pentapostagma-sprite
Πολεμικό Ναυτικό

Γνωρίστε τον αντιαεροπορικό πύραυλο CAMM-ER

Το Βρετανικό Πολεμικό Ναυτικό, πρόκειται να εφοδιάσει τα αντιτορπιλικά τύπου 45 με τον αντιαεροπορικό πύραυλο CAMM, του κατασκευαστικού φορέα MBDA UK στα πλαίσια  ευρύτερης αναβάθμισης  ικανότητας όπλων, καθώς και ενημερώσεις του συστήματος εντολών και ελέγχου.

Τα έξι αντιτορπιλικά  τύπου 45 στο Βασιλικό Ναυτικό, είναι επί του παρόντος, εξοπλισμένα με πυραύλους Aster 15 μικρής εμβέλειας και μεγάλης εμβέλειας Aster 30, σχεδιασμένους από το Eurosam, οι οποίοι, μαζί με το ραντάρ Sampson, είναι ευρέως γνωστοί ως το σύστημα Sea Viper.

Σύμφωνα με το σχέδιο αναβάθμισης, το Aster 15 θα αντικατασταθεί από το CAMM, το σύστημα C2 θα λάβει σημαντική ώθηση στην ισχύ επεξεργασίας, και το Aster 30 θα μπορούσε να περάσει από μια πρόσφατα  ανανέωση της μέσης ηλικίας.

Η ανανέωση του Aster 30, είναι ένα διεθνές συμβόλαιο διατήρησης και βελτίωσης μεταξύ του ΗΒ, της Γαλλίας και της Ιταλίας.

Το Υπουργείο ανέφερε, ότι εγκαθίστανται επιπλέον κυψέλες κάθετου εκτοξευτή για το CAMMS, επιτρέποντας σημαντική αύξηση του αριθμού των διαθέσιμων πυραύλων αεροπορικής άμυνας.

«Για να διευκολυνθεί η εισαγωγή του CAMM, θα προστεθεί ένα νέο σιλό 24-πυραύλων CAMM μπροστά από τα τρέχοντα σιλό Aster 30 των 48 πυραύλων, αυξάνοντας έτσι τη συνολική ικανότητα πυραύλων των σκαφών κατά 50 τοις εκατό. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, συνολική χωρητικότητα 72 αντιαεροπορικών πυραύλων ανά καταστροφέα », δήλωσε το υπουργείο.

Τα υπάρχοντα 48 κατακόρυφα κελιά εκτόξευσης Sylver στον Τύπο 45, θα είναι αποκλειστικά, για τον πύραυλο Aster 30 μεγαλύτερης εμβέλειας.

Η προγραμματισμένη αναμόρφωση, του πρώτου αντιτορπιλικού εξοπλισμένου με CAMM, πρόκειται να ολοκληρωθεί έως το καλοκαίρι του 2026.

Τα πολεμικά πλοία, θα είναι εξοπλισμένα με το νέο πύραυλο και τους πρόσθετους κατακόρυφους εκτοξευτές, κατά τη διάρκεια προγραμματισμένων προσπαθειών συντήρησης και ενημέρωσης, οι οποίοι περιλαμβάνουν επίσης, ένα σημαντικό πρόγραμμα βελτίωσης των εγκαταστάσεων παραγωγής ενέργειας.

Το όπλο, είναι κυρίως για αεροπορική άμυνα  ενάντια σε στόχους υψηλής ταχύτητας, αλλά το υπουργείο είπε ότι η CAMM θα δώσει επίσης στον Τύπο 45 τη δυνατότητα, να εμπλέκει αποτελεσματικά μικρά, γρήγορα, παράκτια επιθετικά σκάφη, αιωρούμενα ελικόπτερα και χαμηλής ταχύτητας στόχους.

Ο αναπληρωτής διοικητής του στόλου του Royal Navy, Jerry Kyd, δήλωσε ότι τα προγράμματα, θα παρέχουν μια εξαιρετική ικανότητα στην πρώτη γραμμή, «διασφαλίζοντας ότι το Βασιλικό Ναυτικό θα παραμείνει έτοιμο να υπερασπιστεί τον επιφανειακό στόλο, και κυρίως το  στόλο προστασίας των αεροπλανοφόρων, ενάντια στις περίπλοκες απειλές του αέρα τόσο τώρα όσο και στο μέλλον."

Το όπλο τέθηκε σε υπηρεσία, επί μιας φρεγάτας τύπου 23 το 2018 και έχει προγραμματιστεί να τοποθετηθεί, στις νέες φρεγάτες κατηγορίας Type 26 και Type 31 που βρίσκονται υπό κατασκευή. 

Να υπενθυμίσουμε ότι  προ λίγων μηνών, υπήρξαν πληροφορίες  που ανέφεραν για το ενδιαφέρον του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, να εξοπλίσει τις υπό συζήτηση αγοράς, φρεγάτες Belh@rra με πυραύλους CAMM-ER.

Όσο κι αν αυτό πέρασε στα “ψιλά”, είναι ίσως μια από τις σημαντικότερες εξελίξεις για το μέλλον του ΠΝ. Η επιλογή ενός νέου αντιαεροπορικού πυραύλου, και μάλιστα του επιπέδου του CAMM-ER, είναι κομβικής σημασίας για το πως θα επιχειρεί το ΠΝ τις επόμενες δεκαετίες.

Οι εποχές έχουν αλλάξει, για παράδειγμα κάποτε θεωρούσαμε πως ο Standard SM-1 προσέφερε αεράμυνα περιοχής, σήμερα δεν μπορεί να προσφέρει τίποτα.

Ο  πύραυλος, φέρει ενεργή κεφαλή καθοδήγησης χαμηλού κόστους αλλά υψηλής αποτελεσματικότητας, ενώ μπορεί να δέχεται δεδομένα από αμφίδρομη ζεύξη δεδομένων.

Το όπλο, με ονομασία συστήματος Sea Ceptor, έχει εξοπλίσει τις φρεγάτες κλάσης Type 23 του Royal Navy, αλλά όχι μόνο. Το όπλο επιλέχτηκε από τη Νέα Ζηλανδία για τις φρεγάτες της κλάσης ANZAC, αλλά και τη Βραζιλία και τη Χιλή.

Επίσης, είναι ανώτερο και όπλο σαν το RAM, καθώς μπορεί να δέχεται εντολές ανα/κατεύθυνσης και μετά την εκτόξευση, κάνοντας έτσι χρήση όλων των διαθέσιμων όπλων, που μπορεί να έχει ένα πλοίο σε πτήση. Αρκεί φυσικά, να έχει ενσωματωθεί το λογισμικό του σε ένα προηγμένο CMS, αλλά και να διαθέτει το πλοίο ένα ικανό και προηγμένο ραντάρ 3D με ικανή εμβέλεια.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news