Αρχείο

Τι είναι ο υγιεινός τρόπος ζωής; Πώς μπορούμε να έχουμε υγεία και μακροζωία;

Καταναλώστε-επτά-μερίδες-φρούτων-και-λαχανικών-ημερησίως-για-υγεία-και-μακροζωία Πως μπορούμε να είμαστε υγιείς; Το μεγάλο ερώτημα το οποίο απασχολεί όλους μας – Οι στρατηγικές όμως για την επίτευξη ενός καλού επιπέδου υγείας είναι απλές και πολύ συγκεκριμένες..

Ορισμένοι ίσως διαφωνήσουν, αναφέροντας τον παράγοντα της προδιάθεσης/κληρονομικότητας: «Η οικογένεια μου έχει ιστορικό καρδιακής νόσου, καρκίνου, διαβήτη.. Δεν θα αναπτύξω και εγώ στο μέλλον αυτές τις παθήσεις;»

Η αλήθεια είναι, ότι η γενετική παίζει μικρό ρόλο στον καθορισμό του γενικού επιπέδου υγείας. Ο τρόπος ζωής και οι καθημερινές επιλογές αποτελούν τον πρωταρχικό παράγοντα καθορισμού της κατάστασης υγείας.

Πολύ συχνά απευθυνόμαστε στον γιατρό για να μας δώσει μία θεραπεία, ευελπιστώντας ότι μέσω της θεραπείας αυτής θα αποκτήσουμε καλή υγεία. Όμως, η θεραπεία ίσως δεν αντιμετωπίζει τη ρίζα του προβλήματος, τη βαθύτερη αιτία που προξενεί τις ασθένειες.

Είναι σαν να χτυπούμε συνεχώς τους οργανισμούς μας με ένα «σφυρί». Το «σφυρί» είναι οι λανθασμένες καθημερινές επιλογές, οι κακές συνήθειες και η πολύ κακή διατροφή που επιδεινώνουν συσσωρευτικά το επίπεδο υγείας του οργανισμού.

Πως ορίζουμε τον υγιεινό τρόπο ζωής

Ένα ερώτημα που ανακύπτει είναι: “Τι είναι ο υγιεινός τρόπος ζωής;” - Στο βιβλίο της The Ministry of Healing, που γράφτηκε στις αρχές του 1900, η Ellen White περιγράφει τα στοιχεία του υγιεινού τρόπου ζωής ως:

Αναλυτικότερα, ποιοι είναι οι παράγοντες του τρόπου ζωής που θα μας χαρίσουν μακροζωία; Οι Δρ. Nedra Belloc και Lester Breslow ήταν ανάμεσα στους πρώτους ερευνητές που παρουσίασαν μία πειστική και σαφής απάντηση. Μελετώντας περίπου 7.000 κατοίκους της Κομητείας Alameda, στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α. βρήκαν ότι υπάρχουν επτά παράγοντες του τρόπου ζωής που επηρέαζαν το προσδόκιμο ζωής των ατόμων.

Οι παράγοντες αυτοί είναι:

Belloc & Breslow – Επτά Παράγοντες που Οδηγούν σε Μακροζωία

1. Επτά έως 8 ώρες ύπνου

2. Όχι μικρογεύματα μεταξύ των γευμάτων

3. Να τρώτε συχνά πρωϊνό

4. Διατήρηση του βέλτιστου σωματικού βάρους

5. Συχνή σωματική άσκηση

6. Μέτρια χρήση ή αποχή από το αλκοόλ

7. Αποφυγή του καπνίσματος

Ο αριθμός των βημάτων και των παραγόντων που «ακολουθεί» με ευλάβεια ένα άτομο είχε σημαντικότατο αντίκτυπο στα έτη ζωής του. Έπειτα από εννέα χρόνια, ο αριθμός των υγιεινών συνηθειών που ακολουθούσε ένα άτομο σχετιζόταν άμεσα με την πιθανότητα θανάτου. Τα αποτελέσματα εμφανίζονται στο γράφημα.

principles-health-habits-1

Παρατηρήστε ότι μόλις το 5 τοις εκατό των αντρών και γυναικών που πραγματοποιούσαν και τα επτά ανωτέρω βήματα πέθαναν κατά την περίοδο των εννέα ετών, εν συγκρίσει με το 12,3 έως 20 τοις εκατό που πραγματοποιούσαν μόλις τρία βήματα ή και λιγότερα.

Ακόμη ένας τρόπος για να προσδιορίσουμε τον αντίκτυπο του τρόπου ζωής στη μακροζωία είναι με το αναφερθούμε στην «ηλικία βάσει του επίπεδου υγείας» - (σ.σ. pentapostagma.gr – health age). Παραδείγματος χάριν, ένας άνθρωπος 50 χρονών που ακολουθεί αρκετές υγιεινές συνήθειες στον καθημερινό τρόπο ζωής του μπορεί να έχει την ίδια ηλικία βάσει του επιπέδου υγείας ή της φυσικής κατάστασης με έναν μέσο άνθρωπο 35 ετών.

Με πιο απλά λόγια, η ηλικία ενός ανθρώπου βάσει του επιπέδου υγείας του μπορεί να είναι χαμηλότερη ή υψηλότερη από την κανονική χρονολογική ηλικία του, βάσει του αριθμού των παραγόντων του υγιεινού τρόπου ζωής που υιοθετεί.

Ένα χαρακτηριστικό γράφημα προέρχεται από τα στατιστικά στοιχεία της έρευνας της Κομητείας Alameda:

γράφημα-2-υγιεινός-τρόπος-ζωής

 

Σας φαίνεται απλό; Είναι, όμως απαιτεί προσωπική δέσμευση, ή αίσθηση ευθύνης και υπευθυνότητας, και πολλοί άνθρωποι δεν είναι διατεθειμένοι για κανενός είδους «θυσία»..

pentapostagma.gr

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ