Κόσμος

Ταξιδεύετε με αεροπλάνο; - Δείτε τι συμβαίνει κάθε φορά

Πόσο λατρεύουμε τα ταξίδια με το αεροπλάνο! Ακόμη κι αν κάποιες από εμάς φοβόμαστε αρκετά -έλα παραδέξου το!-εντούτοις και μόνο η εμπειρία είναι κάτι που μας συναρπάζει!

Ήξερες όμως οτι το ταξίδι με το αεροπλάνο -καθώς γίνεται πιο δημοφιλές και φθηνότερο-,επηρεάζει το περιβάλλον με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους;

Τελικά ποιο είναι το πραγματικό περιβαλλοντικό κόστος της πτήσης σε μακρινές αποστάσεις - και τι μπορούν να κάνουν οι επιβάτες;

Τα αεροπλάνα αποτελούν μείζον τμήμα του μεταφορικού μας τοπίου, με το 1% του παγκόσμιου ΑΕΠ κάθε χρόνο - περίπου 871 δισεκατομμύρια δολάρια - που δαπανώνται για αεροπορικά ταξίδια, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA). Δυστυχώς, όμως, έχουν προκαλέσει σοβαρά προβλήματα με τις εκπομπές καυσαερίων στην ατμοσφαιρική ρύπανση.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα με τις μακρινές αποστάσεις είναι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που παράγει ένα αεροπλάνο. Τα αεροσκάφη καίνε μεγάλες ποσότητες καυσίμου τόσο κατά την απογείωση όσο και στον αέρα - η απογείωση μπορεί να περιλαμβάνει μόνο το 25% του καυσίμου του αεροπλάνου. Σύμφωνα με τους Financial Times, η IATA διαπίστωσε ότι το αεροπορικό ταξίδι ήταν η πηγή του 2% του συνολικού ανθρωπογενούς διοξειδίου του άνθρακα το 2017. (Το διοξείδιο του άνθρακα είναι ένα αέριο θερμοκηπίου που παγιδεύει θερμότητα στην ατμόσφαιρα της γης και αποτελεί μείζονα παράγοντα για το κλίμα). Η New York Times ανέφερε επίσης το 2017 ότι τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι μια πτήση μετ 'επιστροφής από τη Νέα Υόρκη στο Σαν Φρανσίσκο "εκπέμπει περίπου 0,9 μετρικούς τόνους διοξειδίου του άνθρακα ανά άτομο. Για έναν Αμερικανό, αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το ένα δέκατο όγδοο εκπομπών άνθρακα για το έτος". Και οι αριθμοί ανεβαίνουν αν πετάς σε περισσότερες αποστάσεις.

Αν ταξιδεύεις κάπου μακριά και, όπως οι περισσότεροι από εμάς, έχουμε περιορισμούς χρόνου στα επαγγελματικά μας ταξίδια, το αεροπλάνο είναι πραγματικά η μόνη επιλογή σας. Οι ερευνητές εξηγούν ότι αυτός είναι ένας από τους σημαντικότερους λόγους πίσω από τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις: οι άνθρωποι δεν έχουν μια επιλογή.

«Σε αντίθεση με άλλους τομείς όπου μπορεί να υπάρχει μια πιο οικολογική εναλλακτική λύση,δεν υπάρχει σήμερα τρόπος να πετάξουν 8 εκατομμύρια άνθρωποι καθημερινά χωρίς να καίγονται τόνοι κηροζίνης», σχολιάζει ο περιβαλλοντικός κοινωνιολόγος Roger Tyers. Οι αεροπορικές εταιρείες αναπτύσσουν τρόπους να χρησιμοποιούν καθαρότερη καύσιμα στον αέρα,ωστόσο είμαστε ακόμη μακριά στην δημιουργία εναλλακτικών πηγών καυσίμων.

Πέρα από το διοξείδιο του άνθρακα, οι μηχανές των αεροσκαφών παράγουν και άλλα ιζήματα που συμβάλλουν στην παγκόσμια ρύπανση του αέρα.Τα χημικά κατάλοιπα που δημιουργούνται από τα αεροσκάφη μπορούν να αλλάξουν παγκόσμιο κλίμα. Τα σωματίδια και τα οξείδια του αζώτου βρίσκονται επίσης στα μονοπάτια που αφήνουν τα αεροπλάνα. Η Guardian ανέφερε το 2016 ότι τα οξείδια του αζώτου από τα αεροπλάνα «διπλασιάστηκαν από το 1990 και προβλέπεται να αυξηθούν κατά 43% έως το 2035» - κάτι που αποτελεί τεράστιο ζήτημα, καθώς η έκθεση σε οξείδιο του αζώτου μπορεί να προκαλέσει αναπνευστικά προβλήματα και καρκίνο του πνεύμονα.

Τι μπορείς να κάνει εσύ;

-Πέτα λιγότερο και εξερεύνησε άλλους τρόπους μεταφοράς. Μπορεί επίσης να καταλήγουν να είναι φθηνότερα.

-Προσπάθησε να πετάς κατευθείαν, καθώς τα αεροσκάφη καίνε περισσότερες εκπομπές κατά τη διάρκεια της απογείωσης, οπότε πολλές πτήσεις σε κοντινή απόσταση μπορεί να καταλήξουν να είναι πιο καταστροφικές από μία μόνο πτήση μακρινών αποστάσεων.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολεμική αεροπορία 0

Πριν πεινάσει μαγειρεύει η Ελλάδα! Τα γνωστά μηχανικά προβλήματα του F-35 αναγκάζουν την ΠΑ να ζητά επιτακτικά την απόκτηση του Block 4

Ως χώρα θα περιμένουμε όσο απαιτηθεί για να παραλάβουμε την εκδοχή Block 4 του Αμερικανού αεροσκάφους 5η γενιάς στην...
ρωσική τράπεζα και Πούτιν
Ρωσία 0

Έξω Φρενών οι Ρώσοι! Τούρκοι, Κινέζοι και Άραβες καθυστερούν ή ακυρώνουν τελείως τις πληρωμές ρωσικού πετρελαίου φοβούμενοι τις κυρώσεις των ΗΠΑ

«Η αμερικανική και ευρωπαϊκή πίεση δημιούργησε προβλήματα στις πληρωμένες μας» είπε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνο,...