pentapostagma-sprite
Ρωσία

Ξεκίνησαν τα προβλήματα για την Άγκυρα: "Πάει περίπατο" το πρόγραμμα για ραντάρ AESA

Η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι ΗΠΑ εντείνουν τις κυρώσεις στην τουρκική αμυντική βιομηχανία σχετικά με τις παραδόσεις όπλων και αμυντικών συστημάτων, με αφορμή την συζήτηση για αγορά συμπληρωματικής παρτίδας πυραύλων S400.

Οι εν λόγω κυρώσεις όμως, απειλούν τώρα την υλοποίηση πολλών σημαντικών αμυντικών προγραμμάτων της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας ενώ επεκτείνονται και στην επιχειρησιακή λειτουργία της τουρκικής αεροπορίας.

Σύμφωνα με έναν πρώην πιλότο της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας, πάει περίπατο ο εκσυγχρονισμός των τουρκικών F-16 και η τοποθέτηση νέου ραντάρ τύπου AESA, λόγω των κυρώσεων στην τουρκική αμυντική εταιρεία ASELSAN.

Η ASELSAN δεν μπορεί να παραλάβει από τις ΗΠΑ απάρτια των συστημάτων του νέου ραντάρ,ενώ έχει διακοπεί και η παράδοση πολλών άλλων συστημάτων πολλών αμερικανικών εταιρειών καθώς και η πώληση ανταλλακτικών των τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών F-16.
 
Πρόκειται για μια πολύ σοβαρή εξέλιξη που θα έχει σαφή και άμεση επίδραση στις ετοιμότητες των τουρκικών αεροσκαφών εφόσον πιστοποιηθεί και επιβεβαιωθεί σε όλη της την έκταση, θέτοντας τα μαχητικά της Άγκυρας σε δεινή θέση έναντι της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας.   

Το πρόβλημα μεγεθύνεται ακόμα πιο πολύ, διότι ο τουρκικός στρατός θέλει να διεξάγει στρατιωτικές επιχειρήσεις σε Συρία (Ιντλίμπ) και Λιβύη (Σύρτη), ενώ καθημερινά στο Αιγαίο έχουμε πλήθος αποστολών των τουρκικών μαχητικών κατά της Ελλάδος.

Σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα οι Τούρκοι πιλότοι δεν κινδυνεύουν μόνο από κάποιο ατύχημα στο Αιγαίο, αλλά και από μια πιθανότατη βλάβη των αεροσκαφών τους, τα οποία μπορούν να τους προδώσουν ανά πάσα ώρα και στιγμή.

Τουρκο-ρωσική συνεργασία για κινητήρα των τουρκικής κατασκευής αεροσκαφών νέας γενιάς

Σύμφωνα με τον Aleksandr Klimov, διευθύνοντα σύμβουλο της ρωσικής εταιρείας Vatag, που κατασκευάζει τους κινητήρες στα ρωσικά μαχητικά MiG-35, η Τουρκία θα ήταν κατάλληλη η χώρα να χρησιμοποιήσει ρωσικούς κινητήρες για τα μελλοντικά της αεροσκάφη .

Ο ίδιος τόνισε ότι οι ρωσικοί κινητήρες αεροσκαφών RD-33 είναι οι κατάλληλοι όσον αφορά τα χαρακτηριστικά που επιζητεί η τουρκική αμυντική βιομηχανία για τα μελλοντικά υπό σχεδίαση τουρκικά μαχητικά.

Η ρωσική κρατική βιομηχανική εταιρεία Rostech λειτουργεί κάτω από την ομπρέλα του κατασκευαστή κινητήρων αεριοστροβίλων ODK-Klimova.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ρωσικής εταιρείας Vatag's με σημερινή συνέντευξη Τύπου ανέφερε, "ότι η Τουρκία έχει δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για αυτήν τη συμβατότητα με τους ρωσικούς κινητήρες. Η χώρα αυτή  θέλει να κατασκευάσει τα δικά της πολεμικά αεροσκάφη”.

Μιλάμε για τον ρωσικό κινητήρα αεροσκαφών turbojet RD-33 που εξοπλίζει τα αεροσκάφη  MiG-29, τον κινητήρα RD-33MK, και μια τροποποίηση αυτού του κινητήρα που χρησιμοποιείται σε αεροσκάφη MiG-29K και MiG-35.

Εφόσον πραγματοποιηθεί μια τέτοια αμυντική συμφωνία ανάμεσα σε Τουρκία και Ρωσία, τότε οι κυρώσεις από ΗΠΑ και ΕΕ θα πέσουν με καταιγιστικό ρυθμό στην Άγκυρα, η οποία “παίζει” παρόμοια παιχνίδια και με την Κίνα, κινούμενη παράλληλα με μεγάλη γεωπολιτική ταχύτητα προς τις δύο αυτές χώρες.

Το σχέδιο για την δημιουργία μιας μεγάλης περιφερειακής δύναμης από την Άγκυρα προϋποθέτει όπλα αιχμής μαζί με την τεχνογνωσία τους, με την δύση να αρνείται όμως να την παραδώσει και καλά κάνει.

Το επόμενο δε στάδιο για τον Ερντογάν μετά την κατασκευή του πυρηνικού εργοστασίου στο Ακούγιου θα ήταν σχεδόν σίγουρα  η απόκτηση πυρηνικών όπλων χαμηλής ισχύος, θέτοντας την χώρα του στον αποκαλούμενο άξονα των χωρών του κακού, επιφέροντας σοβαρές συνέπειες στην Τουρκία από μια τέτοια απόφαση.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news