Το νέο αεροπλανοφόρο της Κίνας χτίζεται παράλληλα με νέα ναυπηγεία

Δημοσίευση: 19 Οκτωβρίου 2019, 10:57 πμ

Νέες δορυφορικές φωτογραφίες δείχνουν πως το ναυπηγείο, όπου κατασκευάζεται το νέο αεροπλανοφόρο Type 002 της Κίνας, είναι μόνο μέρος μιας μαζικής ναυτικής αποβάθρας μήκους ενός χιλιομέτρου, όπου θα μπορούσαν να κατασκευαστούν ακόμα μεγαλύτερα σκάφη.


Οι δορυφορικές εικόνες που λήφθηκαν τον περασμένο μήνα δείχνουν ότι όχι μόνο συνεχίζεται η πρόοδος στο τρίτο αεροπλανοφόρο του κινέζικου Ναυτικού (PLAN) του Κινεζικού Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού, αλλά κατασκευάζεται επίσης μία πολύ μεγαλύτερη αποβάθρα γύρω από το ναυπηγείο, σύμφωνα με νέα έκθεση του κέντρου CSIS.

Από τις 18 Σεπτεμβρίου, οι δορυφορικές φωτογραφίες δείχνουν την εξέλιξη των εργασιών εκσκαφής, έναν πρόσθετο γερανό και την εκτεταμένη αποθήκευση προκατασκευασμένων μερών πλοίων, στη νότια ακτή του νησιού Changxing της Σαγκάης, το οποίο βρίσκεται στην εκβολή του Yangtze, σε σύγκριση με παλαιότερες φωτογραφίες.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα του CSIS China Power, οι φωτογραφίες παρέχουν την πρώτη ευκαιρία σε κάποιον, προκειμένου να προχωρήσει σε ισχυρές εκτιμήσεις για τις μελλοντικές διαστάσεις του πλοίου. Ενώ το μεγαλύτερο μέρος του σκάφους παραμένει κρυμμένο από τα αδιάκριτα βλέμματα, ωστόσο κάποια χαρακτηριστικά είναι ορατά.

Το πλοίο κατασκευάζεται από την Jiangnan Shipbuilding, θυγατρική της κρατικής εταιρείας Shipbuilding Corporation της Κίνας (CSSC). Μια άλλη θυγατρική της CSSC με έδρα τη Σαγκάη, Hudong Zhonghua, ολοκλήρωσε πρόσφατα το πρώτο πλοίο Type 075 PLAN, ένα ελικοπτεροφόρο 40.000 τόνων που μπορεί να αποστείλει χιλιάδες πεζοναύτες και τον εξοπλισμό τους.


Το CSIS εκτιμά ότι η συναρμολόγηση της γάστρας του Type 002 θα διαρκέσει τουλάχιστον άλλους 12 μήνες.

«Μπορούμε να δούμε αργή αλλά σταθερή πρόοδο στο κύτος, αλλά νομίζω ότι το εκπληκτικό πράγμα που παρουσιάζουν αυτές οι εικόνες είναι η εκτεταμένη συσσώρευση υποδομών που έχει συνεχιστεί ταυτόχρονα», ανέφερε ο αναλυτής του CSIS Matthew Funaiole στο Reuters την Πέμπτη.
Κάποιες από τις πιο δραματικές αντιθέσεις μεταξύ των φωτογραφιών από το Σεπτέμβριο και των προηγούμενων εικόνων που ελήφθησαν τον Μάιο μπορούν να φανούν στην τεράστια περιοχή νότια του ναυπηγείου, όπου οι εκσκαφείς έχουν απομακρυνθεί σιγά-σιγά δίνοντας την θέση τους σε μια προβλήτα μήκους ενός χιλιομέτρου.

«Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι όλα αυτά γίνονται μόνο για ένα πλοίο», πρόσθεσε ο Funaiole. «Αυτό μοιάζει περισσότερο με ένα εξειδικευμένο χώρο για αεροπλανοφόρα και άλλα μεγάλα σκάφη».
Το ναυτικό της Κίνας επεκτάθηκε δραματικά τον 21ο αιώνα, αυξάνοντας την ισχύ του από ένα στόλο 216 πλοίων το 2005 σε 335 το 2019, υπερβαίνοντας ακόμη και το αμερικανικό ναυτικό κατά 49 σκάφη, σύμφωνα με έκθεση της Υπηρεσίας Έρευνας του Κογκρέσου που δημοσιεύθηκε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.

Ο Funaiole δήλωσε στο Reuters ότι το Type 002, η ύπαρξη του οποίου έχει επιβεβαιωθεί από το Πεκίνο αλλά όχι από το PLAN, θα είναι πιθανώς κάπως μικρότερο από τα αεροπλανοφόρα των 100.000 τόνων του αμερικανικού ναυτικού, αλλά σίγουρα μεγαλύτερο από το 42.500 τόνων Charles de Gaul της Γαλλίας. Όπως και το de Gaul, το Nimitz και τα αεροπλανοφόρα κλάσης Ford, το Type 002 αναμένεται να έχει ένα πλήρως επίπεδο κατάστρωμα και να εκτοξεύει αεροσκάφη χρησιμοποιώντας καταπέλτες.

Τα δύο παρόντα αεροπλανοφόρα, το Liaoning και το Type 001a, χρησιμοποιούν μια ράμπα για να απονηώσουν τα αεροπλάνα τους. Η πρακτική είναι ασφαλέστερη και λιγότερο εξελιγμένη από την απονήωση με καταπέλτη, αλλά περιορίζει την ποσότητα καυσίμων και πυρομαχικών που μπορούν να μεταφέρουν τα αεροπλάνα στις αποστολές τους.

Το Type 001a, το οποίο αναμενόταν για την 50ή επέτειο της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας την 1η Οκτωβρίου, ξεκίνησε την όγδοη δoκιμή νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει στην ένταξή του σε υπηρεσία. Συνιστά το πρώτο αμιγώς κινεζικά σχεδιασμένο και κατασκευασμένο αεροπλανοφόρο της Κίνας και όταν ολοκληρωθεί το Type 002, θα είναι το δεύτερο. Τα δύο αεροπλανοφόρα του PLAN ελλιμενίζονται στο λιμάνι της Κίτρινης Θάλασσας του Dalian.

Η ετήσια Έκθεση Στρατιωτικής Ισχύος του Πενταγώνου προς το Κογκρέσο, τον περασμένο Μάιο, σημείωσε ότι το ναυτικό της Κίνας «συνεχίζει να εξελίσσεται σε μια παγκόσμια δύναμη, επεκτείνοντας σταδιακά την επιχειρησιακή του εμβέλεια πέρα από την Ανατολική Ασία σε μια διαρκή προσπάθεια να επιχειρεί σε ολοένα και μεγαλύτερες αποστάσεις».

«Η Κίνα εξακολουθεί να μαθαίνει διδάγματα από τη λειτουργία του πρώτου αεροπλανοφόρου σκάφους της, το Liaoning», δήλωσε ο υπουργός Αμύνης στους βουλευτές της έκθεσης. «Το πρώτο αεροπλανοφόρο που κατασκευάστηκε στην εγχώρια αγορά ξεκίνησε το 2017 και πιθανότατα θα τεθεί σε λειτουργία το 2019 – η αρχή αυτού που το PLA αποσκοπεί στο να είναι μια δύναμη πολλαπλών αεροπλανοφόρων. Η επόμενη γενιά αεροπλανοφόρων της Κίνας, συμπεριλαμβανομένης ενός νέου σκάφους που άρχισε να κατασκευάζεται το 2018, θα έχει μεγαλύτερη αντοχή και σύστημα απονήωσης με χρήση καταπέλτη ικανό να εκτοξεύσει διάφορα είδη αεροσκαφών σταθερής πτέρυγας, προειδοποίησης και αεροσκάφους κατά του υποβρυχίου πολέμου (ASW). «