Κόσμος
Ενημερώθηκε στις:

Οι ΗΠΑ έστειλαν τελεσίγραφο στον Ερντογάν να σταματήσει τα "παιχνίδια" με τον Βόσπορο και να συμμορφωθεί

Ενώ όπως έχουμε αναφέρει εδώ και ημέρες ότι  ο Ερντογάν επιβάλλει τουρκικό «μπαξίσι» και σε ελληνικά εμπορικά πλοία που διέρχονται τα Στενά, εφαρμόζοντας οικονομικό εκβιασμό κατά της ελληνικής ναυτιλίας, στο θέμα παρενέβησαν οι ΗΠΑ  πριν λίγο δίνοντας ένα τελεσίγραφο στον Τούρκο πρόεδρο για τον αποκλεισμό των Στενών του Βοσπόρου.

"Η κυβέρνηση των ΗΠΑ πιέζει την Τουρκία να εγκαταλείψει τη νέα πρακτική της να απαιτεί πρόσθετη προστασία και πιστοποίηση αποζημίωσης για τάνκερ που διασχίζουν τον Βόσπορο.", ανέφεραν διεθνή πρακτορεία ειδήσεων.

Οι εταιρείες αρνούνται να συμμορφωθούν με την απαίτηση που εισήχθη την 1η Δεκεμβρίου, λίγες μέρες πριν η Δύση προσπαθήσει να επιβάλει ανώτατο όριο τιμής στο ρωσικό πετρέλαιο.

Η άρνηση των εταιρειών (P&I του International Group) να παράσχουν τις γενικές, εκ των προτέρων διαβεβαιώσεις έχει προκαλέσει τις τουρκικές αρχές να αρνηθούν τη διέλευση τουλάχιστον 21 φορτωμένων δεξαμενόπλοιων μέσω του στενού.

Ο αριθμός των πετρελαιοφόρων που περιμένουν στη Μαύρη Θάλασσα για να διασχίσουν τα στενά του Βοσπόρου της Κωνσταντινούπολης στο δρόμο προς τη Μεσόγειο αυξήθηκε κατά πέντε σε 16 την Πέμπτη, ανέφερε μια ναυτιλιακή υπηρεσία, εν μέσω συνομιλιών μεταξύ δυτικών και Τούρκων αξιωματούχων για βήματα για την επίλυση των ουρών των δεξαμενόπλοιων εκεί.

Ένας αξιωματούχος του βρετανικού υπουργείου Οικονομικών είπε ότι αυτές οι συνομιλίες πραγματοποιήθηκαν μετά την εφαρμογή νέων περιορισμών στις 5 Δεκεμβρίου από την G7 και την Ευρωπαϊκή Ένωση με στόχο τις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου.

Η ομάδα χωρών της G7, η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Αυστραλία συμφώνησαν να απαγορεύσουν σε παρόχους ναυτιλιακών υπηρεσιών, όπως ασφαλιστικές εταιρείες, να βοηθήσουν στην εξαγωγή ρωσικού πετρελαίου, εκτός εάν πωληθεί σε επιβεβλημένη χαμηλή τιμή ή ανώτατο όριο, ώστε να στερηθεί η Μόσχα από έσοδα εν καιρώ πολέμου.

Ουρές πετρελαιοφόρων στα ανοικτά των ακτών της Τουρκίας

Η Ρωσία, αξιολόγησε τις συνέπειες της κυκλοφοριακής συμφόρησης από πετρελαιοφόρα στην Τουρκία.

Η Άγκυρα έχει επανειλημμένα δημιουργήσει τεχνητά μποτιλιαρίσματα στον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια, προκειμένου να επηρεάσει τη Μόσχα. Τώρα ο Ερντογάν, υπό το πρόσχημα των κυρώσεων, προσπαθεί να βγάλει «χρήματα» από το ρωσικό πετρέλαιο, δήλωσε ο ειδικός σε θέματα ενέργειας Ιγκόρ Γιουσκόφ, σε συνομιλία με ρωσικό μέσο ενημέρωσης. Νωρίτερα, οι Financial Times έκαναν λόγο για ουρές πετρελαιοφόρων στα ανοικτά των ακτών της Τουρκίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Δεν είναι το μεγαλύτερο μποτιλιάρισμα στην Τουρκία που έχουμε δει. Υπήρχαν περιπτώσεις που μέχρι και 1 εκατομμύριο βαρέλια καυσίμων “στάθηκαν στην ουρά” ταυτόχρονα. Και μετά, η Άγκυρα το έκανε εσκεμμένα για να ωθήσει τη Ρωσία, να οικοδομήσει από κοινού ένα εναλλακτικό κανάλι», αναφέρει ο Ιγκόρ Γιουσκόφ, ειδικός στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο υπό την κυβέρνηση της Ρωσικής Ομοσπονδίας και το Ταμείο Εθνικής Ενεργειακής Ασφάλειας.

Πιστεύει πως το γεγονός είναι ότι, η Άγκυρα δεν μπορεί να πάρει χρήματα για τη διέλευση των πλοίων μέσω του στενού, αλλά μέσω του καναλιού. «Τώρα ο Ταγίπ  Ερντογάν μάλλον προσπαθεί να πείσει τη Μόσχα να πουλήσει περισσότερη ενέργεια στην Τουρκία. Αυτή, με τη σειρά της, θα μπορούσε να φορτώσει εκ νέου πετρέλαιο στα δεξαμενόπλοιά της και να το επανεξάγει περαιτέρω», αναφέρει.

«Όλοι οι περιορισμοί, συμπεριλαμβανομένων των τιμών του πετρελαίου και της ασφάλισης, ισχύουν μόνο μέχρι τον πρώτο ανεφοδιασμό. Δηλαδή, η Τουρκία απλώς προσπαθεί να βγάλει «χρήματα» από υπηρεσίες διαμεσολάβησης. Η Ρωσία, προφανώς, είναι ικανοποιημένη με αυτό μέχρι στιγμής », υποστηρίζει.

Ταυτόχρονα, όλα τα τάνκερ στα στενά είναι ήδη ασφαλισμένα. Η ασφάλιση ίσχυε μέχρι την έναρξη ισχύος των κυρώσεων. Σύμφωνα με τους όρους των περιορισμών, τα δεξαμενόπλοια που φορτώθηκαν πριν από τις 5 Δεκεμβρίου μπορούν να κινηθούν με ασφάλεια έως τις 19 Ιανουαρίου. Επομένως, όλες οι αναφορές για υποτιθέμενη ανάγκη για πρόσθετους ελέγχους είναι επινόηση της Τουρκίας.

Τι σημαίνει το μποτιλιάρισμα

Αλλά αυτό το μποτιλιάρισμα προφανώς θα δημιουργήσει προβλήματα. Για την Ρωσία, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να επιταχύνει όλες τις διαδικασίες φόρτωσης, εκφόρτωσης και παράδοσης πετρελαίου, καθώς η Μόσχα έχει έλλειψη δεξαμενόπλοιων. Για την παγκόσμια κοινότητα, το «μποτιλιάρισμα»  των πλοίων σημαίνει  μείωση των εξαγωγών και αύξηση στην έλλειψη καυσίμων και στο κόστος των πόρων.

Νωρίτερα, οι βρετανικοί Financial Times ανέφεραν ότι στα χωρικά ύδατα της Τουρκίας, μετά την επιβολή περιορισμών στη θαλάσσια μεταφορά ρωσικού πετρελαίου , «παρατηρείται  συμφόρηση δεξαμενόπλοιων».  Αυτό οφείλεται, στο αίτημα της Άγκυρας να παράσχει επιπλέον επιβεβαίωση ασφάλισης πλοίων. Συνολικά υπάρχουν 19 πλοία στην ουρά.

Επιπλέον, σημειώνεται ότι έξι ρωσικά τάνκερ βρίσκονται σε μποτιλιάρισμα κοντά στο Βόσπορο. Αυτό αποδεικνύεται από δεδομένα από την πύλη παρακολούθησης πλοίων marinetraffic. 

Η εξαγωγή πετρελαίου από τη Ρωσία, έχει μεγάλη σημασία για ολόκληρο τον κόσμο. Είναι ο τρίτος μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου μετά τις ΗΠΑ και τη Σαουδική Αραβία και ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας αργού πετρελαίου στον κόσμο, μετά τη Σαουδική Αραβία. Το 2021, περίπου οι μισές από αυτές τις εξαγωγές αφορούσαν την Ευρώπη.

Από την αρχή του πολέμου, η Μόσχα έχει λάβει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από ορυκτά καύσιμα. Με άλλα λόγια, οι πρώτες ύλες και κυρίως ο πόλεμος πετρελαίου και φυσικού αερίου μεταξύ Δύσης και Ρωσίας, δεν  έφερε επιτυχία, αφού η Μόσχα εξακολουθεί να κερδίζει την αντιπαράθεση.

Με την έναρξη ισχύος του πετρελαϊκού εμπάργκο και τον περιορισμό με τη μορφή πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου, ο πετρελαϊκός πόλεμος του αντιρωσικού συνασπισμού με τη Ρωσική Ομοσπονδία, γίνεται απολύτως πραγματικός. Δεν πρόκειται πλέον για εικασίες και όχι για μεταφορά, αλλά για ένα γεγονός με συγκεκριμένες συνέπειες. 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ