Ζιμπάμπουε Σεραφείμ Κυκκώτη
Εκκλησία
Ενημερώθηκε στις:

Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε: Μερικά Σχόλια για τις καταστροφικές πλημμύρες στην Εύβοια και τα προβλήματα της κλιματικής αλλαγής

Όλοι μας προσευχόμαστε για την ανεύρεση των αγνοουμένων να είναι ζωντανοί. Προσευχόμαστε και αυτούς που τόσο άδικα έχασαν τη ζωή τους. Προσευχόμαστε για τους τραυματισθέντες και για την ανάρρωση τους. Προσευχόμαστε για όσους έπαθαν ζημιές με τη συνδρομή του Κράτους να στηριχθούν με κάθε τρόπο, αλλά και για την μεταξύ μας κοινωνική αλληλεγγύη για τη στήριξη των πληγέντων, ιδιαίτερα μέσω των Ιερών Μητροπόλεων.Οι κλιματικές αλλαγές οφείλονται σε φυσικές διαδικασίες, καθώς και σε ανθρώπινες δραστηριότητες με επιπτώσεις στο κλίμα, όπως η τροποποίηση της σύνθεσης της ατμόσφαιρας με ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως στο μέσον ενός καύσωνα ξαφνικά να έχουμε καταποντισμούς και πλημμύρες.

του Ζιμπάμπουε Σεραφείμ Κυκκώτη


Πρώτον,  πρέπει να θυμηθούμε τα δάση που κάηκαν πριν μερικά χρόνια στην Εύβοια χωρίς να γίνει η απαραίτητη αναδάσωση, αντίθετα πολλές περιοχές καταπατήθηκαν και έγιναν γεωργικές ή οικιστικές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δεύτερο, το Φράγμα της περιοχής και οι χείμαρροι που υπερχείλισαν δεν έγιναν με κάποιο σχεδιασμό, ούτε έγινε κάποια οικολογική μελέτη, σε περίπτωση που θα υπερχειλίσουν, από που θα περάσουν οι μεγάλες ροές νερού που στη  ορμητική τους πορεία μπορούν να συμπαρασύρουν ότι βρουν μπροστά τους.
Τρίτον, πριν να καούν τα δάση, οι βροχές όσο ραγδαίες και να είναι συγκρατούνται από τους κλώνους των δέντρων, μεγάλη ποσότητα απορροφάται από τη γη και δημιουργούνται οι υπόγειες δεξαμενές πόσιμου νερού, και επιπλέον, έχουν μεγαλύτερη χρονική διάρκεια για να καταλήξουν σε φράγματα και ποταμούς που καταλήγουν στην Θάλασσα.


Τέταρτον, φαίνεται ότι δεν έγινε αναδάσωση στα καμένα δάση, φαίνεται ότι δεν έγινε πρόβλεψη σε περίπτωση υπερχείλισης του ερασιτεχνικού φράγματος και της υπερχείλισης μικρών ποταμών.


Πέμπτον , φαίνεται ότι δεν υπάρχει ειδική μελέτη για τις περιοχές που επλήγησαν και κτίστηκαν υποστατικά και οικείες, όπως έγινε και στη μεγάλη οικολογική καταστροφή στο Μάτι με τόσους αδικοχαμένους νεκρούς και μάλιστα αθώα μικρά παιδιά που πλήρωσαν άδικα τις δικές μας οικολογικές αμαρτίες.
Υπάρχουν δύο όροι για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της Κλιματικής Αλλαγής Adaptation and Mitigation, για να περιορίζουμε ή να προλαμβάνουμε ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως καταρρακτώδεις βροχές και πλημμύρες στη μέση του καύσωνα.


Σήμερα η Διεθνής Επιστημονική Επιτροπή του ΟΗΕ που αποτελείται από κορυφαίους επιστήμονες και ακαδημαϊκούς από όλες τις χώρες του κόσμου, θεωρούν ότι κατά 90% των προβλημάτων της Κλιματικής Αλλαγής ευθύνεται ο άνθρωπος, ο τρόπος της παραγωγής, της διακίνησης, οι ρυπογόνες πηγές ενέργειας που χρησιμοποιεί, η ζωή των πόλεων, ο τρόπος ζωής μας, τα αυτοκίνητα, τα αεροπλάνα, γεωργική παραγωγή,  βιομηχανική παραγωγή, καταστροφή δασών.
Αυτό που είδαμε στην Εύβοια είναι ένα παράδειγμα πως θα εξελιχθούν τα προβλήματα της Κλιματικής Αλλαγής σε όλο το πλανήτη μας. Χρειαζόμαστε επομένως μια πνευματική επανάσταση με την "οικολογική μας μετάνοια" από τις "οικολογικές μας αμαρτίες" που ξεκίνησαν πριν 200 χρόνια με την αρχή της βιομηχανικής επανάστασης, της αποικιοκρατίας και του βιασμού της φύσης από τους προηγούμενες γενιές και που εμείς συνεχίζουμε με διάφορους ρυπογόνους τρόπους ζωής και καταστροφής του φυσικού περιβάλλοντος ως να ζούμε σε άλλο πλανήτη χωρίς να συνειδητοποιούμε το ηθικό μας ρόλο να προστατεύουμε το Πλανήτη μας ως Δώρο Θεού για όλη την ανθρωπότητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τα πανίσχυρα οικονομικά συμφέροντα των ολίγων που επιβάλλονται με τη μορφή της διαφθοράς είναι ο κοινός μας εχθρός για να προστατευθεί η κάθε τοπική κοινωνία και η Ανθρωπότητα. Οι ακαδημαϊκοί οικολόγοι και τα οικολογικά κινήματα ομιλούν για την αναγκαιότητα της αλλαγής του τρόπου της ζωής μας και της παραγωγής για να προλάβουμε μεγαλύτερες οικολογικές καταστροφές.


 Στη Θεολογία μπορούμε όμως να ομιλούμε όπως σε κάθε μεγάλη κρίση για "οικολογική μετάνοια' από τις "οικολογικές μας αμαρτίες". Κι όπως όταν ρώτησαν τον άγιο Ιωάννη το Πρόδρομο τι πρέπει να κάνουν αυτοί που μετανοούν, τους είπε "διά των καρπών της μετανοίας σας', αυτοί που έχουν δύο χιτώνες να δώσουν τον ένα σ' αυτούς που δεν έχουν'.


Ο Ιησούς Χριστός ξεκίνησε το δημόσιο κήρυγμα του με τη Μετάνοια και τη Βασιλεία του Θεού, για να γίνουμε άξιοι της βασιλείας των Ουρανών πρέπει να μετανοήσουμε και να αρχίσουμε να συμπεριφερόμαστε όπως το Ζακχαίο που μετανόησε, να προσπαθούμε με τη ζωή μας και τα έργα μας να μετατρέψουμε τον κόσμο της κολάσεως και της κοινωνικής αδικίας που ζούμε σε κόσμο Δικαιοσύνης του Θεού για κοινωνική δικαιοσύνη, όσο μπορούμε με τη χάριν του Θεού να κάνουμε τον κόσμο μας μια μορφή της βασιλείας του Θεού στο κόσμο.


 Την Ημέρα της Πεντηκοστής αυτοί που άκουσαν τον Απόστολο Πέτρο τον ρώτησαν τι πρέπει να κάνουν και τους είπε να μετανοήσετε, και μετά βλέπουμε τα μέλη της πρώτης χριστιανικής κοινότητας να τα έχουν όλα κοινά (βλέπε το τελευταία χωρία στα κεφ. 2 και 4 των Πράξεων των Αποστόλων).
Στα τελευταία του λόγια ο Ιησούς Χριστός στους Μαθητές του,  τους καλεί να κηρύξουν Μετάνοια. Η Μετάνοια είναι ο δρόμος που μας επιτρέπει να έχουμε κοινωνία με τη παρουσία του Θεού και να κάνουμε το παν να προστατεύουμε και το κάθε άνθρωπο και τον Πλανήτη μας, για να έχουμε κατά τον σοφόν Παύλο "νουν Χριστού" (Μετά=αλλαγή -νοια=νους >>>>Ματανοια=Αλλαγή μυαλού >>>>Αλλαγη τρόπου ζωής).


Όπως το πρώτο βιβλίο της Καινής Διαθήκης ξεκινά με τη Μετάνοια, που αποτελεί σημαντικό μέρος του κηρύγματος των Προφητών της Π. Διαθήκης, βλέπουμε το ίδιο να τονίζεται το θέμα της Μετάνοιας και στο τελευταίο βιβλίο της Κ. Διαθήκης. Μάλιστα, μια προσεκτική μελέτη, δείχνει ότι ο όρος Μετάνοια και τα συναφή ρήματα ‘μετανοήσατε», τις περισσότερες φορές απ’ όλα τα βιβλία της Καινής Διαθήκης τον βρίσκουμε στο Βιβλίο της Αποκαλύψεως που θα μπορούσαμε γι’ αυτό το λόγο να το χαρακτηρίσουμε κι ως το «Βιβλίο της Μετανοίας».

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ