pentapostagma-sprite
Επιστήμη

Ο ιός "Ζόμπι" "ζωντάνεψε" μετά από 50.000 χρόνια στο πάγο της Σιβηρίας

Έπειτα την απόκτηση επτά αρχαίων δειγμάτων από παγετό που πήραν, επιστήμονες από το Εθνικό Κέντρο Επιστημονικής Έρευνας της Γαλλίας κατάφεραν να τεκμηριώσουν 13 ιούς που δεν είχαν ξαναδεί και βρίσκονταν αδρανείς στον πάγο, αναφέρει το Science Alert .

Οι ίδιοι ερευνητές βρήκαν έναν ιό 30.000 ετών το 2014, ο οποίος είχε παγιδευτεί μόνιμα στον πάγο. Συγκεκριμένα, ήταν ακόμα σε θέση να μολύνει οργανισμούς. Τώρα, έχουν καταρρίψει το δικό τους ρεκόρ με ένα εύρημα ηλικίας 48.500 ετών , το οποίο ονόμασαν Pandoravirus yedoma, σύμφωνα με το Science Alert .

Οι επιστήμονες, που ονόμασαν αυτούς τους «ιούς ζόμπι» απειλή για τη δημόσια υγεία, επεσήμαναν και προειδοποίησαν ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη εμπεριέχει ένα πολύ μεγάλο κίνδυνο ο οποίος θα μπορούσε να οδηγήσει στην απελευθέρωση θανατηφόρων παθογόνων από πολύ παλιά.

«Λόγω της υπερθέρμανσης του κλίματος, η μη αναστρέψιμη απόψυξη του μόνιμου παγετού απελευθερώνει οργανική ύλη που ήταν παγωμένη για έως και ένα εκατομμύριο χρόνια , τα περισσότερα από τα οποία αποσυντίθενται σε διοξείδιο του άνθρακα και μεθάνιο, ενισχύοντας περαιτέρω το φαινόμενο του θερμοκηπίου», έγραψαν οι συγγραφείς. "Μέρος αυτής της οργανικής ύλης αποτελείται επίσης από αναζωογονημένα κυτταρικά μικρόβια (προκαρυώτες, μονοκύτταροι ευκαρυώτες) καθώς και ιούς που παρέμειναν αδρανείς από την προϊστορική εποχή. "

Όπως σημειώνει η Global News ,

Ορισμένοι από αυτούς τους «ιούς ζόμπι» θα μπορούσαν ενδεχομένως να είναι επικίνδυνοι για τον άνθρωπο, προειδοποιούν οι συγγραφείς. Και, μάλιστα, η απόψυξη του μόνιμου παγετού έχει ήδη στοιχίσει ανθρώπινες ζωές.

Το 2016, ένα παιδί πέθανε και δεκάδες άνθρωποι νοσηλεύτηκαν μετά από ξέσπασμα άνθρακα στη Σιβηρία. Οι αξιωματούχοι πιστεύουν ότι το ξέσπασμα ξεκίνησε επειδή ένα κύμα καύσωνα ξεπάγωσε τον μόνιμο πάγο και ανακάλυψε ένα κουφάρι ταράνδου μολυσμένο με άνθρακα πριν από δεκαετίες. Περίπου 2.300 τάρανδοι πέθαναν τότε.

Οι αναζωογονημένοι ιοί ανήκουν στους ακόλουθους υπο-τύπους. πανδοραϊός, cedratvirus, megavirus, pacmanvirus και pithovirus - και θεωρούνται «γίγαντες» επειδή είναι μεγάλοι και εύκολο να εντοπιστούν με τη χρήση μικροσκοπίου φωτός.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news