pentapostagma-sprite
Πολεμικό Ναυτικό

Έριξαν ''βόμβα'' οι Ισπανοί: Κατασκευή 6 φρεγατών στην Ελλάδα

«Σας φέραμε τη μακέτα της φρεγάτας και ελπίζουμε να  φέρουμε και το πλοίο στο Ναύσταθμο» φέρεται να είπε ο πρέσβης της Ισπανίας στην Ελλάδα Enrique Viguera  τη στιγμή που παρέδιδε στον υπουργό Εθνικής Άμυνας  Νίκο Παναγιωτόπουλο τη μακέτα της F-110 και μαζί το φάκελο με την Ισπανική πρόταση για τη νέα φρεγάτα του Στόλου.   
 
Όπως σας ανέφερε πρώτο χθες το Πενταπόσταγμα, η Ισπανία μέσω του πρέσβη της στην Αθήνα, παρουσίασε στον ΥΕΘΑ, την προσφορά της για τις φρεγάτες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, με τον Νίκο Παναγιωτόπουλο να κάνει ανάρτηση στο προσωπικό λογαριασμό του γνωστοποιώντας έτσι τη συνάντησή τους. 

Η ελληνική κυβέρνηση θα αποφασίσει για τον νέο τύπο φρεγατών συνδυάζοντας τις επιχειρησιακές δυνατότητες των πλοίων με την προσφορά της ενδιάμεσης λύσης, τη συμμετοχή της εγχώριας βιομηχανίας στο πρόγραμμα καθώς και τα γεωπολιτικά οφέλη που μπορεί να προκύψουν από την επιλογή.

Η Ισπανική φρεγάτα F-110 θεωρείται ως εξαιρετικά ελκυστική πρόταση για το Πολεμικό Ναυτικό. Ουσιαστικά πρόκειται για πλοίο μεγάλου εκτοπίσματος που ξεπερνά τους 6000 τόνους και παραπέμπει σε αντιτορπιλικό. Φέρει το πανίσχυρο Radar SPY-7 και ξεπερνά τον χαρακτηρισμό «φρεγάτα πολλαπλού ρόλου». Άγνωστη ωστόσο παραμένει η τιμή των πλοίων η οποία θα συμπεριλαμβάνει τόσο τον οπλισμό όσο και την υποστήριξη.   

Η Βρετανική πρόταση 

 

Είχε προηγηθεί την περασμένη εβδομάδα ανάλογη ενέργεια από την Βρετανική κυβέρνηση όταν η πρέσβης στην Ελλάδα Kate Smith είχε επίσης παραδόσει στον υπουργό Εθνικής Άμυνας την πρόταση της εταιρείας Babcock με την Arrowhead 140. Η Αγγλία σύμφωνα με πληροφορίες έχει προτείνει στην Ελλάδα και στο Πολεμικό Ναυτικό ως ενδιάμεση λύση την παραχώρηση από το Βασιλικό Ναυτικό δύο μεταχειρισμένων φρεγατών Type 23. 

Την προσεχή Δευτέρα μάλιστα την Αθήνα  επισκέπτεται ο Άγγλος υπουργός άμυνας  Ben Wallace έπειτα από πρόσκληση του Έλληνα υπουργού. Στη συνάντηση που θα έχουν στο «πεντάγωνο» αναμένεται να συζητηθεί μεταξύ άλλων η Βρετανική πρόταση με τον Έλληνα υπουργό να βάζει στο επίκεντρο το ζήτημα της ενδιάμεσης λύσης.   

Η Γαλλική πρόταση 

 

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας ο οποίος βρίσκεται σε συνεχή επαφή με την Γαλλίδα ομολογό του Φλοράνς Παρλί θέτει σε προτεραιότητα το ζήτημα των μεταχειρισμένων πλοίων τα οποία σκοπεύει να παραχωρήσει το Παρίσι για να στηρίξει την πρόταση της Naval Group για τις φρεγάτες Belhara. 

Με τους Γάλλους να επισκέπτονται μάλιστα για μία ακόμη φορά τις τελευταίες ημέρες την Αθήνα, να προχωρούν σε βελτιωμένη οικονομικά πρόταση και να επισκέπτονται τα ναυπηγεία. Τρία από τα τέσσερα πλοία σχεδιάζουν να τα «χτίσουν» στην Ελλάδα όπως τόνισαν στην ηγεσία του υπουργείου Άμυνας σε μια προσπάθεια να κάνουν ακόμη πιο δελεαστική της πρότασή τους. 


 
Η Ισπανική πρόταση  

 

Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr, οι Ισπανοί της Navantia προτείνουν την φρεγάτα F-110, την οποία ήδη ναυπηγούν για το δικό τους Πολεμικό Ναυτικό. Η πρότασή τους περιλαμβάνει την ναυπήγηση και των τεσσάρων φρεγατών στην Ελευσίνα, την οποία θεωρούν «έτοιμη» να δεχθεί τις επενδύσεις για αναβάθμιση των υποδομών που απαιτούνται ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες. 

Όπως τόνισαν οι εκπρόσωποι της Navantia στην επίσκεψή τους στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, κατά την διάρκεια συνάντησης που είχαν με τους εργαζόμενους, σε περίπτωση συμφωνίας μπορούν να τρέξουν με ταχείς ρυθμούς οι διαδικασίες εκσυγχρονισμού των ναυπηγείων, ταυτόχρονα με την εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού σε φρεγάτα που ήδη χτίζεται στην Ισπανία. 

Θεωρούν ότι τα Ναυπηγεία Ελευσίνας αποτελούν εξαιρετική επιλογή, δεδομένου ότι εκεί ναυπηγήθηκε και το μεγαλύτερο πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού, το Πλοίο Γενικής Υποστήριξης ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ, μήκους 147 μέτρων κι εκτοπίσματος 13.400 τόνων (με πλήρη φόρτο). 

Οι Ισπανοί ήρθαν με πρόταση και για πλοία ενδιάμεσης λύσης, δίνοντας 2 φρεγάτες Α3000, τις οποίες επίσης προτείνουν να ναυπηγηθούν εάν το επιθυμεί η Ελλάδα στα ναυπηγεία Ελευσίνας! 

Στην ουσία, οι Ισπανοί δεν προτείνουν μεταχειρισμένα πλοία, αφού όπως λένε μέχρι να αποδεσμευθούν και να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες αναβάθμισης θα πάρουν περίπου 1μισυ χρόνο ενώ σε 2 χρόνια μπορεί να έχει παραληφθεί η πρώτη ολοκαίνουρια Α3000 κι ένα χρόνο αργότερα η δεύτερη.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news