Κόσμος

Το Βρετανικό Μουσείο κάνει έκθεση για την Τροία και αποκαλεί τον Σλήμαν διαφημιστή του εαυτού του (εικόνες-βίντεο)

Μια νέα έκθεση τραβάει τα βλέμματα στο Βρετανικό Μουσείο.

Μία έκθεση αφιερωμένη στην Τροία και τον Ερρίκο Σλήμαν. Η γοητεία των προσώπων εκείνης της μακρινής εποχής, οι ήρωες και οι ηρωίδες της αρχαιότητας, η επίδρασή τους στη λογοτεχνία, τη ζωγραφική, τη μουσική, τα λαϊκά ήθη και έθιμα ερευνώνται μέσα από 350 εκθέματα στο Βρετανικό Μουσείο. Μία ιδέα για την έκθεση στο παρακάτω βίντεο-παραγωγή του Βρετανικού Μουσείου.

https://youtu.be/BntZ-34PCWY

350 εκθέματα για την Τροία στο Βρετανικό Μουσείο

Το ένα τρίτο των εκθεμάτων προέρχεται από τα κρατικά μουσεία του Βερολίνου, πολλά από αυτά από την εποχή των ανασκαφών του εμπόρου και αρχαιολόγου Ερρίκου Σλήμαν.


350 εκθέματα στην έκθεση για την Τροία στο Βρετανικό Μουσείο

Είναι η πρώτη μεγάλη έκθεση για την Τροία στο Λονδίνο από τότε που ο Ερρίκος Σλήμαν παρουσίασε τα ευρήματά του το 1877. Ανάμεσά σε άλλα παρουσιάζονται δυο κεραμικά φθαρμένα από φωτιά, τα οποία κατά τη διάρκεια του βομβαρδισμού του Βερολίνου στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο «κάηκαν για δεύτερη φορά», όπως αναφέρει η επικεφαλής επιμελήτρια Αλεξάντρα Βίλινγκ.


Aμφορέας που απεικονίζει τον Αχιλλέα σε μάχη

Για τον διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου Χάρτγουικ Φίσερ η έκθεση «Τροία, μύθος και πραγματικότητα» είναι πολύ επίκαιρη.
«Οι ήρωες είναι παράλληλα και οι δολοφόνοι. Πρόκειται για καταστροφή, βία, αντιπαραθέσεις, θλίψη και απώλεια. Αυτή η έκθεση είναι μια έκκληση να τερματιστεί η βία και η καταστροφή» δήλωσε ο κ. Φίσερ μιλώντας στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων. «Καλεί να σκεφθούμε πάνω στην ελευθερία λήψης αποφάσεων, το ήθος και το πεπρωμένο» συμπληρώνει.


Tμήμα από σαρκοφάγο

«Ο Σλήμαν ήταν διαφημιστής του εαυτού του» λέει η επιμελήτρια του Βρετανικού Μουσείου

Οπως αναφέρει η DW στην είσοδο υποδέχεται τον επισκέπτη ένα έργο του Βρετανού γλύπτη Άντονι Κάρο, το οποίο μεταφέρει τη βία του τρωικού πολέμου στους πολέμους στα Βαλκάνια τη δεκαετία του 1990. Ο Αμερικανός καλλιτέχνης Σι Τόμπλι συσχετίζει «την εκδίκηση του Αχιλλέα» με έναν πίνακα πιτσιλισμένο από αίμα.

Ένας γιγαντιαίος σκελετός του Δούρειου Ίππου δεσπόζει στο κέντρο της έκθεσης με τα ευρήματα, βάζα, περικεφαλαίες και ασπίδες να τον συνοδεύουν. Στα πιο σημαντικά έργα ανήκουν δυο ρωμαϊκά αργυρά κύπελλα με σκηνές από την Ιλιάδα του Ομήρου.
Το τμήμα «Τροία και αρχαιολογία» αφορά την ιστορία των ανασκαφών στη σημερινή βορειοδυτική Τουρκία και υιοθετεί μια κριτική ματιά απέναντι στις μεθόδους, τα συμπεράσματα και τις αξιολογήσεις του Σλήμαν.

Η «καμένη πόλη» που ανακαλύφθηκε από αυτόν δεν είναι η Τροία του Τρωικού Πολέμου, αναφέρεται. «Έκανε υπερβολικές ανακοινώσεις όσον αφορά τα ευρήματά του για να μπορέσει να ενισχύσει τη θεωρία του. Ο Σλήμαν ήταν διαφημιστής του εαυτού του και σήμερα γνωρίζουμε ότι έκανε λάθος. Η Τροία του ήταν περίπου 1.000 χρόνια νωρίτερα» δηλώνει η επιμελήτρια Αλεξάντρα Βίλινγκ.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ