Τόνωση οργανισμού: Με ποιες τροφές αυξάνουμε την ενέργεια μας!

Δημοσίευση: 10 Μαΐου 2019, 11:04 μμ

Εάν αισθάνεσθαι πως οι δυνάμεις σας, σας εγκσταλείπουν λόγω του έντονου προγράμματος, δεν έχετε παρά να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές και η ενέργειά σας θα εκτοξευθεί! 


Μία κίνηση “μάτ” για την τόνωση του οργανισμού ξεκινά από τη διατροφή μας και από το τι επιλέγουμε να βάλουμε στο πιάτο μας.

Σύμφωνα με τους ειδικούς διατροφολόγου, τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού και διατηρούν την επιδερμίδα μας λαμπερή και υγιή. Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε αντιοξειδωτικά όπως οι ντομάτες (λυκοπένιο), τα μούρα (πολυφαινόλες), τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά (βιταμίνη Ε) και το σπανάκι (καροτενοειδή), μπορούν να περιορίσουν τις βλάβες που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες.

Συνδυάστε το γεύμα σας με μερικά φλιτζάνια πράσινο τσάι (κατεχίνες) και καφέ (καφεϊκό οξύ) για πρόσθετη τόνωση του οργανισμού σας!

Επίσης, τροφές πλούσιες σε καροτενοειδή, όπως το λυκοπένιο (ντομάτες, καρπούζι), η λουτεΐνη (κολοκύθα, φιστίκια, πράσινα φυλλώδη λαχανικά) και η ζεαξανθίνη (μαϊντανός, κέιλ, κρόκος αυγού), έχουν αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση.


Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε ψευδάργυρο, σελήνιο και χαλκό, όπως οι φακές, τα αυγά, η μαύρη σοκολάτα και τα αμύγδαλα, είναι επίσης ζωτικής σημασίας για τον σχηματισμό κολλαγόνου και ελαστίνης και βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ακόμη ότι τρόφιμα που προλαμβάνουν τις απότομες μεταβολές στα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, μπορούν να συμβάλλουν στον περιορισμό των ουσιών που καταστρέφουν το κολλαγόνο και την ελαστίνη. Πιο συγκεκριμένα, τα μήλα, τα σπαράγγια, τα σύκα, το σέλινο, οι πράσινες πιπεριές, το κουνουπίδι και τα κρεμμύδια, έχει αποδειχθεί ότι καταπολεμούν τη διαδικασία της γλυκοζυλίωσης. Πρόκειται για μία φυσική διαδικασία γήρανσης του οργανισμού, ενώ τα παράγωγά της που ονομάζονται εν συντομία AGES (Advanced Glycation End Products) καταστρέφουν το κολλαγόνο και την ελαστίνη, που διατηρούν το δέρμα σφριγηλό και ελαστικό.

Σημειώνεται ότι τα λαχανικά που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες (αγκινάρες το μπρόκολο) καθώς και τα βότανα και τα μπαχαρικά (κανέλα, τζίντζερ, κουρκουμάς, σκόρδο, φασκόμηλο, θυμάρι το σέλινο) μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και να εμποδίσουν τη δράση ουσιών που καταστρέφουν το κολλαγόνο.