιανουαρίου 1981.

Είναι η τελευταία φρεγάτα τύπου STANDARD που κατασκευάστηκε από το Ολλανδικό Ναυτικό. Εντάχθηκε στη δύναμη του Ολλανδικού Ναυτικού την 1η Οκτωβρίου 1983 και το αρχικό όνομα του πλοίου ήταν «HNLMS PIETER FLORISZ» (F-826).

Διαστάσεις: 130,5/14,6/6,2 μέτρα

Εκτόπισμα: 3.630 τόν.

Πρόωση: 2 RR Olympus 56.800 HR, 2 RR Tyne 10

Ταχύτητα: 30 κόμβοι

Πλήρωμα: 198

Οπλισμός: 1 πυροβόλο 76χιλ. ΟΤΟ Melara, 1 σύστημα εγγύς προστασίας Phalanx, σύστημα Κ/Β Ε/Ε Harpoon και Ε/Α Sea Sparrow. Επίσης Α/Υ τορπίλες και σύστημα ΗΝ αντίμετρων. Έχει δυνατότητα μεταφοράς 2 Ε/Κ ΑΒ 212ASW

Ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Koninklijka Maatschappij de Schelde στο Vlissingen της Ολλανδίας και εντάχθηκε στη δύναμη του Ολλανδικού Ναυτικού στις 8 Μαϊου 1982. Εντάχθηκε στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό στις 14 Δεκεμβρίου 2001 με πρώτο κυβερνήτη τον Ανπχο Σ. Φενέκο ΠΝ. Του ιδίου τύπου: EΛΛΗ, ΛΗΜΝΟΣ, AΔΡΙΑΣ, ΑΙΓΑΙΟΝ, ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ, ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ και ΚΑΝΑΡΗΣ. Παροπλίστηκε στις 18/2/2013.

Το ελληνικό πολεμικό ναυτικό διέθετε 9 φρεγάτες τύπου «S»  Ολλανδικής σχεδίασης και κατασκευής της κλάσης Kortenaer και 4 φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ. Πρόκειται για πλοία Γερμανικής σχεδίασης.

Η συνεχής μείωση της αριθμητικής δύναμης των μονάδων επιφανείας του ελληνικού ναυτικού λόγω παλαιότητας θα αποδειχτεί μέγα  θέμα τα επόμενα χρόνια . Η κυριαρχία που απολάμβανε το ναυτικό μας στο Αιγαίο  μαζί με την υπεροπλία έχουν χαθεί εδώ και αρκετά χρόνια παρόλο που η παρουσία και μόνο ελληνικών πολεμικών πλοίων προκαλούν τρόμο στους νεο-οθωμανούς .

Την ίδια στιγμή οι Τούρκοι  προχωρούν ακάθεκτοι τώρα  στον εκσυγχρονισμό  των  Φρεγατών κλάσεως  MEKO,  ενώ την ίδια στιγμή κατασκεύασαν μία Κορβέτα τύπου Stealth του σχεδίου MILGEM και ένα πλοίο υποστήριξης, σύμφωνα με τον τουρκικό τύπο.

Επίσης προβαίνουν σε εκσυγχρονισμό όλων των Φρεγατών τους .

Η απόφαση εκσυγχρονισμού  μέσης ζωής όπως ονομάζεται διεθνώς όλων των τουρκικών Φρεγατών ΜΕΚΟ ( αντίστοιχες διαθέτει και η Ελλάδα) με νέα οπλικά συστήματα πυραύλων , συστήματα διοίκησης , αισθητήρες , ραντάρ, σημαίνει σε απλά ελληνικά ότι έχουμε σαφές «ποιοτικό άλμα» των εν λόγω πλοίων σε σχέση με τα αντίστοιχα ελληνικά.

Επίσης  οι  εκσυγχρονισμένες Φρεγάτες του τουρκικού ΠΝ θα εφοδιαστούν με τους νέους αντι-πλοϊκούς πυραύλους  Cruise ATMACA, αναβαθμίζοντας την δύναμη τους κατακόρυφα στο Αιγαίο πέλαγος.

Ο πύραυλος ATMACA έχει μήκος 6 μέτρα, διάμετρο 350 χιλιοστά, άνοιγμα πτερύγων 1,4 μέτρα και βάρος 800 κιλά. Η πολεμική κεφαλή του πυραύλου φτάνει τα 200 κιλά συγκρίσιμη με αυτή των πυραύλων RGM-84L Harpoon, SSM-700K,  ο οποίος διαθέτει  κεφαλές βάρους 224 κιλά, 230 κιλά .

Σχετικά πρόσφατα κατά την  καθέλκυση της Κορβέτας kinaliada στα ναυπηγεία της  Τούζλα,  ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είπε ότι το τουρκικό πολεμικό ναυτικό θα γίνει μεγάλο και τρομερό, ενώ μέχρι το 2023 η Τουρκία σκοπεύει να έχει ναυπηγήσει και το νέο αεροπλανοφόρο/αποβατικό .

Σε συνδυασμό με άλλα προγράμματα και δηλώσεις του Τούρκου ΑΓΕΝ Ναυάρχου Μποστάνογλου, οι «γείτονες» ετοιμάζονται να κυριαρχήσουν πλήρως στο Αιγαίο πέλαγος και να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στην Α.Μεσόγειο, ενόψει και των γεωτρήσεων σε Κύπρο και νοτίως της Κρήτης .

Στην αντίπερα όχθη, σαφώς και υπάρχει  η βούληση του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών κλάσης Ύδρα τύπου MEKO 200HN Mod.3 οι οποίες έχουν ήδη φτάσει στο ήμισυ της επιχειρησιακής τους ζωής αφού τα πλοία παραδόθηκαν στο Πολεμικό Ναυτικό την περίοδο 1992-1998.

Το πρόγραμμα Eκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής των τεσσάρων φρεγατών MEKO 200HN  έχει αποκτήσει περισσότερο από ποτέ επείγον χαρακτήρα λόγω της ηλικίας των πλοίων τα οποία  έχουν κλείσει 22 χρόνια υπηρεσίας για την Ύδρα (F-452), 18 χρόνια για τις Σπέτσες (F-453), 17 χρόνια για τα Ψαρά (F-454) και 16 χρόνια για την Σαλαμίς (F-455) δηλ έχουν ξεπεράσει το προβλεπόμενο χρονολογικό όριο των 15 ετών, πέραν του οποίου θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν τα πλοία για να μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αποτελεσματικά.

Το θέμα όμως «σκαλώνει» από το 2013 στο οικονομικό και στα κονδύλια που πρέπει να διατεθούν για το λόγο αυτό, και σίγουρα ομιλούμε για αρκετά χρήματα τα οποία όμως είναι σαφώς αναγκαία για την εθνική ασφάλεια της χώρας.

Δυστυχώς το «τοπίο» σε αυτόν τον τομέα στην πατρίδα μας ελέω μνημονίου και δεύτερης αξιολόγησης είναι πολύ «θολό» , ενώ την ίδια στιγμή οι Τούρκοι δημιουργούν ένα νέο ισχυρότατο τουρκικό ναυτικό.

https://youtu.be/tvkgloTvu7I?t=5

 

https://youtu.be/0I6uS-GoCqQ?t=14

https://youtu.be/_FodNyz-Tcg?t=49

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Έτοιμο να σπάσει το ουκρανικό μέτωπο-Forbes : Οι πανικόβλητοι Ουκρανοί διοικητές αναπτύσσουν ανεκπαίδευτες ταξιαρχίες στην μάχη

Η κατάσταση μέσα και γύρω από το Οχερέτινο και την Νοβομπαχμούτοβα είναι τραγική ενώ ρωσική 90η Τεθωρακισμένη μεραρχία...