Κυβέρνηση

Μετά την εκλογική πανωλεθρία αρχίζει η νέα επίθεση της κυβέρνησης κατά της Εκκλησίας με τις αλλαγές στον ποινικό κώδικα-Νέα παρέμβαση πάταγος από τον Μητροπολίτη Πειραιώς

Πριν από μια εβδομάδα σε προηγούμενο άρθρο με τίτλο “Τι σημαίνει για την Εκκλησία το φιάσκο Τσίπρα και οι επερχόμενες εκλογές”  είχαμε αναφέρει πως εσωστρέφεια ως επακόλουθο της εκλογικής πανωλεθρίας, είναι μαθηματικώς βέβαιον πως θα οδηγήσει τον Αλέξη Τσίπρα και την αριστερομπερδεμένη παρέα του στο να επιχειρήσουν να πετάξουν την μπάλα στην εξέδρα εκ νέου και πως αυτό που πρέπει να αναμένει η Εκκλησία το επόμενο διάστημα είναι ενόψει και της επερχόμενης νέας εθνικής εκλογικής αναμέτρησης η ενίσχυση της πίεσης.

Ένα από τα βέλη στην φαρέτρα της κυβέρνησης κατά της Εκκλησίας είχαμε σημειώσει πως είναι και οι αλλαγές στον ποινικό κώδικα, με τις οποίες καταργούνται άρθρα που σχετίζονται με τη βλασφημία θρησκειών, την περιύβριση των νεκρών, κ.λ.π.

Η επιβεβαίωση όλων αυτών ήρθε χθες καθώς άρον άρον κατατέθηκε στη Βουλή σχέδιο νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με τίτλο «Ποινικός Κώδικας» προκειμένου μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα να ακολουθήσει η συζήτηση και ψήφισή του με τη διαδικασία των κωδίκων. Αναμένεται μάλιστα η εφαρμογή τους να ξεκινήσει ήδη από την 1η Ιουλίου του τρέχοντος έτους.

Η Ιερά Σύνοδος έχει ασχοληθεί με το θέμα από τον Απρίλιο σημειώνοντας σε ανακοίνωσή της: “Η Ιερά Σύνοδος αποφάσισε να παρέμβει για το θέμα της αναθεώρησης του Ποινικού Κώδικα, τον οποίο εισηγείται η Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή που συνέστησε ο τέως Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Νικόλαος Παρασκευόπουλος και συγκεκριμένα για την κατάργηση των άρθρων 198, 199 και 201 που αφορούν στην κακόβουλη βλασφημία, στην καθύβριση θρησκευμάτων και στην περιύβριση νεκρού, γεγονός το οποίο θα έχει αρνητικά αποτελέσματα για το αγαθό της θρησκευτικής και κοινωνικής ειρήνης, θέμα που αφορά και όλες τις δραστηριοποιούμενες στον τόπο μας γνωστές θρησκείες”.

Το θέμα τέθηκε επί τάπητος και στην τελευταία συνεδρίαση της ΔΙΣ.

Αντιδράσεις υπάρχουν και από μεμονωμένους Μητροπολίτες, όπως ο Πειραιώς Σεραφείμ. Σε σημερινή του νέα παρέμβαση αναφέρει: 

"Ἡ Κυβέρνηση πού διά στόματος τοῦ κ. Πρωθυπουργοῦ ὁμολόγησε ὅτι ἔχει ἀπωλέσει τήν οὐσιαστική πολιτική νομιμοποποίηση κατόπιν τῆς προδήλου ἧττα της στίς Εὐρωβουλευτικές ἐκλογές, πού ἐπιβεβαιώθηκε μέ τίς Περιφερειακές καί Δημοτικές ἐκλογές σέ ὅλη τήν Χώρα, περιφρονοῦσα τήν φωνή τῆς συνέσεως καί τήν ἀποδεδειγμένη, ἐν τοῖς πράγμασι, σοφία τοῦ νομικοῦ μας πολιτισμοῦ καί ἀσφαλῶς τήν Ἁγία μας Ἐκκλησία ἐκφρασθεῖσα διά τῆς Ἱερᾶς Συνόδου Αὐτῆς, ἐγκληματεῖ ἐκ προθέσεως, ἱκανοποιοῦσα τίς ἀδόκιμες καί ἀνερμάτιστες ἰδεοληψίες καί ἐμμονές της, καταργοῦσα ἀπό τό Δεύτερο βιβλίο καί τό 7ο κεφάλαιο τοῦ Ποινικοῦ Κώδικα, πού ἐπιγράφεται «Ἐπιβολή τῆς θρησκευτικῆς εἰρήνης», τά ἄρθρα 198, 199 καί 201 πού ἀφοροῦν στήν κακόβουλη βλασφημία, στήν καθύβριση θρησκευμάτων καί στήν περιΰβριση νεκρῶν διατηροῦσα τήν διάταξη τοῦ ἄρθρου 200 γιά τήν διατάραξη θρησκευτικῶν συναθροίσεων. Ὁ τ. Ὑπουργός κ. Ν. Παρασκευόπουλος εἶχε προϊδεάσει ἰσχυριζόμενος ὅτι: «Κατά τό Ποινικό Δίκαιο ἡ ποινή προϋποθέτει τήν τέλεσι πράξης. Ὁ προσδιορισμός τῆς τελευταίας χωρεῖ μέ στάθμιση τῶν ἐμπειρικῶν ἀποδείξιμων ἀποτελεσμάτων της. Ὡστόσο, στήν περίπτωση τῆς βλασφημίας λείπει ὁποιαδήποτε ἀποδείξιμη ἐνώπιον δικαστηρίου βλαπτική συνέπεια τῆς πράξης. Ἑπομένως, ἡ ἔννοια τοῦ ἐγκλήματος δέν διακρίνεται». Ἡ σκέψις αὐτή εἶναι ἡ πλήρης διαστρέβλωση τῆς νομικῆς πραγματικότητος.

Ἡ κατάργηση τῶν ἄρθρων 198 καί 199 τοῦ Ποινικοῦ Κώδικα πού ἀφοροῦν στήν κακόβουλη βλασφημία τῶν θείων πάσης γνωστῆς κατά τό Σύνταγμα, θρησκείας, δηλ. ἐκείνης πού δέν ἔχει κρύφια δόγματα καί τῆς ὁποίας ἡ λατρεία δέν ἀντίκειται στήν δημόσια τάξη καί τά χρηστά ἤθη, ὅπως προβλέπεται στό ἄρθρο 13 τοῦ ἰσχύοντος Συντάγματος, ὑπό τόν τίτλον τοῦ Ποινικοῦ Νόμου «Ἐπιβολή θρησκευτικῆς Εἰρήνης», προσβάλλει καί θέτει σέ ἄμεση διακινδύνευση τό ἔννομο ἀγαθό πού προσδιορίζεται ὑπό τοῦ τίτλου «Ἐπιβολή θρησκευτικῆς εἰρήνης» δηλ. τήν κοινωνική συνοχή καί τήν εἰρηνική συμβίωση διαφορετικῶν θρησκευτικῶν παραδοχῶν καί ἑνοτήτων, σέ συνθῆκες μάλιστα ἀκρίτου μεταναστεύσεως καί συγκροτήσεως πολυπολιτισμικῶν συνθηκῶν. Ὁ ποινικός μας νομοθέτης μέχρι σήμερα δέν τιμωρεῖ τήν ἄρνηση ἤ τήν κριτική τοῦ θρησκευτικοῦ γεγονότος, ἀλλά τήν δημοσίᾳ κακόβουλη βλασφημία, τήν δολία δημοσίᾳ γενομένη καθύβριση τοῦ θείου, πού στοχεύει ὄχι στήν κριτική ἄρνηση ἤ θεώρηση, ἀλλά στήν χυδαία ἀπομείωση τοῦ θρησκευτικοῦ γεγονότος πού ἀναποδράστως προκαλεῖ τήν ὀργή καί τόν βαθύτατο παραπικρασμό τῶν πιστευόντων στήν ὑβριζομένη θρησκευτική παραδοχή, διότι ἡ θρησκεία ἤ ἡ ἀθεΐα ἑκάστου συνιστᾶ ἀναποδράστως τό ὀντολογικό του θεμέλιο, ὑπό τοῦ ὁποίου διαπλάσσεται ὁ ψυχισμός του καί ἡ πράξη τοῦ βίου του. Ὅπως εὐχερῶς ἀντιλαμβάνεσθε, ἡ αἰτιολογική βάση τῶν συγκεκριμένων ποινικῶν διατάξεων καί ἡ στόχευση τοῦ ποινικοῦ νομοθέτου ὁρίζεται μέχρι σήμερα ἀπό τό νομικό προσδιορισμό τῶν ἄρθρων «ἐπιβολή Θρησκευτικῆς Εἰρήνης» καί εἶναι ἡ διατήρηση τῆς κοινωνικῆς συνοχῆς μέσα στό κοινωνικό σύνολο καί ἡ προστασία αὐτῆς τῆς κοινωνικῆς συνοχῆς ἀπό τήν διάρρηξη πού θά προκαλέσει ἀναπότρεπτα ἡ δολία δημοσίᾳ ἐξύβριση τοῦ θρησκεύματος κάποιων συμπολιτῶν πού ἀναγνωρίζεται στή Χώρα. Συνεπῶς μέ τίς προβλέψεις τοῦ ποινικοῦ μας νομοθέτου δέν προστατεύεται ὁ Θεός, ὁ ὁποῖος δέν δεῖται ἀσφαλῶς ποινικῆς προστασίας καί εἰσαγγελικῆς παρεμβάσεως, ἀλλά τό ἔννομο ἀγαθό τῆς κοινωνικῆς συνοχῆς καί ἡ δημοκρατική εὐστάθεια τῆς Χώρας, διότι τό πρόσωπο τοῦ κάθε συναθρώπου μας πού θρησκεύεται ταυτίζεται καί συγκροτεῖται πνευματικά μέ τήν θρησκευτική του παραδοχή καί κατά ταῦτα ἡ κακόβουλος βλασφημία τοῦ θείου πού λατρεύει ὡς ὀντολογικό του θεμέλιο ὅπως προανέφερα, προσβάλλει τό ἴδιο τό πρόσωπο καί προκαλεῖ εὔλογα τό θυμικό του συναίσθημα μέ ἀπροβλέπτους συνεπείας διά τό κοινωνικόν σύνολον.

Ἡ βλαπτική ἑπομένως συνέπεια τῆς βλασφημίας καί τῆς καθυβρίσεως εἶναι σαφῶς ἀποδείξιμη ἐκ τῶν συνεπειῶν καί ἀποτελεσμάτων της ἐνώπιον τῆς Δικαιοσύνης, εἶναι ad hoc ἡ διακινδύνευση τῆς διατηρήσεως τῆς θρησκευτικῆς εἰρήνης καί τῆς κοινωνικῆς συνοχῆς καί ἡ ἀποτροπή τῆς κακουργηματικῆς θρησκευτικῆς αὐτοδικίας.

Μέ τήν ἀποποινικοποίηση τῆς κακόβουλης βλασφημίας καί τῆς καθυβρίσεως τῶν θρησκευμάτων ὁδηγούμεθα ἀναποδράστως στήν κακουργηματική θρησκευτική αὐτοδικία διότι δέν θά ὑφίσταται πλέον ἔννομος τρόπος ἀντιδράσεως καί ἱκανοποιήσεως τοῦ πλησσομένου θρησκευτικοῦ συναισθήματος, πού δολίως καί χυδαίως θά καθυβρίζεται καί θά ἀπομειώνεται, μέ πρόδηλο ἀποτέλεσμα τήν βαρυτάτη προσβολή τοῦ θρησκευομένου προσώπου πού ὅπως ἀνέφερα συγκροτεῖται καί νοηματοδοτεῖται ἠθικά, πνευματικά καί ὀντολογικά ἀπό τήν θρησκευτική του παραδοχή καί κατά ταῦτα ἀποφορτίσεως τοῦ θυμικοῦ.

Τά πολύ οὐσιώδη αὐτά ἐνδεχομένως νά μήν ἔχουν τύχει ἀναλόγου μελέτης καί προσεγγίσεως ἀπό διαφόρους Διεθνεῖς Ὀργανισμούς, ὅπως ἡ Διεθνής Ἀμνηστία καί ἄλλοι πού ἐσφαλμένα ἐκλαμβάνουν τίς ἀνωτέρω ποινικές διατάξεις ὡς δῆθεν «καταδίκη τῆς ἐλεύθερης ἔκφρασης» διότι ἐπαναλαμβάνω δέν τιμωρεῖται ἡ ἔλλειψη σεβασμοῦ πρός τά θεῖα ἤ ἡ ἄρνησι τοῦ θρησκευτικοῦ γεγονότος ἤ ἡ κριτική τοῦ δόγματος οἱασδήτινος θρησκευτικῆς παραδοχῆς, ἀλλά ἡ δημοσίᾳ κακόβουλος βλασφημία, ἡ ὁποία καιρίως πλήττει τόν θρησκευόμενον ἄνθρωπον. Ἄλλωστε εἶναι ἐντελῶς ἀντιφατικό ἡ Ἐπιτροπή Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων τοῦ ΟΗΕ νά θεωρεῖ ὅτι πρέπει νά ποινικοποιεῖται ἡ περίπτωσι «ἐθνικοῦ, θρησκευτικοῦ ἤ φυλετικοῦ μίσους πού ἀποτελεῖ ὑποκίνησι διακρίσεων, ἐχθρότητας ἤ βίας» (ἄρθρο 20 παρ. 2 τοῦ Διεθνούς Συμφώνου) καί τήν ἴδια στιγμή νά προτείνεται ἡ ἀποποινικοποίηση τοῦ γενεσιουργοῦ αἰτίου πού εἶναι ἡ κακόβουλος βλασφημία, γιά τήν πρόκλησι καί ὑποκίνησι θρησκευτικοῦ μίσους.

Ἀπαράδεκτη νομικῶς καί ἠθικῶς εἶναι καί ἡ κατάργηση τοῦ ἄρθρου 201 γιά τήν περιΰβριση νεκρῶν διότι ὁδηγεῖ καί αὐτή τούς οἰκείους τοῦ περιΰβρισθέντος σέ ἀναπόδραστη αὐτοδικία, ἐφ’ ὅσον δέν θά ὑφίσταται πλέον ἔννομος ἀποτροπή καί προστασία τῆς μνήμης τοῦ νεκροῦ των.

Στήν τυχόν ἔνσταση, ὅτι τά ἄρθρα 198 καί 199 δέν τυγχάνουν δῆθεν πρακτικῆς ἐφαρμογῆς, ἡ ἀπάντηση εἶναι, ὅτι ὁ ποινικός νόμος δρᾶ ὄχι μόνο κατασταλτικῶς, ἀλλά καί προληπτικῶς καί ἀποτελεῖ ἐχέγγυο ἐννόμου προστασίας καί καταφυγῆς τῶν πλησσομένων, ἀπό ἀδίκους πράξεις, πολιτῶν ἀποφορτίζων τό συναίσθημα αὐτῶν.

Κατόπιν τούτων πρόδηλον τυγχάνει, ὅτι ὅλοι ὅσοι συμπράξουν στήν κατάργηση τῶν ἀνωτέρω διατάξεων ἀπό τόν κάθε Βουλευτή ἕως τόν Ἐξοχώτατο κ. Πρόεδρο τῆς Δημοκρατίας, στιγματίζονται ἀπό τώρα ὡς ἠθικοί αὐτουργοί τῆς κακουργηματικῆς θρησκευτικῆς αὐτοδικίας, γεγονός πού εἰλικρινῶς ἀπεύχομαι καί ἐκ προοιμίου ἐντόνως καταδικάζω, στήν ὁποία ἀναποδράστως θά ὁδηγηθοῦν τά πράγματα, διότι θά συντριβεῖ ἡ θρησκευτική εἰρήνη τῆς Χώρας καί θά ὁδηγηθοῦμε στό τραγικό ἔγκλημα ἀποσαρθρώσεως τῆς κοινωνικῆς συνοχῆς.

Ἡ κατάργηση τῶν συγκεκριμένων ἄρθρων μέ τήν συγκεκριμένη νομική causa, ἀποδεικνύει τήν μανία κατεδαφίσεως τοῦ νομικοῦ μας πολιτισμοῦ ἀπό τήν Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ἀλλά καί ἐπιβεβαιώνει τήν ἄποψη ὅτι συνδέεται ἀρρήκτως μέ φθοροποιά στοιχεῖα πού ἐπιδιώκουν τήν κοινωνική ἀποσάθρωση καί τήν διάλυση τοῦ κοινωνικοῦ ἱστοῦ. Ποιοῦμαι ἔκκληση στούς ἐχέφρονας ἀπό τήν Κυβερνητική πλειοψηφία, νά ἀρθοῦν στό ὗψος τῆς εὐθύνης τους καί ἔστω τήν ὕστατη στιγμή νά καταψηφίσουν τόν Σχέδιο Νόμου μέ τίτλο «Κύρωση τοῦ Ποινικοῦ Κώδικα» ἄλλως ἐλπίζω ὅτι ἡ ἑπομένη Βουλή θά θεραπεύση τό προφανές ἔγκλημα".

Αλλά και το Γραφείο Αιρέσεων και Παραθρησκειών της Μητροπόλεως Πειραιώς έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου αναφέροντας:

“Μεταξύ των αλλαγών που προβλέπονται είναι και οι διατάξεις των άρθρων 198, 199 και 201 του Π.Κ. οι οποίες αφορούν την κακόβουλη βλασφημία των θείων και την περιύβριση νεκρού. Συγκεκριμένα προτείνεται η κατάργηση των εν λόγω άρθρων, πράγμα που σημαίνει κατ’ ουσίαν, ότι θα μπορεί ο οποιοσδήποτε, χωρίς να κινδυνεύει να του επιβληθεί κάποια ποινική κύρωση, να υβρίζει ελεύθερα, δημόσια και με οποιονδήποτε τρόπο τον Θεό και γενικώς τα θεία και να προβαίνει σε περιύβριση νεκρού. Ο ισχύων Ποινικός Κώδικας έθετε φραγμούς στις υβριστικές επιθέσεις αθέων, χριστιανομάχων, αιρετικών και αλλοθρήσκων, προστατεύοντας και διαφυλάσσοντας έτσι την θρησκευτική ειρήνη. Ταυτόχρονα προστάτευε και την πίστη των αιρετικών και αλλοθρήσκων, διότι δεν είναι επιτρεπτό, πολλώ δε μάλλον χριστιανικό, το να προσβάλλει ο οιοσδήποτε την πίστη κανενός, όσο σαθρή και ψεύτικη και αν την θεωρεί. Η Ορθόδοξη Εκκλησία μας σέβεται την ελευθερία της θρησκευτικής συνειδήσεως του καθενός και ουδέποτε μεταχειρίστηκε βία, ή εξαναγκασμό, ακολουθώντας τον λόγο του Κυρίου μας: «όστις θέλει οπίσω μου ακολουθείν» (Μαρκ.8,34) και το λόγο του αποστόλου: «μετά πρώτην και δευτέραν νουθεσίαν παραιτού» (Τιτ.3,10). Ο καθένας είναι ελεύθερος να ακολουθήσει όποια πίστη και όποια θρησκεία επιθυμεί, όπως αυτό άλλωστε προβλέπεται και από το ισχύον Σύνταγμα της χώρας μας.

Τώρα όμως με την αποποινικοποίηση της κακόβουλης βλασφημίας, διακινδυνεύεται η θρησκευτική ειρήνη και η διατήρηση της κοινωνικής συνοχής στο κοινωνικό σύνολο. Και τούτο διότι, όπως παρατηρεί σε σχετικό δημοσίευμά του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ.κ. Σεραφέιμ: «το πρόσωπο του κάθε συναθρώπου μας που θρησκεύεται ταυτίζεται και συγκροτείται πνευματικά με την θρησκευτική του παραδοχή και κατά ταύτα η κακόβουλος βλασφημία του θείου που λατρεύει ως οντολογικό του θεμέλιο, όπως προαναφέραμε, προσβάλλει το ίδιο το πρόσωπο και προκαλεί εύλογα το θυμικό του συναίσθημα με απροβλέπτους συνεπείας διά το κοινωνικόν σύνολον. Η βλαπτική επομένως συνέπεια της βλασφημίας που είναι σαφώς αποδείξιμη εκ των συνεπειών και αποτελεσμάτων της ενώπιον της Δικαιοσύνης, είναι ad hoc η διακινδύνευση της διατηρήσεως της θρησκευτικής ειρήνης και της κοινωνικής συνοχής και η αποτροπή της κακουργηματικής θρησκευτικής αυτοδικείας. Με την αποποινικοποίηση της κακόβουλης βλασφημίας οδηγούμεθα αναποδράστως στην κακουργηματική θρησκευτική αυτοδικία, διότι δεν θα υφίσταται πλέον έννομος τρόπος αντιδράσεως και ικανοποιήσεως του πλησσομένου θρησκευτικού συναισθήματος, που δολίως και χυδαίως θα καθυβρίζεται και θα απομειώνεται, με πρόδηλο αποτέλεσμα την βαρυτάτη προσβολή του θρησκευομένου προσώπου, που όπως ανέφερα συγκροτείται και νοηματοδοτείται ηθικά, πνευματικά και οντολογικά από την θρησκευτική του παραδοχή…Άλλωστε είναι εντελώς αντιφατικό η Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ να θεωρεί ότι πρέπει να ποινικοποιείται η περίπτωσι ‘εθνικού, θρησκευτικού ή φυλετικού μίσους, που αποτελεί υποκίνησι διακρίσεων, εχθρότητας ή βίας’, (άρθρο 20 παρ. 2 του Διεθνούς Συμφώνου) και την ίδια στιγμή να προτείνεται η αποποινικοποίηση του γενεσιουργού αιτίου, που είναι η κακόβουλος βλασφημία, για την πρόκλησι και υποκίνησι θρησκευτικού μίσους»”

Και στέλνει μήνυμα αντίδρασης: “Η σημερινή κυβέρνηση, απολειφάδι της μαρξιστικής ιδεολογίας και γνήσιο τέκνο του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού, πήρε τη σκυτάλη για να εξαπολύσει έναν πρωτοφανή και ανελέητο πόλεμο εναντίον της Εκκλησίας μας, ψηφίζοντας και θεσπίζοντας νόμους που έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τον νόμο του Ευαγγελίου και αποποινικοποιώντας ό,τι είναι αντίθετο προς το θέλημα του Θεού.

Κλείνοντας, εκφράζουμε την οδύνη και τον έντονο προβληματισμό μας για όσα συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια στην πολύπαθη πατρίδα μας. Η ανησυχία μας δεν έγκειται τόσο στις ενέργειες της παρούσης κυβερνήσεως. Η κυβέρνηση προχωρεί με συνέπεια στο πρόγραμμά της και αφ’ όσον είναι άθεη, είναι απόμενο και αναμενόμενο να πράττει, αυτά που πράττει. Η ανησυχία μας έγκειται στην αδράνεια και στον εφησυχασμό. Στο γεγονός δηλαδή, ότι ενώ βλέπουμε να συντελείται μια μεθοδευμένη επιχείρηση αλλαγής θεμελιωδών θεσμών και μια προοδευτική και σταδιακή αποδόμηση της ελληνορθόδοξης ταυτότητάς μας, ενώ βλέπουμε να κατεδαφίζονται τα πάντα μπροστά στα μάτια μας, παραμένουμε αφωνότεροι ιχθύος, είτε μόλις και μετά βίας τολμούμε να αρθρώσουμε λόγο με πολύ φόβο και τρόμο. Που είναι σήμερα οι δυναμικές κινητοποιήσεις και παρεμβάσεις, τα συλλαλητήρια, οι συλλογές υπογραφών κ.λ.π. που είχαμε επί των ημερών των αειμνήστων Προκαθημένων Χριστοδούλου και Σεραφείμ; Πως φθάσαμε σ’ αυτό το πνευματικό κατάντημα; Καιρός να ξυπνήσουμε και να αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του, πριν είναι πλέον οριστικά αργά.”

Αλλά και Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου Αμφιλόχιος σε σχετικό άρθρο του προσθέτει: «Όταν ακόμα και στην αρχαιότητα ο νεκρός, κεκοιμημένος κατά την Εκκλησία, τύγχανε τιμής και σεβασμού και η ταφή αποτελούσε πρωτογενές στοιχείο της ανθρώπινης συνείδησης, χρέος στα ‘άγραπτα και ασφαλή θεών νόμιμα’, (Σοφοκλής) και όχι απλώς έθιμο, σήμερα θα πρέπει να επιτρέψουμε να υβρίζεται και εμείς να σιωπούμε; Όταν η πίστη και η θρησκεία είναι στοιχείο ιδιοπροσωπίας, στοιχείο ταυτότητας ενός λαού, ενός Έθνους, δεν έχουμε χρέος και ευθύνη όλοι μας: Θεσμοί, Πρόσωπα και Κοινωνία, να διαφυλάξουμε και διασφαλίσουμε την ιερότητα αυτής της πίστης; Όταν με πλειάδα Νόμων κατοχυρώνονται τα πάσης φύσεως δικαιώματα μειονοτήτων και διαφορετικοτήτων, και καλώς γίνεται, δεν θα πρέπει να είναι κατοχυρωμένο το δικαίωμα του σεβασμού στην πίστη, την θρησκεία και τους νεκρούς;».

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ