pentapostagma-sprite
Ελληνοτουρκικά

Ξαναχτύπησε ο Τούρκος Ναύαρχος Τ. Γκιουρντενίζ: Με τον χάρτη της Σεβίλλης η Ελλάδα κλέβει 200 χιλιάδες τετραγωνικά χλμ

Ξαναχτύπησε ο «πατέρας» του δόγματος της «Γαλάζιας Πατρίδας», ο απόστρατος ναύαρχος, Τζεμ Γκουρντενίζ, αυτή τη φορά αναφερόμενος στις χθεσινές δηλώσεις του Έλληνα Πρωθυπουργού στην ΚΟ της ΝΔ. 

Ο Μητσοτάκης είχε δηλώσει πως, ''Η γεωγραφία δεν αλλάζει όταν κάποιος επιχειρεί να παραχαράξει τους χάρτες. Ατσάλινες ασπίδες μας πάντα οι ένοπλες δυνάμεις και έχουμε ξεκαθαρίσει ότι τα σύνορά μας έχουν χρώμα γαλανό και όχι γκρίζο. Πρόσθεσε επίσης ότι γαλανό θέλουμε και τον ουρανό μας στην σχέση με τους γείτονές μας και δήλωσε αισιόδοξος καθώς όπως είπε το δηλητήριο των λόγων της τουρκικής ηγεσίας δεν φτάνει τελικά στους λαούς''. Ο Τούρκος λοιπόν δράττοντας της ευκαιρίας, για ακόμη μια φορά τόνισε πως η Ελλάδα με τον χάρτη της Σεβίλλης κλέβει 200 χιλιάδες τετραγωνικά χλμ. 

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="tr" dir="ltr">Yunanistan Ege ve D. Akdeniz’de Türkiye’den Seville Haritasını kullanarak nerdeyse 200 bin km kare alan çalıyor. Bizim sınırlarımız mavidir ve arkamızda batı var diyor. Bizim de vatanımız mavi sınırlarımız kırmızıdır. Arkamızda 100 yıl önce de kimse yoktu. <a href="https://t.co/zGZGMnqkw7">https://t.co/zGZGMnqkw7</a></p>&mdash; Cem GÜRDENİZ (@cemgurdeniznet) <a href="https://twitter.com/cemgurdeniznet/status/1577411275457527808?ref_src=twsrc%5Etfw">October 4, 2022</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

''Τέλεια απάντηση στις κούφιες απειλές της Ελλάδας, η συμφωνία με την Λιβύη!'' 

''Μια εξαιρετικά σημαντική κίνηση για την Τουρκία και τη Λιβύη είναι να συμμετάσχουν σε κοινές σεισμικές και γεωτρήσεις. Αυτές οι συμφωνίες δεν πρέπει να μείνουν στα χαρτιά. Πρέπει να υπάρχει πραγματική κινητοποίηση. Θα ήταν η τέλεια απάντηση στις κούφιες απειλές της Ελλάδας'', πρόσθεσε ο Τούρκος Ναύαρχος. 

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="tr" dir="ltr">??için son derece önemli bir hamle Türkiye ile Libya’nın ortak sismik ve sondaj faaliyetlerinde bulunmasıdır. Bu anlaşmalar kağıt üzerinde kalmamalıdır. Sahada fiilen varlık gösterilmelidir. Yunanistan’ın içi boş tehditlerine mükemmel bir cevap olacaktır. <a href="https://t.co/tYIyP1WRLe">https://t.co/tYIyP1WRLe</a></p>&mdash; Cem GÜRDENİZ (@cemgurdeniznet) <a href="https://twitter.com/cemgurdeniznet/status/1577584206703640577?ref_src=twsrc%5Etfw">October 5, 2022</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Στην συνέχεια, για ακόμη μια φορά, ο Τούρκος Ναύαρχος, είπε ότι σκοπός της αγοράς του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης ήταν το εμπόριο LNG των ΗΠΑ στην Ευρώπη μετά το κλείσιμο των βαλβίδων αερίου.

«Μετά τις τελευταίες εξελίξεις, οι εξαγωγές αμερικανικού LNG, δηλαδή σχιστολιθικού φυσικού αερίου, στην Ευρώπη διπλασιάστηκαν. Εδώ, η πρόθεση των ΗΠΑ είναι να βρουν πελάτες για σχιστολιθικό αέριο. Θέλει επίσης να διαφοροποιήσει τις επιλογές των Ευρωπαίων της δίνοντας το μήνυμα «Είμαι μαζί σου» στην Ευρώπη, η οποία εξαρτάται από το φυσικό αέριο της Ρωσίας.

Το κύριο πρόβλημα είναι ότι υπάρχουν σχεδόν 500 πλοία LNG στον κόσμο. Για να καλύψουν τις ανάγκες της Ευρώπης, 500 πλοία πρέπει να φέρουν φυσικό αέριο στη Γερμανία καθ' όλη τη διάρκεια του έτους. Ούτε αυτό δεν είναι αρκετό. 

Επιπλέον, όταν η κρίση κλιμακωθεί αύριο, όταν η Ρωσία κολλήσει, μπορεί να στοχεύσει δυτικά πλοία. Αυτά τα πλοία θα χρησιμοποιούν τον Ατλαντικό. Εάν συμβεί κρίση μεταξύ Δύσης και Ρωσίας, θα γίνουν ξεκάθαροι στόχοι. Η Ευρώπη δεν εξαρτάται από τη θαλάσσια οδό για ενέργεια. Καμία χώρα δεν το επιτρέπει αυτό. Τα πλοία LNG δεν έχουν καμία πιθανότητα επιβίωσης. 

Αν γνωρίζετε, αν οι ΗΠΑ μπουν στρατιωτικά σε ένα μέρος, μπαίνουν και εμπορικά. Το ίδιο κάνουν και στην Αλεξανδρούπολη. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως τερματικό. Εάν το λιμάνι βαθύνει, τα πολεμικά πλοία μπορούν να ελλιμενιστούν. 

Ο κύριος σκοπός είναι να φέρουμε εδώ τα πλοία LNG. Το δεύτερο είναι να μεταβιβαστούν τα προϊόντα της αμερικανικής αμυντικής βιομηχανίας. Ο προϋπολογισμός της ελληνικής κυβέρνησης μπορεί να μην επαρκεί για την ανάπτυξη του λιμανιού. 

Από την άλλη, αυτή η ιδιωτικοποίηση έχει νόημα και για την Τουρκία. Είναι πολύ κοντά στο στενό των Δαρδανελίων. Η ελληνική ναυτική δύναμη και η ναυτική δύναμη των ΗΠΑ μπορούν να βασιστούν εδώ και να κρατήσουν την τουρκική ναυτική δύναμη υπό πίεση. Η παρουσία αμερικανικών πλοίων θα αποτρέψει την Τουρκία».

Ο χάρτης που "στοιχειώνει" την Τουρκία

Ο "Χάρτης της Σεβίλλης" δημιουργήθηκε όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση ζήτησε από το Πανεπιστήμιο της Σεβίλης να απεικονίσει τις ΑΟΖ των ευρωπαϊκών κρατών με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας του 1982. Συνηθίζεται να αποκαλείται και "χάρτης της Ευρωπαϊκής Ένωσης".

Εκπονήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και από τότε "στοιχειώνει" τους Τούρκους στρατηγικούς σχεδιαστές. Σε αυτόν καταγράφεται η σύνδεση ελληνικής και κυπριακής ΑΟΖ. Καθορίζονται, δηλαδή, τα μέγιστα όρια για την Ελλάδα και την Κύπρο, χρησιμοποιώντας την ακτή κάθε κατοικημένου ελληνικού νησιού –ανεξάρτητα από το μέγεθός του και την εγγύτητά του στις τουρκικές ακτές.

Πάγια θέση της Τουρκίας είναι ότι αυτές οι οριοθετήσεις είναι άδικες. Μάλιστα, σε αντιδιαστολή με τον χάρτη της Σεβίλλης, ο χάρτης της συμφωνίας θαλάσσιων συνόρων Τουρκίας-Λιβύης εκτείνεται από τη νοτιοδυτική γωνία της Τουρκίας έως την αντίθετη ακτή στην ανατολική Λιβύη.

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news