Κίνα

PLAN: Το «απίστευτο» λειτουργικό πρόβλημα του νέου αεροπλανοφόρου της Κίνας

Το Πολεμικό Ναυτικό της Κίνας (PLAN) έχει προχωρήσει αρκετά στα εξοπλιστικά προγράμματά του ως προς την ανάπτυξη νέων πολεμικών πλοίων για την ενίσχυση των ναυτικών δυνάμεων της χώρας, εν μέσω εντάσεων στη Νότια Σινική Θάλασσα.

Το «καμάρι» του Προέδρου Σι, το νέο αεροπλανοφόρο της Κίνας, το Type-001A, είχε προκαλέσει τόσο εντυπώσεις λόγω των ικανοτήτων του όσο και προβληματισμούς στην πλευρά των ΗΠΑ, καθώς έβλεπαν ότι ο ανταγωνισμός ναυτικών δυνάμεων θα «κορυφώνεται.

Ωστόσο, τελευταίες πληροφορίες προκαλούν ανησυχία όχι μόνο στις ΗΠΑ, αλλά στην Κίνα, καθώς φαίνεται πως το Type-001A αντιμετωπίζει ένα «απίστευτο» λειτουργικό πρόβλημα.

Το τρομερό πρόβλημα καυσίμων για το Type-001A
Το νέο αεροπλανοφόρο της Κίνας αντιμετωπίζει τρομερά ζητήματα ως προς την αναπλήρωση καυσίμων, τα οποία μπορούν να αποτελέσουν εμπόδιο στην αυτονομία και στις ικανότητες μάχης του, με το Type-001A να βρίσκεται στο τελικό στάδιο δοκιμών και τροποποιήσεων πριν τεθεί σε λειτουργία, πιθανότατα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.


Το νέο αεροπλανοφόρο του PLAN λειτουργεί με καύσιμα πλοίων, έχει τα ίδια βασικά συστήματα πρόωσης και μετάδοσης κίνησης με το αδελφό του πλοίο, το πρώτο κινεζικό αεροπλανοφόρο, το Liaoning και συνεπώς θα πρέπει να αποθηκεύει περίπου 13.000 μετρικούς τόνους καυσίμων πλοίων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο αεροπλανοφόρο Type-001A θα καταναλώνει 1.100 τόνους καυσίμου την ημέρα όταν θα λειτουργεί με ταχύτητα 20 κόμβων (37 χιλιόμετρα την ώρα) και περίπου 400 τόνους περισσότερο σε συνθήκες ενεργής εμπλοκής σε σύγκρουση, ενώ πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι ανάγκες καυσίμων της μοίρας των μαχητικών αεροσκαφών τύπου J-15 που επιχειρούν στο αεροπλάνο.


Όταν το Type-001A θα βρίσκεται στην ανοικτή θάλασσα, το πλοίο υποστήριξης Type-903 2.300 τόνων, θα είναι η κύρια πηγή των καυσίμων, των τροφίμων και άλλων προμηθειών του αεροπλανοφόρου. Ωστόσο, αυτός ο περιορισμός στην χωρητικότητα σημαίνει ότι το ναυτικό θα μπορούσε να αναπληρώσει ολόκληρη την ομάδα κρούσης του αεροπλανοφόρου μόνο δύο φορές.

Οι στρατιωτικοί αναλυτές λένε ότι όπως και το παλιότερο αεροπλανοφόρο Liaoning, έτσι και το Type-001A θα μπορεί να παραμείνει στη θάλασσα μόνο για έξι ημέρες δίχως αναπλήρωση καυσίμων, με αποτέλεσμα να υστερεί σε πολύ μεγάλο βαθμό συγκριτικά με τα αεροπλανοφόρα πυρηνικής ενέργειας του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, που δεν χρειάζονται καύσιμο για πρόωση.

Οι στρατιωτικές βάσεις για τα logistics του PLAN
Έχει επίσης αποκαλυφθεί ότι το αεροπλανοφόρο Type-001A θα αναλάβει κυρίως αποστολές περιπολίας στη Νότια Σινική Θάλασσα, από το λιμάνι Yulin, στο στρατηγικής σημασίας νησί Hainan, όπου οι αναγκαίες εγκαταστάσεις και υποδομές για την «φιλοξενία» των δύο αεροπλανοφόρων βρίσκονται στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσής τους.

Μια άλλη βάση για τα κινεζικά αεροπλανοφόρα βρίσκεται στο Fiery Cross Reef, γνωστό και ως Northwest Investigator Reef ή και Yongshu Reef, δυτικά των νησιών Spratly.


Η στρατιωτικοποίηση τέτοιων κοραλλιογενών νήσων από την Κίνα στοχεύει στη δημιουργία ενός «Μεγάλου Τείχους» με βάσεις αναπλήρωσης καυσίμων και ανεφοδιασμού για τα πολεμικά της πλοία, καθώς το PLAN επιδιώκει να ενισχύσει τις περιπολίες του και τις εδαφικές διεκδικήσεις στην περιοχή.

Στο πλαίσιο αυτό, αξίζει να συμπεριληφθεί και η πρώτη υπερπόντια βάση του PLAN στο Τζιμπουτί, στο Κέρας της Αφρικής, καθώς και ένα λιμάνι στη Σρι Λάνκα που εκμισθώνεται για στρατηγικούς λόγους, καθώς θα χρησιμοποιείται ως βάση διοικητικής μέριμνας για τα κινεζικά αεροπλανοφόρα.

Με πληροφορίες από: Asia Times

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ