Αθλητισμός
Ενημερώθηκε στις:

Τo "φτερούγισμα" του θανάτου πάνω από την Formula 1

Οι στατιστικές και τα νούμερα δείχνουν πως τα τελευταία χρόνια τα ατυχήματα στη Formula 1 έχουν μειωθεί σημαντικά και αυτό οφείλεται εν πολλοίς στο ότι τα μέτρα ασφάλειας και προστασίας των οδηγών έχουν βελτιωθεί πάρα πολύ.

Με αφορμή το ατύχημα του οδηγού Ρομέν Γκροζάν στο Γκραν Πρι του Μπαχρέιν, κάνουμε μια αναδρομή στα χειρότερα ατυχήματα στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Όπως ομολόγησε και ο Ρομέν Γκροζάν, που την Κυριακή στο Γκραν Πρι του Μπαχρέιν γλίτωσε με κινηματογραφικό τρόπο, αν δεν ήταν το «halo» (προστατευτικό των οδηγών φτιαγμένο από τιτάνιο για το κεφάλι), δεν θα είχε βγει ζωντανός.

Δυστυχώς, στο παρελθόν, άλλοι οδηγοί δεν ήταν το ίδιο τυχεροί με τον πιλότο της Haas και τραυματίστηκαν σοβαρά, η καριέρα τους τελείωσε, ενώ κάποιοι, όπως ο θρυλικός Άιρτον Σένα, έχασαν τη ζωή τους.

Ας θυμηθούμε τα 10 ατυχήματα στη Formula 1 που μας έκοψαν την ανάσα...

Γκραν Πρι Ιαπωνίας 2014 – 21 χρόνια μετά τον Σένα

Η πίστα της Σουζούκα εκείνη τη μέρα ήταν βροχερή, καθώς ένας τυφώνας πλησίαζε τις ακτές της Ιαπωνίας και το κακό δυστυχώς έγινε.

Ο οδηγός της Marussia Ζιλ Μπιανκί έχασε στον 43ο γύρο τον έλεγχο του μονοθέσιου στη στροφή Dunlop και έπεσε με τέρμα το γκάζι πάνω στον γερανό που υπήρχε στην πίστα για να καθαρίσει τα συντρίμμια από το προγενέστερο ατύχημα του Αντριάν Σούτιλ και έχασε τις αισθήσεις του.

Ο Μπιανκί προσέκρουσε στον γερανό με ταχύτητα 212 χλμ./ώρα και η ράβδος κυλίνδρων αποκόπηκε εντελώς από το μονοθέσιο, ενώ οι μηχανές και τα συστήματα εξάτμισης διασκορπίστηκαν.

Αφού δέχτηκε τις πρώτες ιατρικές βοήθειες, ο Μπιανκί διακομίστηκε στο κοντινότερο νοσοκομείο, με σοβαρά τραύματα στο κεφάλι. Έπειτα από 9μηνη μάχη να κρατηθεί στη ζωή ο 26χρονος οδηγός άφησε την τελευταία του πνοή τον Ιούλιο του 2015. Ήταν ο πρώτος θάνατος οδηγού της Formula 1 μετά από 21 χρόνια και τον θάνατο του Άιρτον Σένα την Πρωτομαγιά του 1994 στην πίστα της Ίμολα.

https://youtu.be/S3juvxDX39Q

Γκραν Πρι Καναδά 2007 – Ρόμπερτ Κούμπιτσα

Η σεζόν εκείνη ήταν η πρώτη ολοκληρωμένη για τον Πολωνό οδηγό της BMW Sauber που έγινε πρωταγωνιστής σε ένα από τα πιο φρικιαστικά ατυχήματα της Formula.

Στον 27ο γύρο του αγώνα στον Καναδά, ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα προσπάθησε να πάρει την εξωτερική του προπορευόμενου του, το μονοθέσιο όμως έφυγε ευθεία, χτύπησε αρχικά στον τοίχο με 230 χλμ./ώρα και στη συνέχεια με μεγάλη ταχύτητα κατέληξε στις μπαριέρες. Το ευτυχές ήταν ότι απλά είχε υποστεί διάστρεμμα στον αριστερό του αστράγαλο και ελαφριά διάσειση.

Γκραν Πρι Βρετανίας 1999 – Μίκαελ Σουμάχερ

Λέγεται ακόμα και σήμερα πως σε εκείνο το Γκραν Πρι του Σίλβερστοουν, αν δεν είχαν βελτιωθεί συστήματα προστασίας, ο Μίκαελ Σουμάχερ δεν θα ζούσε σήμερα. Ο Γερμανός πιλότος τη γλίτωσε με ένα σπασμένο πόδι, χάνοντας πάντως τότε τις ελπίδες του για κατάκτηση του πρωταθλήματος.

Ο «Σούμι» αντιμετώπισε ένα τεχνικό πρόβλημα με τη Ferrari και όντας με ταχύτητα 190χλμ./ώρα, τα φρένα του χάλασαν, οπότε ανέβηκε στο πλάι και η Ferrari F399 του καρφώθηκε στις προστατευτικές μπάρες.

Όταν τον μετέφεραν στο νοσοκομείο, διαπιστώθηκε το κάταγμα στο πόδι που τον άφησε εκτός αγώνων για έξι εβδομάδες, λέγοντας τότε άπαντες ότι ήταν τυχερός μες στην ατυχία, αν και η μοίρα του επεφύλασσε πιο σκληρό παιχνίδι αρκετά χρόνια μετά.

Γκραν Πρι Ιταλίας 1961 – Μια αδιανόητη τραγωδία

Ο 7ος αγώνας του τότε παγκοσμίου πρωταθλήματος ήταν και από τους πλέον κρίσιμους για την ανάδειξη του πρωταθλητή, με τους Βόλφγκανγκ Φον Τριπς, Φιλ Χιλ, Στέρλινγκ Μος και Ρίτσι Γκίντερ να διεκδικούν τον τίτλο.

Ο αγώνας μόλις είχε ξεκινήσει και τίποτα δεν προμήνυε αυτό που θα γινόταν. Λίγο πριν από την ολοκλήρωση του 2ου γύρου, ο Φον Τριπς έχασε τον έλεγχο της Ferrari του και έπεσε πάνω στους έντρομους θεατές, όπου 15 εξ αυτών σκοτώθηκαν επί τόπου, ενώ ο τραγικός πιλότος υπέκυψε και αυτός αργότερα στα τραύματα του.

Γκραν Πρι Βελγίου 1982 – Ζιλ Βιλνέβ

Παρότι η πλειοψηφία των ατυχημάτων έχουν γίνει κατά τη διάρκεια των αγώνων, δυστυχώς και στα δοκιμαστικά δεν λείπουν τα τραγικά περιστατικά και το 1982 στο Βέλγιο υπήρξε μια τέτοια περίπτωση.

Ο Καναδός Ζιλ Βιλνέβ τερμάτιζε 6ος στα επίσημα δοκιμαστικά και θέλοντας να διεκδικήσει μια καλύτερη θέση, συνέχιζε να προσπαθεί, παρότι απέμεναν ελάχιστα λεπτά. Στην προσπάθειά του να προσπεράσει τον Γιόχεν Μας, αυτός αντιλήφθηκε πως ο Βιλνέβ ήταν πίσω του και έστριψε δεξιά για να τον αφήσει να περάσει. Την ίδια στιγμή όμως ο Βιλνέβ πήγε να βγει από την εξωτερική, οπότε έστριψε κι αυτός δεξιά, με αποτέλεσμα τα δύο μονοθέσια να συγκρουστούν. Η Ferrari του Βιλνέβ εκτοξεύτηκε στον αέρα κι έπεσε κατακόρυφα στην άσφαλτο με δύναμη, με τον Καναδό να σέρνεται για 50 μέτρα. Ο θρυλικός οδηγός διακομίστηκε στο νοσοκομείο, όντας σε καταστολή και τελικά λίγες ώρες μετά έφυγε από τη ζωή.

Γκραν Πρι Ιταλίας 1978 – Ρόνι Πέτερσον

Η κακή μέρα φάνηκε από νωρίς για τον Ρόνι Πέτερσον στη Μόντσα, καθώς ξεκίνησε τον αγώνα με ένα παλιό μοντέλο της Lotus λόγω βλάβης του μονοθέσιού του στα δοκιμαστικά.

Μετά την εκκίνηση, ο Ρικάρντο Πατρέζε προσέκρουσε στον Τζέιμς Χαντ όπου με τη σειρά του, χτύπησε τον Πέτερσον, αναγκάζοντάς τον από το αριστερό μέρος της πίστας να βρεθεί τελείως δεξιά και να προσκρούσει στις μπαριέρες.

Ο Πέτερσον προσωρινά φάνηκε να παγιδεύεται στο μονοθέσιο του που τυλιγόταν στις φλόγες, όμως τελικά κατάφερε να βγει και διακομίστηκε στο νοσοκομείο, όπου διαπιστώθηκε ότι είχε 27 κατάγματα σε πόδια και δάχτυλα, όμως φαινόταν ότι είχε διαφύγει τον κίνδυνο. Δυστυχώς, το βράδυ η κατάστασή του επιδεινώθηκε, καθώς υπέστη πνευμονική εμβολή που προκάλεσε βλάβη στα νεφρά και αργότερα και σε άλλα ζωτικά όργανα. Ο εγκέφαλός του δεν έπαιρνε οξυγόνο και τα ξημερώματα άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 34 ετών.

Γκραν Πρι Νότιας Αφρικής 1977 – Ο κριτής και ο πυροσβεστήρας

Έπειτα από τόσα χρόνια παραμένει ένα από τα πιο φρικτά και περίεργα ατυχήματα στη Formula 1.

Ο νεαρός κριτής του αγώνα Γιάνσεν Φαν Μιούρεν αποφασίζει να διασχίσει τη μεγάλη ευθεία της πίστας προκειμένου να βοηθήσει τον πιλότο Ρέντσο Τζόρτζι που έχει πρόβλημα με το μονοθέσιό του.

Ο Φαν Μιούρεν τρέχει κουβαλώντας έναν πυροσβεστήρα, διασχίζοντας την πίστα σε ένα ανηφορικό σημείο που δεν επιτρέπει στους οδηγούς να βλέπουν τι γίνεται μετά την ανηφόρα. Οι επερχόμενοι Γιόακιμ Στουκ και Τομ Πράις ακολουθούσαν και ο πρώτος κατάφερε να αποφύγει τον κριτή, όχι όμως και ο Πράις που έτρεχε με πάνω από 250 χλμ./ώρα και δεν πρόλαβε να στρίψει. Ο Φαν Μιούρεν σκοτώθηκε επί τόπου, ενώ ο οδηγός πέθανε καθώς δέχτηκε στο κεφάλι τον πυροσβεστήρα που κρατούσε ο κριτής.

Γκραν Πρι Μονακό 1955 – Tο πιο ασυνήθιστο ατύχημα

Ίσως είναι το πιο ασυνήθιστο ατύχημα στην ιστορία της Formula 1, στο οποίο ενεπλάκη και ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής Αλμπέρτο Ασκάρι που τη γλίτωσε με μια σπασμένη μύτη.

Ξεκινώντας από τη 2η θέση, ο Ασκάρι πάλευε με τους Φάντζιο και Μος της Mercedes, με τον Άγγλο να προπορεύεται, ώσπου στον 80ο γύρο εγκατέλειψε λόγω μηχανικής βλάβης και ο Ιταλός πέρασε στην 1η θέση, ελπίζοντας πλέον στη νίκη.

Βγαίνοντας από ένα τούνελ, έκανε λάθος στη στροφή και η Lancia D50 που οδηγούσε προσέκρουσε στις μπαριέρες και έπεσε στο λιμάνι. Παρ' όλ' αυτά, ο Ασκάρι κολύμπησε και τελικά τον περισυνέλεξε μια βάρκα, με τον ίδιο να τη γλιτώνει φθηνά με κάταγμα στη μύτη.

Γκραν Πρι Γερμανίας 1976 – Ο Νίκι Λάουντα επιβιώνει από τις φλόγες

Πρόκειται ίσως για το πιο συγκλονιστικό ατύχημα που έγινε ποτέ με πρωταγωνιστή τον Νίκι Λάουντα στο Γκραν Πρι του Νίρμπουργκρινγκ, για το οποίο υπήρχαν ενστάσεις για το κατά πόσον η πίστα, γνωστή ως «πράσινη κόλαση», ήταν κατάλληλη για αγώνες.

Στον δεύτερο μόλις γύρο η Ferrari του θρυλικού οδηγού φεύγει από την πίστα και καρφώνεται με δύναμη στον τοίχο και λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης το αυτοκίνητο διαλύεται, πιάνει φωτιά και ξαναμπαίνει ακυβέρνητο στην πίστα.

Το επερχόμενο όχημα συγκρούεται με αυτό του Λάουντα, που ήδη έχει τυλιχτεί στις φλόγες. Δύο οδηγοί σταματούν και βγάζουν τον Αυστριακό πιλότο από τις φλόγες.

Ο Λάουντα διακομίστηκε άμεσα στο νοσοκομείο σε κωματώδη κατάσταση με τους γιατρούς να είναι απαισιόδοξοι, ενώ στο νοσοκομείο έχει φτάσει και ιερέας για τις τελευταίες του στιγμές. Με κάποιο θαυματουργό τρόπο, ο ατρόμητος οδηγός έζησε και λίγες εβδομάδες μετά φορώντας επιδέσμους και έχοντας φρικτά εγκαύματα στο πρόσωπο έτρεξε και πάλι στο πρωτάθλημα.

Γκραν Πρι Ιταλίας 1994 – Δεν υπάρχει Formula χωρίς ε-Σένα

Στην «καταραμένη» στροφή Ταμπουρέλο της πίστας της Ίμολα η Williams του Αϊρτον Σένα καρφώθηκε με τέτοια ταχύτητα στον τοίχο που τίποτα δεν μπορούσε να σώσει τον κορυφαίο της Formula 1 όλων των εποχών.

Το μονοθέσιο του Βραζιλιάνου "ντελαπάρισε" στην άσφαλτο και αντί να στρίψει, καρφώθηκε στον τσιμεντένιο τοίχο. Ήταν Πρωτομαγιά του 1994.

Ο Σένα ανασύρθηκε με τον σφυγμό του να είναι χαμηλός και να έχει χάσει πάρα πολύ αίμα, ενώ και όταν έγινε η αεροδιακομιδή στο νοσοκομείο οι πιθανότητες ήταν εναντίον του, με τον τρις παγκόσμιο πρωταθλητή να αφήνει λίγο μετά την τελευταία του πνοή.

Μετά τον θάνατο του Σένα οι επικεφαλής της Formula 1 επέβαλαν την τοποθέτηση σειράς προστατευτικών λάστιχων στους τοίχους, ενώ μια μέρα πριν στα δοκιμαστικά είχε σκοτωθεί ο Αυστριακός Ρόλαντ Ρατζενμπέργκερ στα δοκιμαστικά.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

C-130 Hercules
Ένοπλες Συρράξεις 0

«Μάτωσε» η Λεγεώνα των Ξένων-Δεκάδες νεκροί και τραυματισμένοι μισθοφόροι εκκενώνονται στη Πολωνία μετά από ρωσικό πλήγμα στον Δνείπερο

Οι Ρώσοι χτύπησαν ξενοδοχείο στον Δνείπερο που φιλοξενούσε δυτικούς μισθοφόρους και στρατιωτικούς εκπαιδευτές