pentapostagma-sprite
Ένοπλες Συρράξεις

Το Rafale αποκτά προβάδισμα για το ινδικό αεροπλανοφόρο Vikrant

Το πρώτο τοπικά κατασκευασμένο ιθαγενές αεροπλανοφόρο (IAC) του Ινδικού Ναυτικού, το Vikrant, ξεκίνησε  τον τρίτο γύρο θαλάσσιων δοκιμών. Η έναρξη των θαλάσσιων δοκιμών έρχεται πριν από την προγραμματισμένη εισαγωγή του IAC στην υπηρεσία φέτος.

Το αεροπλανοφόρο  ολοκλήρωσε τον παρθενικό γύρο θαλάσσιων δοκιμών του τον Αύγουστο του περασμένου έτους και ξεκίνησε τον δεύτερο γύρο θαλάσσιων δοκιμών στη νοτιοανατολική Αραβική Θάλασσα τον επόμενο Οκτώβριο.

Μόλις ολοκληρώσει επιτυχώς μια σειρά δοκιμών στη θάλασσα, το IAC έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε λειτουργία ως INS Vikrant τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, καθώς η Ινδία σηματοδοτεί τα 75 χρόνια ανεξαρτησίας της.

Πριν από τέσσερα χρόνια, το ινδικό ναυτικό είχε ξεκινήσει τη διαδικασία για την απόκτηση 57 πολεμικών αεροσκαφών πολλαπλών ρόλων για το αεροπλανοφόρο του.

Τέσσερα αεροπλάνα ήταν στη διαμάχη για τη συμφωνία, η οποία περιελάμβανε Rafale (Dassault, Γαλλία), F-18 Super Hornet (Boeing, ΗΠΑ), MIG-29K (Ρωσία) και Gripen (Saab, Σουηδία).

Προς το παρόν, το ινδικό Πολεμικό Ναυτικό χρησιμοποιεί μαχητικά ρωσικής προέλευσης MiG-29K, από το μοναδικό αεροπλανοφόρο INS Vikramaditya. Τα MiG 29 K αντιμετώπισαν κάποιες δυσκολίες κατά τη διάρκεια της επιχειρησιακής τους υπηρεσίας. Υπήρξαν προβλήματα με τις ατράκτους αεροσκαφών και άλλες κατασκευές, που οδήγησαν σε λιγότερο από την επιθυμητή διαθεσιμότητα.

Το αίτημα για πληροφορίες που εκδόθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό, για την προμήθεια των μαχητικών αεροσκαφών που βασίζονται στο κατάστρωμα, προσπάθησε να μάθει σε ποιο επίπεδο μεταφοράς τεχνολογίας (ToT) είναι διατεθειμένες να μοιραστούν οι εταιρείες με την Ινδία.

Το Ναυτικό βρίσκεται στη διαδικασία αξιολόγησης δύο τύπων αεροσκαφών στο κατάστρωμα, το Rafale M από τη Γαλλία και το F-18 Super Hornets από τις ΗΠΑ , για το νεότευκτο αεροπλανοφόρο Vikrant. Επί του παρόντος, το Rafale M βρίσκεται υπό δοκιμές αξιολόγησης στη Γκόα, η οποία διαθέτει μονάδα δοκιμών με βάση την ακτή.

Τώρα, το Rafale πρέπει να υποβληθεί σε αυτές τις δοκιμές πριν αποδείξει την αξιοπλοΐα του από το Vikrant. Θα είναι μια μακρά διαδικασία. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το Rafale, σχεδιάστηκε για επιχειρήσεις από το γαλλικό αεροπλανοφόρο Charles d' Gaul που συμμετείχε στο GWOT στο Αφγανιστάν το 2001-2.

Επίσης, η Ινδία είχε υπογράψει μια διακυβερνητική συμφωνία με τη Γαλλία τον Σεπτέμβριο του 2016, για την προμήθεια 36 μαχητικών αεροσκαφών Rafale τα οποία έχουν ήδη παραδοθεί στην IAF, από την εταιρεία κατασκευής του αεροπλάνου Dassault Aviation. 

Η Γαλλίδα υπουργός Άμυνας Florence Parly, κατά τη διάρκεια επίσκεψης στην Ινδία τον περασμένο μήνα, δήλωσε ότι η Γαλλία θα ενδιαφέρεται να προμηθεύσει τα αεροσκάφη με βάση το αεροπλάνο.

«Γνωρίζουμε ότι το αεροπλανοφόρο θα είναι σύντομα έτοιμο, αυτά τα αεροσκάφη χρειάζονται. Είμαστε ανοιχτοί και έτοιμοι να παρέχουμε οποιοδήποτε άλλο Rafale εάν αυτή είναι η απόφαση της Ινδίας», είπε.

Παρόμοιες δοκιμές θα πραγματοποιηθούν από το F -18 Super Hornets τον Μάρτιο. Το F 18 είναι επίσης ένα αεροσκάφος εκτόξευσης καταπέλτη, όπως και το Rafale, επομένως, η δοκιμή άλματος με  θα είναι νέα και για τα δύο.

Η ενέργεια του αεροσκάφους τη στιγμή της παγίδευσης, απαιτείται να μηδενιστεί για να αποφευχθεί η πτώση του στη θάλασσα. Σε αυτή τη διαδικασία τραβήγματος του σύρματος απαγωγής, το αεροσκάφος διανύει κάποια απόσταση προς τα εμπρός. Πρέπει να διατίθεται επαρκές μήκος καταστρώματος για την απομάκρυνση του καλωδίου κατά την ανάκτηση. Η απομάκρυνση με σύρμα, ποικίλλει ανάλογα με τους διαφορετικούς τύπους αεροσκαφών ανάλογα με την ταχύτητα και το βάρος προσγείωσης.

Μια άλλη σημαντική πτυχή των δοκιμών, θα ήταν ο χειρισμός αυτών των αεροσκαφών στο κατάστρωμα του Vikrant. Πόσο γρήγορα και πόσα αεροσκάφη μπορούν να σταθμεύσουν στο κατάστρωμα και πόσα στο υπόστεγο, η ικανότητα αυτών των αεροσκαφών να χωρούν στο ανυψωτικό άκρων του καταστρώματος για μετακίνηση από και προς το υπόστεγο και  στο διάδρομο πτήσης.

Όσον αφορά το Super Hornet,  έχουν αναφερθεί ορισμένα προβλήματα με το άνοιγμα των φτερών του αεροσκάφους και την ικανότητά του να προσαρμόζεται στον ανελκυστήρα.

Εάν το επιλεγμένο Rafale προσφέρει ευκολία στη συντήρηση, δεδομένου ότι η ινδική Πολεμική Αεροπορία, χρησιμοποιεί μια χερσαία έκδοση του ίδιου αεροσκάφους, θα υπήρχε ένα κοινό στοιχείο πολλών εξοπλισμών και εξαρτημάτων, καλύτερης επιμελητείας και τεχνικής υποστήριξης.

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news