Αρχείο

Καταγγελίες-σοκ για τον εκτροχιασμό του Intercity - Που οφείλεται τελικά η τραγωδία!


Νέα τροπή παίρνει η υπόθεση του εκτροχιασμού του τρένου στο Άδενδρο, δύο μέρες μετά το τραγικό συμβάν. Φαίνεται πως δεν λειτουργούν οι ειδικές ενδείξεις για τους μηχανοδηγούς με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να πηγαίνουν στα "τυφλά". Τις  καταγγελίες-σοκ έκανε μέσα από τη συχνότητα του realfm 97,8, ο πρόεδρος του προσωπικού έλξης Κωνσταντίνος Γενιδούνιας, με αφορμή το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα.

«Αυτό που συμβαίνει είναι ότι δεν λειτουργούν οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα, οι οποίες δίνουν την ένδειξη στον μηχανοδηγό ότι μπαίνει σε παρακαμπτήριο γραμμή. Δηλαδή τα φωτοσήματα και η τηλεδιοίκηση στη γραμμή αυτή δεν λειτουργούν», τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του σωματείου των μηχανοδηγών.

Και σημείωσε: «Οι εργασίες στο σιδηροδρομικό δίκτυο έχουν ξεκινήσει να γίνονται από τη δεκαετία του 2000, τώρα η κατάσταση της υποδομής βρίσκεται στην τελική της φάση, ωστόσο έχουν πληρωθεί από το 2004-2005. Δεν λειτουργούν και μάλιστα τα συστήματα προστασίας έναντι του ανθρώπινου λάθους. Το να πούμε ότι ο μηχανοδηγός είχε παραπάνω ταχύτητα είναι το μόνο εύκολο αυτή τη στιγμή. Το θέμα είναι ότι ο σιδηρόδρομος είναι το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς στη χώρα και παραμένει, όταν καλύπτονται όλες οι παράμετροι. Σε κάθε τρένο υπάρχει εγκατεστημένη συσκευή προστασίας έναντι του ανθρώπινου λάθους, όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη, αλλά η συσκευή αυτή δεν λειτουργεί επίσης».

Ο κ. Γενιδούνιας κατήγγειλε επίσης τη δραματική μείωση του προσωπικού των μηχανοδηγών. «Οι μηχανοδηγοί αυτή τη στιγμή δουλεύουν υπερεντατικά. Το έχουμε τονίσει, όπως έχουμε τονίσει για τα συστήματα ασφαλείας δεν υπάρχουν, έχουμε τονίσει ότι το 2010 που 120 άνθρωποί μας φύγαν και πήγαν σε νοσοκομεία, να φυλάνε αρχαιότητες –σεβαστό και αυτό το επάγγελμα- και να κάνουν από ένα απολύτως εξειδικευμένο επάγγελμα, άλλες δουλειές, σήμερα αντί να είμαστε 420 είμαστε 230 σε όλη την Ελλάδα».

Πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι το κομμάτι της διαδρομής «Θεσσαλονίκη – Κατερίνη» (τμήμα του οποίου είναι και ο σταθμός Αδένδρου) αποτελεί την… «αφρόκρεμα» του ΟΣΕ. Αναπτύσσεται σε απόλυτη πεδιάδα, δεν υπάρχουν εμπόδια και απότομες στροφές, έχει ηλεκτροκίνηση και είναι το τμήμα όπου οι μηχανοδηγοί «πατούν τέρμα το γκάζι», ακριβώς επειδή πληροί όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές. Να σημειωθεί ότι κάνεις δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο το δυστύχημα να τελέστηκε κάτω από τη διαρκή πίεση που ασκείται στους μηχανοδηγούς να τηρούν πιστά τους χρόνους αναχώρησης και άφιξης των δρομολογίων

https://www.youtube.com/embed/q_vQMaxL2fQ

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ