Εθνικά θέματα

1950: Όταν οι Έλληνες αεροπόροι πετούσαν για την Νότια Κορέα

1950. Η Ελλάδα μόλις έχει βγει από τον εμφύλιο. Η Κορέα μόλις είχε μπει σε τέτοιου είδους πόλεμο, χωρισμένη σε Βόρεια και Νότια. Ήταν μια από τις δυσκολότερες περιόδους του Ψυχρού Πολέμου. Ο ΟΗΕ υπό την πίεση των ΗΠΑ ενεπλάκη «αστυνομικά». Είκοσι χώρες απέστειλαν στρατιωτικές ενισχύσεις για την αντιμετώπιση της «κόκκινης απειλής», δηλαδή των Βορείων Κορεατών....

Στις 11 Νοεμβρίου αναχώρησε από την Ελλάδα το 13ο Σμήνος Μεταφορών της Αεροπορίας, με επτά αεροσκάφη C-47 Dakota. Οι Έλληνες αεροπόροι εκτέλεσαν 2.787 αεροπορικές αποστολές, πετώντας συνολικά 17.532 ώρες, προσφέροντας σημαντικό έργο. Νωρίτερα, είχε φτάσει στην Κορέα τάγμα περίπου 1.000 στρατιωτών του Στρατού Ξηράς. Οι σημαντικότερες μάχες που έδωσαν οι Έλληνες στον πόλεμο της Κορέας ήταν στα υψώματα 381 (Ιανουάριος 1951), 326 (Μάρτιος 1951), Σκοτς (Οκτώβριος 1951), Νόρι (Σεπτέμβριος 1952) και Χάρι (Ιούνιος 1953). Ειδικά, στα υψώματα 381 και Χάρι οι μάχες ήταν ομηρικές, καθώς η ελληνική δύναμη απώθησε με επιτυχία τον πολυάριθμο κινέζικο στρατό. Στα πεδία των μαχών της Κορέας έχασαν τη ζωή τους 186 και τραυματίστηκαν 566 Έλληνες στρατιώτες. Στη Σεούλ, η Νότια Κορέα προς τιμή της ελληνικής συμμετοχής ανήγειρε μνημείο για τους Έλληνες πεσόντες μαχητές....

Το Ελληνικό Εκστρατευτικό Σώμα τιμήθηκε με εύφημο μνεία από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Μαζί με τη Νότια Κορέα απένειμαν πλήθος μεταλλίων στους άνδρες της Ελληνικής Αποστολής. Το 1955 επέστρεψε στην Ελλάδα και ο τελευταίος Έλληνας στρατιώτης....

aeroporoi_korea_2

aeroporoi_korea_3

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Έτοιμο να σπάσει το ουκρανικό μέτωπο-Forbes : Οι πανικόβλητοι Ουκρανοί διοικητές αναπτύσσουν ανεκπαίδευτες ταξιαρχίες στην μάχη

Η κατάσταση μέσα και γύρω από το Οχερέτινο και την Νοβομπαχμούτοβα είναι τραγική ενώ ρωσική 90η Τεθωρακισμένη μεραρχία...