Πανελλαδικές: Πέντε μαθήματα για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ – Θύελλα για τη Φυσική των Γενικών Λυκείων

Δημοσίευση: 13 Ιουνίου 2019, 7:16 πμ

Στα μαθήματα Ανατομία-Φυσιολογία ΙΙ Στοιχεία Ανατομίας Φυσιολογίας ΙΙ , Ηλεκτροτεχνία 2, Ιστορίας Σύγχρονης Τέχνης και Αρχιτεκτονικό σχέδιο εξετάζονται σήμερα Πέμπτη οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ στις φετινές Πανελλαδικές.


Την Τετάρτη οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων εξετάστηκαν στη Φυσική, την Ιστορία και την Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.

Σε ό,τι αφορά στη Φυσική για ενδεχόμενη εξυπηρέτηση πολιτικών σκοπιμοτήτων μέσω της επιλογής των θεμάτων στα οποία εξετάσθηκαν στη Φυσική Προσανατολισμού οι υποψήφιοι των πανελλαδικών κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της με την οποία σχολιάζει τα θέματα, η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση.

Ειδικότερα, αφού διατυπώνει το ερώτημα αν επρόκειτο για εξετάσεις ή για τεστ αντοχής, σημειώνει σε ανακοίνωσή της:

Το προεδρικό διάταγμα για τις πανελλαδικές εξετάσεις, καθορίζει ότι τα θέματα Β, ελέγχουν την κατανόηση της θεωρίας, ενώ τα θέματα Β2 και Β3 ήταν ασκήσεις (θέματα Γ). Τα θέματα Α2, Α4 απαιτούσαν πράξεις (θέματα Β). Το Α5ε είναι επιστημονικά ελλιπές γιατί δεν καθορίζει αν υπάρχει τριβή.Τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων απευθύνονται σε πολύ υψηλού επιπέδου υποψηφίους, ενώ το Υπουργείο ανακοίνωσε νέα ύλη Φυσικής Γ Λυκείου η οποία είναι πρόχειρα επιλεγμένη και υποβαθμισμένη ποιοτικά σε σχέση με την ύλη που αντικαθιστά.


Τέλος αναρωτιόμαστε αν η επιλογή των θεμάτων εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες, που επαληθεύουν τις επιλογές (!) του Υπουργού για το νέο εξεταστικό σύστημα».

Σημειώνεται πάντως, ότι η Ενωση Ελλήνων Φυσικών χαρακτηρίζει τα θέματα σαφέστατα στη διατύπωση, αλλά και ως τα απαιτητικότερα των τελευταίων τριών ετών προσθέτοντας ότι «περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ο χρόνος των τριών ωρών δεν επαρκεί για την επίλυση τους. Τα ερωτήματα Α2 και Α4 απαιτούν υπολογισμούς και ξεφεύγουν από την ενδεδειγμένη μορφή του Α θέματος. Ομοίως, τα ερωτήματα Β2 και Β3, τα οποία αποτελούν ασκήσεις επιπέδου θέματος Γ. Στο δε Β3 θέμα έπρεπε οπωσδήποτε να αναφερθεί ότι πρόκειται για κάτοψη, γιατί το σχήμα που δόθηκε ήταν παραπλανητικό. Η δομή σε συνδυασμό με το εύρος των θεμάτων, ως επιλογή είναι μη δόκιμη και αντιπαιδαγωγική. Όπως επανειλημμένως έχει τονιστεί, πρόκειται για διαγωνισμό και όχι για εξετάσεις και επομένως θέματα εξαντλητικά, στα οποία η πλειοψηφία δεν μπορεί να ανταποκριθεί, δεν εξυπηρετούν τον σκοπό για τον οποίο οι μαθητές διαγωνίζονται. Η δυσκολία των θεμάτων δεν πρέπει να έγκειται στο πλήθος αριθμητικών πράξεων αλλά στην εμβάθυνση και ανάλυση των φυσικών διεργασιών. Να επιλέγονται θέματα που αναδεικνύουν την ομορφιά της Φυσικής!».

Για τα θέματα της Ιστορίας οι φροντιστές σχολιάζουν ότι κάλυπταν όλο το εύρος της εξεταστέας ύλης και απαιτούσαν κριτική σκέψη, για την Φυσική κρίνουν ότι τα θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας συνολικά επισημαίνοντας ότι, όπως και πέρυσι, οι διατυπώσεις των θεμάτων ήταν μεγάλες και τα θέματα που πήραν στα χέρια τους οι υποψήφιοι ήταν πολλές σελίδες (8 στον αριθμό).

Για το μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών λένε ότι τα θέματα ήταν σαφή και ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής θα μπορούσε να γράψει και άριστα.

Οι Πανελλαδικές εξετάσεις για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων ολοκληρώνονται στις 18 Ιουνίου.
Για τα ειδικά μαθήματα, οι εξετάσεις θα διεξαχθούν από τις 21 Ιουνίου μέχρι 2 Ιουλίου.Συγκεκριμένα, στις 21 Ιουνίου οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα Αγγλικά, και στις 22 ιουνίου συνέχεια θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις των Γερμανικών και των Ισπανικών Ακόμη, στις 24 Ιουνίου οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στο ελεύθερο σχέδιο και την επόμενη ημέρα 25 Ιουνίου στο γραμμικό σχέδιο.

Στις 26 ιουνίου θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις των Γαλλικών και θα ακολουθήσουν οι εξετάσεις των μαθημάτων που αφορούν τα τμήματα Μουσικών Σπουδών: 27 Ιουνίου η Αρμονία, στις 28 ο Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων, στις 29 Ιουνίου η Μουσική Αντίληψη και Γνώση και την 1η Ιουλίου η Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία. Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ολοκληρωθούν στις 2 Ιουλίου με την εξέταση του μαθήματος των Ιταλικών.