pentapostagma-sprite
Κόσμος

Το Κ600 είναι το νεότερο όχημα αφαίρεσης ναρκών της Νότιας Κορέας

Το Κ600 είναι ένα νέο νοτιοκορεάτικο όχημα αφαίρεσης ναρκών. Στο στάδιο πρωτοτύπου, το όπλο ήταν γνωστό ως ΧΚ600. Το όχημα αναπτύχθηκε από την Hyundai Rotem και είναι γνωστό πως έχουν κατασκευαστεί τουλάχιστον δύο πρωτότυπα. Το μηχάνημα παρουσιάστηκε επίσημα για πρώτη φορά το 2018. Μετά την υιοθέτησή του από τον στρατό της Νότιας Κορέας, η ονομασία του άλλαξε σε Κ600. Το μηχάνημα είναι γνωστό και ως Korean Combat Engineer Vehicle, ή KCEV που στα ελληνικά σημαίνει "Κορεάτικο Μαχητικό Όχημα Μηχανικού". Οι παραδόσεις στις ένοπλες δυνάμεις της Νότιας Κορέας είχαν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν το 2020.

Το ΧΚ600 πρωτότυπο βασίστηκε στο αναβαθμισμένο σασί του Κ1. Ο πυργίσκος του Κ1 αφαιρέθηκε και αντικαταστάθηκε από ανωδομή. Ωστόσο, φαίνεται πως τα οχήματα παραγωγής είναι νέας κατασκευής και βασίζονται στο άρμα μάχης Κ2. Το νέο τεθωρακισμένο όχημα ζυγίζει σχεδόν 62 τόνους!

Οι βασικοί ρόλοι του Κ600 είναι να δημιουργεί περάσματα σε ναρκοπέδια και να αφαιρεί εχθρικά εμπόδια. Στην θεωρία, το όχημα είναι παρόμοιο με το αμερικανικό Grizzly, το οποίο αναπτύχθηκε στην δεκαετία του '90 αλλά δεν πέρασε ποτέ σε στάδιο παραγωγής. 

Το όχημα μηχανικού είναι εξοπλισμένο με πλατύ άροτρο ναρκών. Το άροτρο το παρείχε η Pearson Engineering του Ηνωμένου Βασιλείου. Το Κ600 μπορεί να περάσει μέσα από ναρκοπέδιο καθαρίζοντας το δρόμο πίσω του. Μπορεί να περάσει ναρκοπέδιο μέγιστου βάθους 0,3 μέτρων. Είναι ικανό επίσης να απενεργοποιεί νάρκες που διαθέτουν εξελιγμένους πυροκροτητές, δημιουργώντας μαγνητικό πεδίο. Το Κ600 μπορεί να δημιουργήσει 'ασφαλείς ζώνες' σε ναρκοπέδια έτσι ώστε να περάσουν στρατεύματα και άλλα οχήματα. Αυτό επιτρέπει μονάδες επίθεσης να κινηθούν μπροστά, πριν προλάβουν οι εχθρικές δυνάμεις να δημιουργήσουν αμυντικά οχυρώματα.

Υπάρχει σύστημα σήμανσης ασφαλής πορείας το οποίο αφήνει ράβδους όσο το όχημα προχωράει μπροστά. Με αυτόν το τρόπο, το Κ600 δείχνει σε στρατεύματα και οχήματα που ακολουθούν το ΄καθαρό' από νάρκες μονοπάτι. 

Ένας βραχίονας εκσκαφής με κουβά μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να διαλύσει αντιαρματικά χαντάκια, να σκάψει τρύπες, να αφαιρέσει εμπόδια και να μετακινήσει ποικίλα αντικείμενα. 

Η θωράκιση του οχήματος είναι παρόμοια με αυτή βασικών αρμάτων μάχης. Το Κ600 είναι βαριά θωρακισμένο και μπορεί να επιβιώσει από εκρήξεις ναρκών. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με το σύστημα προστασίας NBC και διαθέτει αυτόματα συστήματα καταστολής φωτιάς. Το όχημα μηχανικού μπορεί να χειριστεί απομακρυσμένα, σε μέγιστη εμβέλεια 5 χιλιομέτρων. Το χαρακτηριστικό αυτό προστέθηκε για να εξασφαλιστεί η ασφαλής επιχείρηση του πληρώματος. 

Το μηχάνημα είναι εξοπλισμένο με ένα 12,7 χιλιοστών πολυβόλο, τοποθετημένο στην οροφή του Κ600.

Το όχημα μηχανικού απαιτεί πλήρωμα δύο ατόμων, συμπεριλαμβανομένου του διοικητή και του οδηγού.

Το Κ600 αναφέρεται πως διαθέτει έναν diesel κινητήρα, ο οποίος παράγει συνολικά 1.200 ίππους.

Γιατί ακυρώθηκε το πρόγραμμα του παρόμοιο Grizzly;

Το Grizzly Combat Mobility Vehicle σχεδιάστηκε στην δεκαετία του '90 για τον αμερικανικό στρατό. Το τεθωρακισμένο όχημα μηχανικού, το οποίο αρχικά ονομάστηκε Breacher, σχεδιάστηκε να επιχειρεί στους ίδιους ακριβώς ρόλους με το K600. Τα πρώτα πρωτότυπα παραδόθηκαν το 1995 και ο αμερικανικός στρατός σκόπευε να αποκτήσει 366 τέτοια οχήματα.

Ωστόσο, το 2001 το πρόγραμμα ακυρώθηκε εξαιτίας μεταφοράς του κεφαλαίου χρηματοδότησης. Ο στρατός των ΗΠΑ θεώρησε πως δεν μπορούσε να υποστηρίξει οικονομικά ένα περίπλοκο όχημα το οποίο απαιτούσε εκτενής συντήρηση για τον συγκεκριμένο σκοπό. Οπότε, αυτός ήταν και ο λόγος που το Grizzly δεν έφτασε ποτέ στο στάδιο παραγωγής! 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news