pentapostagma-sprite
Ρωσία

Ρωσία: Στα σκαριά δημιουργία νέου Αρκτικού Στόλου – Έτοιμη η Ναυαρχίδα της Μαύρης Θάλασσας Mitrofan Moskalenko

Το  Ρωσικό Πολεμικό Ναυτικό, είναι παράρτημα των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων και αποτελείται από επιχειρησιακούς και στρατηγικούς σχηματισμούς: τους στόλους της Βαλτικής, του Ειρηνικού, της Μαύρης Θάλασσας και του στολίσκου της Κασπίας. Υπάρχουν ξεχωριστοί κλάδοι του Ρωσικού Ναυτικού, οι οποίοι είναι η ναυτική αεροπορία, οι πεζοναύτες και τα παράκτια στρατεύματα πυραύλων και πυροβολικού.

Ένα νέο τμήμα του Ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού, ο Αρκτικός Στόλος, σχεδιάζεται να δημιουργηθεί για να διασφαλίσει την ασφάλεια της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής, δήλωσε στο TASS την Πέμπτη πηγή του Πολεμικού Ναυτικού.

Παρόλο που τα δεδομένα για αυτήν τη δομή εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά αντιφατικά, η ανάγκη ενίσχυσης του ναυτικού στοιχείου της Ρωσίας στην Αρκτική δεν προκαλεί αμφιβολίες μεταξύ των ειδικών. Γιατί η Ρωσία χρειάζεται έναν νέο στόλο στα βόρεια παράλια της χώρας, ποια καθήκοντα θα εκτελέσει και σε τι διαφέρουν τα πλοία του από τα πλοία άλλων στόλων;

Ο Ρωσικός Αρκτικός Στόλος, θα είναι μια νέα δομή και θα αποτελέσει  ένα ξεχωριστό σχηματισμό του Ρωσικού  Πολεμικού Ναυτικού  και αρμοδιότητά  του θα είναι, να διασφαλίσει την ασφάλεια της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής και των Αρκτικών ακτών στην περιοχή ευθύνης του Βορρά και  του Ειρηνικού.

Σύμφωνα με μια πηγή, η δημιουργία αυτού του στόλου θα επιτρέψει στους στόλους του Βορρά και του Ειρηνικού, να επικεντρωθούν στην επίλυση αποστολών μάχης. «Το σχέδιο είναι ότι η υποδομή της νέας ένωσης θα είναι ξεχωριστή από τους στόλους του Βορρά και του Ειρηνικού. Στο μέλλον, θα διαθέτει πλοία και ειδικό εξοπλισμό κατάλληλο για την Αρκτική", δήλωσε η πηγή της υπηρεσίας». είπε

Ωστόσο, η πηγή μιας άλλης υπηρεσίας, της RIA Novosti, είπε ότι δεν είχε προγραμματιστεί να δημιουργηθεί ξεχωριστός αρκτικός στόλος, αλλά είναι πιθανό να δημιουργηθεί ξεχωριστός στόλος στην Αρκτική, αλλά μόνο στο Βόρειο Στόλο.

«Η αποκλειστική αποστολή για τη διασφάλιση της ασφάλειας στη ζώνη της Αρκτικής ανατίθεται στον Βόρειο Στόλο, ο οποίος διαθέτει κατάλληλο σύστημα βάσης και εκστρατευτική δύναμη. Επιπλέον, η ασφάλεια στο ανατολικό τμήμα της περιοχής, διασφαλίζεται επίσης από τις δυνάμεις του στόλου του Ειρηνικού », υπενθύμισε ο συνομιλητής της υπηρεσίας, προσθέτοντας ότι η Ρωσική Ομοσπονδία «δεν έχει σχέδια στρατικοποίησης της Αρκτικής ».

Όπως είναι γνωστό, πριν από τις αρχές του τρέχοντος έτους, ο Βόρειος Στόλος είχε το καθεστώς επιχειρησιακού-στρατηγικού σχηματισμού, αλλά στη συνέχεια έλαβε υψηλότερη θέση στρατιωτικής περιοχής και κοινής στρατηγικής διοίκησης.

Οι ειδικοί που έδωσαν συνέντευξη  στην εφημερίδα VZGLYAD, πιστεύουν ότι η ιδέα ενός ξεχωριστού αρκτικού στόλου έχει περισσότερα πλεονεκτήματα παρά μειονεκτήματα. Έτσι, ο Αρχηγός των  υποβρυχίων της Αγίας Πετρούπολης Igor Kurdin, τονίζει ότι η ζώνη οριοθέτησης μεταξύ των στόλων του Βορρά και του Ειρηνικού στις περιοχές της Αρκτικής, είναι περίπου η ίδια, οπότε η απόφαση για τη δημιουργία ενός νέου στόλου θα ήταν "απολύτως λογική". «Τώρα η ζώνη της Αρκτικής αποκτά ένα εντελώς διαφορετικό καθεστώς. Πρώτα απ 'όλα, λόγω της συγκέντρωσης ελπιδοφόρων αποθεμάτων υδρογονανθράκων στην Αρκτική». είπε

Οι Ρώσοι θέλουν να διαφυλάξουν, ότι οι πιθανοί αντίπαλοι της Ρωσίας στον αγώνα για ενεργειακούς πόρους "εξερευνούν ενεργά την Αρκτική". Γνωρίζουν  ότι ξένα υποβρύχια πλέουν ήδη εκεί, οπότε η Αρκτική θα μετατραπεί σε πολλά υποσχόμενο θέατρο στρατιωτικών επιχειρήσεων στο εγγύς μέλλον. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ρωσική ομάδα της Ρωσίας ενισχύεται.  Να υπενθυμίσουμε ,ότι χτίζουν εκεί ένα αεροδρόμιο και αναπτύσσουν στρατιωτικές και αναγνωριστικές μονάδες.

 Ωστόσο υπάρχει ένας προβληματισμός, καθώς η διεξαγωγή εχθροπραξιών σε αυτήν την περιοχή είναι πολύ συγκεκριμένη και η χρήση μεγάλων σχηματισμών πλοίων είναι απίθανη. Επιπλέον, σε πρώτο στάδιο, δεν αποκλείεται η μεταφορά πολιτικών παγοθραυστικών στον Αρκτικό Στόλο, "και κυρίως όχι πυρηνικά", επειδή ένα πλοίο με πυρηνική εγκατάσταση, σε περίπτωση ήττας, μετατρέπεται σε «πλωτό Χιροσίμα».

Ίσως ο αρκτικός στόλος να έχει συγκεκριμένες δυνάμεις, κυρίως έναν ένοπλο στόλο παγοθραυστικών. Το Hovercraft και τα αμφίβια επιθετικά πλοία, με δυνατότητες να σπάσουν πάγο μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε σημαντικό αριθμό. Είναι επίσης δυνατό να συμπεριληφθεί μια ομάδα δυνάμεων και μέσων αεράμυνας, αεροσκαφών επίγειας και αεροπορικής επίθεσης και παράκτιων στρατευμάτων πυραύλων και πυροβολικού. 

 

Ο ναύαρχος Βλαντιμίρ Κομοέντοφ, πρώην διοικητής του στόλου της Μαύρης Θάλασσας, πιστεύει ότι η ενίσχυση της ασφάλειας της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας είναι έγκαιρη και λογική. Σε μια συνομιλία με το Gazeta.Ru, ο Ναύαρχος είπε ότι τα επιφανειακά πλοία, είναι απίθανο να εισέλθουν στον αρκτικό στόλο και τα υποβρύχια του "πρέπει να είναι εξοπλισμένα με τορπίλες, για να εκραγούν οι πάγοι και να δημιουργηθεί μια τρύπα για την επιφάνεια". «Τίποτα δεν μπορεί να γίνει από τον πάγο παρά μόνο για να παρακολουθούμε άλλα υποβρύχια», είπε ο Κομοέδοφ.

Ναυαρχίδα του ρωσικού στόλου της Μαύρης Θάλασσας το αεροπλανοφόρου κλάσης Mistral 

Προετοιμάζεται η απαραίτητη υποδομή στη Σεβαστούπολη, για το  αεροπλανοφόρο ελικοπτέρων Mitrofan Moskalenko που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή στο ναυπηγείο Zaliv, και θα μπορεί να μεταφέρει μια ομάδα βαρέων ελικοπτέρων και έως 1.000 πεζοναύτες.  Η διαδικασία προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα", δήλωσε η πηγή στο περιθώριο του 9ου διεθνούς ναυτικού επιχειρηματικού φόρουμ, που πραγματοποιήθηκε στη Σεβαστούπολη

Σύμφωνα με την πηγή, το πολεμικό πλοίο θα αναλάβει το ρόλο ενός αεροπλανοφόρου κλάσης Mistral, που η Ρωσία επρόκειτο να παραλάβει από τη Γαλλία.

Το 2011, η Γαλλία άρχισε να κατασκευάζει δύο αεροπλανοφόρα Mistral κατόπιν παραγγελίας του Ρωσικού Ναυτικού. Το πρώτο πλοίο ονομάστηκε Βλαδιβοστόκ και το δεύτερο πήρε το όνομα Σεβαστούπολη. Ωστόσο, τον Νοέμβριο του 2014, ο τότε Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ ανέστειλε τη σύμβαση, λόγω των εξελίξεων στην Ουκρανία και των κυρώσεων που επιβλήθηκαν στη Ρωσία.

Η σύμβαση ακυρώθηκε το καλοκαίρι του 2015. Ως αποτέλεσμα, το Παρίσι πλήρωσε στη Μόσχα 949,7 εκατομμύρια ευρώ ως αποζημίωση και τα αεροπλανοφόρα πουλήθηκαν στη συνέχεια στην Αίγυπτο.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news