Μασαχουσέτη: Τα σχολεία της πολιτείας θα εντάξουν στο πρόγραμμα σπουδών τους, τις Γενοκτονίες Αρμενίων και Ποντίων και για το Ολοκαύτωμα

Δημοσίευση: 17 Οκτωβρίου 2019, 12:41 μμ

Μια μεγάλη επιτυχία για πάνω από 25 οργανώσεις στις ΗΠΑ, καθώς οι νομοθέτες της Μασαχουσέτης ενέκριναν τα σχέδια νόμου H.566/S.327 με τα οποία τα σχολεία της πολιτείας θα μπορούν να εντάξουν στο πρόγραμμα σπουδών τους μαθήματα που αφορούν εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας που συνέβησαν τον 20ό αιώνα, όπως είναι η Γενοκτονία των Αρμενίων και των Ποντίων, το Ολοκαύτωμα και οι πιο πρόσφατες θηριωδίες σε Βοσνία, Καμπότζη, Ρουάντα και Σουδάν.


Μιλώντας κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Μικτής Επιτροπής Εκπαίδευσης της Βουλής και της Γερουσίας στις 7 Οκτωβρίου, ο καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Κλαρκ Τανέρ Ακτσάμ τόνισε ότι η μη αναγνώριση των γενοκτονιών οδηγεί στον φαύλο κύκλο της επανάληψης των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας.

«Δεν μπορούμε να επικαλούμαστε τα ανθρώπινα δικαιώματα ως μια ηθική αξία μόνο όταν μας βολεύει», σημείωσε και πρόσθεσε ότι η Γενοκτονία των Αρμενίων αποτελεί μέρος της αμερικανικής ιστορίας αν αναλογιστεί κανείς τη μεγάλη συνεισφορά των Αμερικανών ιεραπόστολων που εργάζονταν σε περιοχές της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας που κατοικούνταν από Αρμενίους.

Εκπροσωπώντας την Αρμενική Εθνική Επιτροπή στην Ανατολική Μασαχουσέτη, ο Ντικράν Καλιγιάν ισχυρίστηκε ότι η μέχρι σήμερα αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος να διδάξει τη Γενοκτονία των Αρμενίων βοηθά την παγκόσμια καμπάνια άρνησης της Τουρκίας και ταυτοχρόνως ενθαρρύνει πολιτικούς σαν τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν να βάλλουν κατά των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Στη συνεδρίαση το λόγο πήρε και ο σερίφης της κομητείας του Μίντλσεξ της Μασαχουσέτης Πίτερ Κουτουτζιάν ο οποίος παρουσίασε στην Επιτροπή τη φωτογραφία από το γάμο του παππού και της γιαγιάς του το 1909 στο Μαράς της Κιλικίας (στη σημερινή νοτιοανατολική Τουρκία), θέλοντας να τονίσει ότι «πρέπει να μιλήσουμε για το τι συνέβη στις αρχές του 20ού αιώνα και πώς».


Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό νομοσχέδιο θεωρείται ότι μπορεί να λειτουργήσει ως κυματοθραύστης στην ολοένα αυξανόμενη μισαλλοδοξία, διασφαλίζοντας ότι οι μαθητές κατανοούν τη γενοκτονία ως υπενθύμιση του τι συμβαίνει όταν το μίσος και η μη ανεκτικότητα είναι εκτός ελέγχου.

Κατά του κειμένου τάχθηκαν τουρκικής καταγωγής πολίτες που επανέλαβαν τη γραμμή του τουρκικού κράτους, ότι δηλαδή δεν υπήρξε γενοκτονία την περίοδο 1915-1923.