9 καθημερινές συνήθειες που βλάπτουν τους πνεύμονές σου και πρέπει να σταματήσεις άμεσα

Δημοσίευση: 18 Οκτωβρίου 2019, 8:49 πμ

Αν λαχανιάζετε εύκολα, δυσκολεύετε να πάρετε βαθιά αναπνοή και αισθάνεστε κόπωση, τότε, ίσως, αυτό να οφείλεται και σε κάποια από τις παρακάτω καθημερινές συνήθειες.


Τι είναι αυτό που μπορεί να προκαλέσει δυσκολία στην αναπνοή και ίσως να μην το γνωρίζετε;

Διαβάστε παρακάτω, για να μάθετε όσα βλάπτουν το αναπνευστικό σύστημα και πρέπει να σταματήσετε να κάνετε άμεσα.

Δεν ξεσκονίζετε συχνά

Όταν ο αέρας είναι γεμάτος σκόνη, αυτό μπορεί τελικά να βλάψει τους πνεύμονές σας και να προκαλέσει αναπνευστικά προβλήματα.


Το συχνό ξεσκόνισμα και το καθάρισμα του σπιτιού είναι λοιπόν απαραίτητα. Επιμείνετε στα έπιπλα, βάλτε ηλεκτρική και μην ξεχνάτε το σφουγγάρισμα! Επίσης σκόνη μπορεί να παγιδευτεί και στους τοίχους, οπότε περάστε ένα βρεγμένο πανί κάθε τόσο.

Δεν πλένετε συχνά τα χέρια σας

Δεδομένου ότι η πλειοψηφία των πιο συχνών αναπνευστικών λοιμώξεων μεταδίδονται με την επαφή, το πλύσιμο των χεριών θεωρείται το Α και το Ω στην πρόληψή τους. Για να προστατεύσετε λοιπόν τους πνεύμονές σας, πλένετε τακτικά τα χέρια σας, κάθε φορά που γυρνάτε στο σπίτι, πριν και μετά το φαγητό και -αν είστε κρυωμένοι- όταν φταρνίζεστε ή φυσάτε τη μύτη σας. Έτσι, προστατεύετε και τους γύρω σας.

Δεν ανάβετε τον απορροφητήρα όταν μαγειρεύετε

Ό,τι κι αν μαγειρεύετε στα μάτια της κουζίνα, τα σωματίδια που απελευθερώνονται από τις κατσαρόλες και τα τηγάνια, ίσως να ερεθίσουν τα πνευμόνια σας. Για να καθαρίσετε όσο γίνεται περισσότερο τον αέρα του σπιτιού, μην ξεχνάτε να ενεργοποιείτε τη λειτουργία του απορροφητήρα.

Δε γυμνάζεστε αρκετά

Η άσκηση δε σας βοηθά μόνο στη διατήρηση μιας καλλίγραμμης σιλουέτας, αλλά θα βελτιώσει και την αναπνευστική λειτουργία. Το Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Πνευμόνων τονίζει «Η τακτική άσκηση μπορεί να αυξήσει τη δύναμη και να βελτιώσει τη λειτουργία των μυών σας, κάνοντάς τους έτσι πιο αποδοτικούς. Οι μύες σας θα χρειάζονται λιγότερο οξυγόνο για να κινηθούν και θα παράγουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Αυτό θα έχει ως άμεση συνέπεια τη μείωση της ποσότητας του αέρα που πρέπει να εισπνεύσετε και να εκπνεύσετε για κάποια άσκηση». Με αποτέλεσμα, όσο γυμνάζεστε να μη λαχανιάζετε εύκολα.

Δεν επισκέπτεστε τον γιατρό σας

«Η μισή θεραπεία είναι η πρόληψη» λένε οι γιατροί και αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να περιμένετε την εμφάνιση συμπτωμάτων για να αντιμετωπίσετε κάποιο αναπνευστικό πρόβλημα. Ένα check-up ανά τακτά χρονικά διαστήματα μπορεί να αποβεί σωτήριο!

Δεν ενεργοποιείτε τον εξαερισμό όταν κάνετε ντουζ

Η συσσώρευση της υγρασίας, ίσως να οδηγήσει στην ανάπτυξη μούχλας, η οποία με τη σειρά της να προκαλέσει αναπνευστικά προβλήματα. Οπότε, κάθε φορά που κάνετε ντους ανοίγετε τον εξαερισμό. Αν έχετε παράθυρο, ανοίξτε το μόλις τελειώσετε.

Δεν πίνετε αρκετό νερό

Εκτός από τις υπόλοιπες ευεργετικές ιδιότητές του, το νερό συμβάλλει και στην αποφυγή της δυσκολίας στην αναπνοή. Καθαρίζει το αναπνευστικό σύστημα και αποτρέπει την ανάπτυξη βλέννης.

Δεν αερίζετε συχνά το σπίτι σας

Φυσικά, δεν πρέπει να κρατάτε κλειστά τα παράθυρα για να μην μπαίνει η σκόνη στο σπίτι σας, καθώς αυτό επίσης μπορεί να προκαλέσει δυσκολία στην αναπνοή. Φρεσκάροντας τον αέρα, αποφεύγετε και τον κίνδυνο να εμφανιστεί μούχλα, αφού μειώνονται τα επίπεδα υγρασίας.

Δεν κόβετε το κάπνισμα

Εντάξει, δε χρειάζεται κανείς να πει πλέον πόσο βλαβερό είναι το κάπνιμα για τους πνεύμονες -αλλά και όλον τον ανθρώπινο οργανισμό, προκαλώντας μια σειρά προβλημάτων, πολλές φορές ανίατων. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι αρκούν μόλις 72 ώρες για να δείτε διαφορά σην αναπνοή σας, από τη στιγμή που κόβετε το κάπνισμα.