Δραπετσώνα: Με μεγάλη ταχύτητα έτρεχε το ΙΧ με την μητέρα και τον αδερφό του Παναγιώτη Μαυρίκου

Δημοσίευση: 10 Οκτωβρίου 2019, 8:03 πμ

Η ταχύτητα που είχε αναπτύξει, λένε οι πληροφορίες, ήταν γύρω στα 100 χιλιόμετρα – Το υλικό από την κάμερα ασφαλείας εξετάζουν οι αρχές. Κρίσιμες οι καταθέσεις τριών αυτοπτών μαρτύρων. Ο δημοσιογράφος Παναγιώτης Μαυρίκος είχε σκοτωθεί στην Αττική Οδό το 2016.


Μια κάμερα που βρίσκεται στον νέο μώλο Δραπετσώνας, τουλάχιστον τρεις καταθέσεις αυτοπτών μαρτύρων, τα όσα υποστήριξαν οι συγγενείς για την κατάσταση που βρισκόταν μητέρα και γιος το τελευταίο διάστημα και τέλος τα ευρήματα μέσα στη μοιραία μαύρη Mercedes θα φωτίσουν τα αίτια της τραγωδίας το πρωί της Τετάρτης στον Πειραιά.

Όλα δείχνουν σε πρώτο χρόνο, ότι τα ψυχολογικά προβλήματα, η τραγική οικονομική κατάσταση της 75χρονης Σοφίας Μαυρίκου και του 53χρονου γιου της Θεόδωρου αλλά και η μεγάλη απώλεια του εκδότη Παναγιώτη (Τάκη) Μαυρίκου, τον Ιούνιο του 2016 οδήγησαν στη μοιραία απόφαση να βάλουν τέλος στη ζωή τους.

Ένας χαμός που η μητέρα δεν μπόρεσε ποτέ να ξεπεράσει (η ίδια είχε αποκαλύψει ότι είχε χάσει από καρκίνο και την 16χρονη κόρη της) και είχε ως αποτέλεσμα να μετακομίσει από τη Βάρκιζα σε ένα χαμόσπιτο στο Κερατσίνι, να πνίγονται τόσο η ίδια όσο και ο μεσήλικας γιος της στα ψυχολογικά προβλήματα και τα χρέη. Ήταν σε τέτοιο βαθμό η ένδεια, που όπως αποκάλυψε ο συνήγορος της οικογένειας κ. Αλέξης Κούγιας, μητέρα και γιος αντιμετώπιζαν πρόβλημα επιβίωσης αφού πολλές δεν είχαν ούτε τα χρειώδη όπως το νερό.

Η ανέλκυση του μοιραίου αυτοκινήτου από τη θάλασσα



Σε ένα αυτοκίνητο βρήκε το θάνατο ο Παναγιώτης Μαυρίκος, με ένα αυτοκίνητο οδηγήθηκαν στο θάνατο η μητέρα και ο αδελφός του

Η νεκροτομή αλλά και οι τοξικολογικές εξετάσεις, θα δώσουν απαντήσεις για τα ακριβή αίτια θανάτου και την κατάσταση στην οποία βρίσκονταν μητέρα και γιος τη στιγμή που η 75χρονη πατούσε γκάζι και έριχνε το μαύρο Mercedes στα παγωμένα νερά του λιμανιού.

Οι αξιωματικοί του Λιμενικού Τμήματος Κερατσινίου, οι οποίοι έχουν αναλάβει την προανάκριση και το σχηματισμό της δικογραφίας, εξετάζουν τα καρέ από μια κάμερα στον χώρο περιορισμένης πρόσβασης στο νέο μώλο Δραπετσώνας που σύμφωνα με πληροφορίες έχει καταγράψει το σκηνικό.

Οι πληροφορίες λένε πως η Σοφία Μαυρίκου που ήταν η οδηγός του οχήματος το οποίο ανήκει στη χήρα του Παναγιώτη Μαυρίκου, πέρασε πίσω από ένα φορτηγό τη μπάρα και με το πόδι κολλημένο στο γκάζι φαίνεται πως είχε πάρει την απόφαση να βουτήξει στη θάλασσα για να τερματίσει τη ζωή της.

Η ταχύτητα που είχε αναπτύξει, λένε οι πληροφορίες, ήταν γύρω στα 100 χιλιόμετρα. Βέβαια, αυτό που δεν μπορούν να απαντήσουν είναι το γιατί η 75χρονη γυναίκα πήρε την απόφαση να μπει στο συγκεκριμένο χώρο και αν είχε για αυτή σημειολογικό χαρακτήρα ή ήταν τυχαία η επιλογή.

Παράλληλα, μέχρι αργά το βράδυ έπαιρναν καταθέσεις από συγγενείς της Σοφίας Μαυρίκου, τον άνδρα της αδερφής της και άλλα πρόσωπα τα οποία θα δώσουν λεπτομέρειες για τους θανόντες και τις τελευταίες τους στιγμές. Οι συγγενείς αναγνώρισαν τα πτώματα των δύο τα οποία οδηγήθηκαν στο Τζάνειο νοσοκομείο.

Η αρχή του τέλους για την οικογένεια Μαυρίκου

Η αντίστροφη μέτρηση για την οικογένεια ξεκίνησε πριν από περίπου τέσσερα χρόνια. Ο Φεβρουάριος του 2016 ήταν καθοριστικός για τον Παναγιώτη Μαυρίκο και το περίεργο τέλος του. Δύο συμβάντα με διαφορά λίγων ημερών που τότε δεν έδειχναν να έχουν καμία σύνδεση το ένα με το άλλο στάθηκαν μοιραία στα όσα εκτυλίχθηκαν το μεσημέρι της 9ης Ιουνίου στο 24ο χιλιόμετρο της Αττικής Οδού.

Η σύλληψη του εκδότη της “Ακρόπολης” για την υπόθεση με τους εκβιασμούς και η δέσμευση από τη Δίωξη Εκβιαστών της πολυτελούς 300άρας Mercedes που τον υποχρέωσαν να χρησιμοποιεί το Cayenne της συζύγου του, ένα αυτοκίνητο που όμως ήταν “τραυματισμένο” από ένα ατυχές χτύπημα στους μπροστινούς τροχούς που συνέβη λίγο πριν ο 42χρονος οδηγηθεί στον εισαγγελέα, ήταν μοιραία…. Η πρώτη υπόθεση αυτή δηλαδή των εκβιασμών είναι ακόμη σε εκκρεμότητα ενώ ποτέ δεν διαλευκάνθηκε πλήρως τι συνέβη στην Αττική Οδό εκείνο το ζεστό μεσημέρι του Ιουνίου.

Το αυτοκίνητο επισκευάστηκε “οικονομικά” σε ένα συνεργείο του Νέου Κόσμου – οι πραγματογνώμονες ερευνούν αν τα ανταλλακτικά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν ιμιτασιόν – και όλα δείχνουν ότι από εκεί ξεκίνησε το κακό. Βλάβη στο τραυματισμένο σύστημα διεύθυνσης, αδυναμία του εξασθενημένου εκδότη να στρίψει δεξιά το τιμόνι και σπάσιμο του σασμάν που είχε ως αποτέλεσμα να πεταχτούν τα γρανάζια μέσα στη μηχανή και να χυθούν τα λάδια… Ένα εκρηκτικό “κοκτέιλ” βλαβών που σε συνδυασμό με τους σπινθήρες που προκάλεσε το γδάρσιμο του μαύρου SUV στο στηθαίο της Αττικής Οδού, πυροδότησαν τα καυτά λάδια που συνδυαστικά με τη διαρροή καυσίμων φούντωσαν τη φωτιά που “πήρε” τη ζωή του 42χρονου εκδότη.

Γιατί, δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο πόσο επιβαρυμένη ήταν η κατάσταση της υγείας του Μαυρίκου που δεν του επέτρεψε να αντιδράσει άμεσα και να ανοίξει τη δεξιά πόρτα για να σώσει τη ζωή του. Στις καταθέσεις τους η μητέρα του εκδότη υποστήριξε ότι του χορηγούσαν χάπια που του έριχναν την πίεση στο 5, την ίδια ώρα που η σύζυγος του έκανε λόγο για σχετικά καλή ψυχολογική κατάσταση με εξαίρεση κάποια αγχολυτικά τύπου Xanax που έπαιρνε για να ξεπεράσει μια ελαφρά κατάθλιψη που είχε προκύψει από τη δικαστική του περιπέτεια.


Λίγα λεπτά μετά το δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή στον Παναγιώτη Μαυρίκο τον Ιούνιο του 2016


Η μοιραία Πόρσε του δημοσιογράφου – εκδότη Παναγιώτη Μαυρίκου


Ο δημοσιογράφος Παναγιώτης Μαυρίκος: Τρία χρόνια μετά το θάνατό του, η μητέρα και ο αδελφός του βρίσκουν τραγικό θάνατο μετά από «βουτιά» στη θάλασσα

«Μιλήσαμε πέντε λεπτά πριν το μοιραίο. Μου φάνηκε μια χαρά. Είπε ότι είχαμε ανάγκη να πηγαίναμε κάπου το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος για να ξεκουραστούμε και ότι θα ερχόταν στο σπίτι να συζητήσουμε για τον προορισμό που θα επιλέγαμε. Πρώτα όμως θα πήγαινε να πάρει τα παιδιά από το σχολείο στη Βάρη ενώ μου ζήτησε να φάμε ψάρι» περιέγραψε στους αστυνομικούς η σύζυγος του Παναγιώτη Μαυρίκου για την τελευταία τους επικοινωνία.

Οι αξιωματικοί του Ανθρωποκτονιών της Ασφάλειας Αττικής δείχνουν πεπεισμένοι για το τι συνέβη στο πολυτελές SUV. Μέσα από τα πρώτα στοιχεία των πραγματογνωμόνων, τις καταθέσεις των εμπλεκομένων, την εικόνα από τις κάμερες της Αττικής Οδού λένε ότι πρόκειται καθαρά για βλάβη και όχι για δολιοφθορά. Πώς όμως είναι δυνατόν ένα αυτοκίνητο τέτοιας κατηγορίας και ποιότητας να τυλιχθεί μέσα σε 34 δευτερόλεπτα στις φλόγες “κλειδώνοντας” μέσα τον οδηγό του. Οι ειδικοί που εξήτασαν λεπτομερώς το κουφάρι του Porsche Cayenne, αλλά παράλληλα έψαξαν το παρελθόν του αυτοκινήτου με τις ζημίες που είχε υποστεί και τα σέρβις που είχε κάνει εξηγούν πως έγινε το δυστύχημα.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει τεράστιες διαφορές από τα απλά οχήματα που χρησιμοποιούν οι οδηγοί για τις μετακινήσεις τους. Διαθέτει 8κύλινδρο κινητήρα 4.800 κυβικών εκατοστών, δεξαμενή λαδιού για τον κινητήρα που παίρνει 9 κιλά και ακόμη δύο “ψυγεία” λαδιού. Ένα για τη λειτουργία του υδραυλικού τιμονιού που παίρνει περίπου 2 κιλά λάδι και ένα άλλο για το αυτόματο σασμάν ταχυτήτων παρόμοιας χωρητικότητας.

Όπως λένε οι πληροφορίες από τους αναλυτές της Ασφάλειας, για κάποιο λόγο που δεν έχει ακόμη εξηγηθεί υπήρξε πρόβλημα στο σασμάν το οποίο πιθανόν να έχασε τα λάδια, να εκτινάχθηκαν τα πυρωμένα γρανάζια επηρεάζοντας το σύστημα τροφοδοσίας του αυτοκινήτου. Μάλιστα, διευκρινίζουν ότι είναι σε θέση να διαπιστωθεί αν η φωτιά φούντωσε από τα λάδια του κινητήρα, του σασμάν ή του τιμονιού αφού διαφέρουν σε χρώμα αλλά και στα υπολείμματα που αφήνουν μετά την καύση.

Όμως δεν ήταν μόνο αυτό… Κομβικό σημείο στη τραγική εξέλιξη φέρεται να είναι μια ζημιά που είχε υποστεί το συγκεκριμένο αυτοκίνητο τον περασμένο χειμώνα. Τότε που υπήρξε πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης λόγω ενός χτυπήματος και φέρεται να οδήγησε στην αντικατάσταση όχι μόνο του συγκεκριμένου συστήματος αλλά και δύο τροχών. Το σέρβις έγινε σε ένα συνεργείο του Νέου Κόσμου χωρίς κανείς μέχρι στιγμής να είναι σε θέση να εξακριβώσει αν τα ανταλλακτικά που μπήκαν ήταν γνήσια ή ιμιτασιόν και η επισκευή συνολικά ήταν η προβλεπόμενη με τις τιμές της Porsche ή μια πιο οικονομική εκδοχή της.

Με βάση το παραπάνω ιστορικό, μπορεί να ερμηνευτεί γιατί το αυτοκίνητο ενώ κινούνταν με 110 χιλιόμετρα εμφανίζει το πρόβλημα και παρόλα αυτά συνεχίζει να κινείται στην αριστερή και όχι στη δεξιά μεριά του δρόμου. «Εαν υπήρξε πρόβλημα στο τιμόνι, ενδεχομένως από το να χάθηκαν τα λάδια από το υδραυλικό τιμόνι ή να έσπασε κάποιο εξάρτημα τότε, είναι πολύ δύσκολο κάποιος να ελέγξει το όχημα. Ακόμη και στην πιο απλή εκδοχή, το τιμόνι γίνεται εξαιρετικά βαρύ, χρειάζεται πολύ δύναμη για να το κουμαντάρεις και να το στρίψεις και αν αυτό συνδυαστεί με το γεγονός ότι η καμπίνα του οχήματος είχε πνιγεί σε αναθυμιάσεις και καπνούς είναι εύκολο να αντιληφθεί κάποιος γιατί ο Μαυρίκος σύρθηκε στα αριστερά του δρόμου και χτύπησε στο τοιχίο» τονίζει αξιωματικός της Ασφάλειας.

Ο Μαυρίκος από τις αναθυμιάσεις των λαδιών που μπήκαν από το σύστημα εξαερισμού στην καμπίνα του αυτοκινήτου αλλά και την κατάσταση της υγείας του, άρχισε να χάνει τις δυνάμεις του και δεν είχε το κουράγιο να κάνει καμία προσπάθεια για να βγει από τη δεξιά πόρτα. Κάηκε ζωντανός, ευρισκόμενος σε ημιλιπόθυμη κατάσταση πιθανότατα με τη ζώνη ασφαλείας δεμένη (βρέθηκε κουμπωμένη αλλά δεν μπορεί να διαπιστωθεί αν τη φορούσε ή την είχε απλώς, όπως λένε στη γλώσσα τους οι αστυνομικοί, “πατημένη” για να μη χτυπάει το προειδοποιητικό σύστημα). Το μόνο που κατάφερε να κάνει είναι να ανάψει τα αλάρμ και να κάνει μια προσπάθεια να ανοίξει την πόρτα του οδηγού, στα 34 δευτερόλεπτα που μεσολάβησαν από τη στιγμή που εμφανίστηκε το πρόβλημα μέχρι να λαμπαδιάσει το μαύρο Porsche.

Πηγή: protothema.gr (Δημήτρης Πώποτας, Άρια Καλύβα)