Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης: «Κοροϊδία η Black Friday» – Καταργούνται οι ενδιάμεσες εκπτώσεις

Δημοσίευση: 22 Οκτωβρίου 2019, 2:29 μμ

Καταργούνται οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών. Κοροϊδία η Black Friday, όπως γίνεται στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.


Για τελευταία φορά θα πραγματοποιηθούν, φέτος, οι ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις του Νοεμβρίου, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρο Καφούνη, ο οποίος χαρακτήρισε τον θεσμό παρωχημένο. «Ελπίζουμε να μπορέσει να φέρει κοντά καταναλωτές κι επιχειρήσεις. Εκτός απροόπτου, θα είναι η τελευταία φορά γι’ αυτόν τον παρωχημένο θεσμό», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Πρεμιέρα θα κάνουν την 1η Νοεμβρίου, με ελάχιστη διάρκεια 10 ημερών, ενώ προς το τέλος του ίδιου μήνα οι Black Friday και Cyber Monday θα δώσουν επιπλέον ευκαιρίες στους καταναλωτές να ψωνίσουν σε χαμηλότερες τιμές, τόσο, απευθείας από το κατάστημα, όσο και ηλεκτρονικά. Για 10 ημέρες στη Θεσσαλονίκη (1-10/11) και για 15 ημέρες στην Αθήνα (1-15/11) θα ισχύσει η εκπτωτική περίοδος, ενώ οι κατά τόπους εμπορικοί σύλλογοι δύνανται να αποφασίσουν την επιμήκυνση της περιόδου.

Την προσοχή των καταναλωτών εφιστά ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, μιλώντας στο Sputnik, ζήτησε από τους καταναλωτές να εμπιστεύονται μόνο τα οργανωμένα δίκτυα λιανικής πώλησης και τα οργανωμένα καταστήματα, αποφεύγοντας είδη παρεμπορίου, είδη αμφιβόλου ποιότητας, τιμής και προέλευσης που βρίσκονται σε δρόμους ή πεζοδρόμια. Για την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου «έχει κλειδώσει» η Black Friday, ημερομηνία η οποία δεν είναι διαπραγματεύσιμη, σύμφωνα με τον κύριο Καφούνη. «Αυτή η Παρασκευή, 29 του μήνα, είναι η μόνη ημέρα που πρέπει να γίνονται εκπτώσεις. Είναι μία ημέρα, και όχι ολόκληρο σαββατοκύριακο», είπε ο πρόεδρος, ενώ συμπλήρωσε, ότι η Cyber Monday θα είναι η 2η του Δεκέμβρη.

Επιπλέον, την προσοχή των καταναλωτών για την φθινοπωρινή εκπτωτική περίοδο εφιστά, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, επισημαίνοντας ότι οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να συμμορφώνονται με τα εξής:


Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (διαγεγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική.
Επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).

Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης, που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Κατάργηση των ενδιάμεσων ζητούν και οι έμποροι της συμπρωτεύουσας – Κοροϊδία η Black Friday στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον πρόεδρο

Στο ίδιο κλίμα και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, μιλώντας στο Sputnik, ζήτησε την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, επισημαίνοντας ότι δεν έχουν τίποτα να προσφέρουν στην αγορά. Εκπτώσεις με ουσιαστικό ενδιαφέρον τόσο για επιχειρηματίες, όσο και για καταναλωτές, θεωρεί μόνο αυτές που πραγματοποιούνται στο τέλος κάθε σεζόν, τους μήνες Φεβρουάριο και Αύγουστο. Για τον προσεχή Νοέμβριο οι εκπτώσεις σε προϊόντα αναμένεται να ξεκινήσουν από 30%, ενώ θα ξεπεράσουν κατά περίπτωση το 50%. «Δυστυχώς, η αγορά δεν έχει εξαργυρώσει αυτή τη βελτίωση που περιγράφει η κυβέρνηση. Παρά τα θετικά στοιχεία που ακούμε, ότι οδεύουμε προς την ανάπτυξη, δεν το έχουμε αισθανθεί ακόμη και κρατάμε πάντα μικρό καλάθι, γιατί η εποχή είναι δύσκολη», όπως είπε, ο κύριος Φιλιππίδης. Στη συνέχεια εξήγησε πως οι ενδιάμεσες εκπτώσεις πήγαν καλά μόνο την πρώτη χρονιά που εφαρμόστηκαν, επειδή ήταν κάτι καινούριο για την αγορά. «Από κει και πέρα, με δύο μεγάλες περιόδους εκπτώσεων και συνεχείς προσφορές από τα καταστήματα, οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου δεν έχουν τίποτα να προσφέρουν», συμπλήρωσε.

«Αμερικανιές» που αντιγράψαμε με λανθασμένο τρόπο, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να τονώσουν ουσιαστικά την αγορά, χαρακτήρισε τις Black Friday και Cyber Monday. «Είναι κοροϊδία από τις πολυεθνικές εταιρείες, οι εκπτώσεις της τάξης του 10-15%. Μόνον ορισμένες μικρές επιχειρήσεις κάνουν γενναίες μειώσεις. Η Black Friday, όπως γίνεται στο εξωτερικό, αφορά σε εκπτώσεις που ξεπερνούν το 70% και αγγίζουν το 90%. Εδώ, απογοήτευσαν τον καταναλωτή με τις πολύ χαμηλές εκπτώσεις», σχολίασε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Θεσσαλονίκης.

Πηγή: sputniknews.gr (Ανδρονίκη Τσατσαρώνη)