MC-21
Ρωσία

"Κοκαλωμένη" η ρωσική αεροναυπηγική βιομηχανία-Η Μόσχα εξετάζει το ενδεχόμενο υπενοικίασης αεροπλάνων γιατί δεν έχει επιβατικά

Οι δυτικές κυρώσεις ως γνωστών αποτρέπουν την Ρωσία από το να αποκτήσει πολλά κρίσιμα εξαρτήματα απαραίτητα για την παραγωγή αεροσκαφών. Ως αποτέλεσμα αυτού, στην Ρωσία τα προγράμματα παραγωγής νέων αεροσκαφών καθυστερούν ανησυχητικά πολύ ή πολλές φορές δεν αποδίδουν όπως αναμένονταν επειδή κάποια από τα αρχικά δυτικά εξαρτήματά τους έπρεπε να αντικατασταθούν. Το φαινόμενο αυτό δεν συναντάται μόνο με τα πολεμικά αεροσκάφη του Κρεμλίνου, αλλά και με κάποια επιβατικά αεροπλάνα που παράγονται στην χώρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τα Ρωσικά Αεροσκάφη-«Θύματα» των Δυτικών Κυρώσεων

Κάποια εύστοχα παραδείγματα «θυμάτων» αυτών των δυτικών κυρώσεων είναι οι τύπου MC-21, Sukhoi Superjet SSJ-100, Tupolev Tu-214 και το Ilyushin Il-114-300, σύμφωνα με την ξένη The EurAsian Times. Τα ζητήματα που προέκυψαν με αυτά τα αεροσκάφη οδήγησαν σε καθυστερήσεις στις προγραμματισμένες δοκιμές, στις πιστοποιήσεις και στην έναρξη της μαζικής παραγωγής τους. 

Η Ρωσία κατ' επέκταση αναγκάστηκε να συνεχίσει να χρησιμοποιεί δυτικής παραγωγής επιβατικά αεροπλάνα, συγκεκριμένα των εταιρειών Airbus και Boeing, αεροσκάφη τα οποία επιθυμούσε να αποσύρει σύντομα. 

Σε κάποιες περιπτώσεις η Ρωσία κατάφερε να προχωρήσει με τις αναπτύξεις κάποιων αεροσκαφών, ωστόσο το αποτέλεσμα δεν ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικό. Για παράδειγμα, το ρωσικό επιβατικό αεροπλάνο MC-21 έγινε βαρύτερο κατά 5,75 τόνους όταν αντικαταστάθηκαν τα δυτικά εξαρτήματά του με αντίστοιχα ρωσικά. Η αύξηση του βάρους οδήγησε όμως σε μειωμένη εμβέλεια πτήσης και μείωσε το μέγιστο υψόμετρο που μπορεί να πετάει το αεροπλάνο.

Σύμφωνα με ρωσικές πηγές, «το ρωσικό υπουργείο βιομηχανίας και εμπορίου και η ρωσική κρατική εταιρεία Rostec είχαν ανακοινώσει επίσημα πως τα αεροσκάφη SJ-100, MC-21, Tu-124, Baikal και Il-114-300, τα οποία αναπτύχθηκαν για να αντικαταστήσουν τον δυτικής προέλευσης στόλο αεροπλάνων, θα παραδίδονταν το 2024. Ωστόσο, η προθεσμία μεταφέρθηκε για το 2025 με 2026».

Οι Λύσεις που Έχει στα Χέρια της η Μόσχα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μία από τις λύσεις που προτείνουν ρωσικά μέσα στο διαδίκτυο είναι να κοιτάξει η Ρωσία αεροσκάφη «φιλικών χωρών», τα οποία θα υπενοικιάζουν οι ρωσικές εταιρείες εναέριων μεταφορών. Κατά πάσα πιθανότητα, εάν γίνει κάτι τέτοιο η Μόσχα θα το κάνει σε συνεργασία με χώρες της Κεντρικής Ασίας, από τις οποίες θα παραλαμβάνει και ανταλλακτικά εξαρτήματα για τα αεροσκάφη.

Εναλλακτικά, ένα άλλο σενάριο που προτείνουν οι ειδικοί θα ήταν η Μόσχα να επιτρέψει σε ξένες εταιρείες εναέριων μεταφορών να πετούν μεταξύ ρωσικών πόλεων και να συνεργαστούν περισσότερο με τις ρωσικές εταιρείας για να εξυπηρετούν τους πελάτες και να καλυφθούν οι ανάγκες στην χώρα.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ