Πώς να οξύνουμε τη σκέψη μας με απλά πράγματα-Εκτός από το διάβασμα!

Δημοσίευση: 22 Μαΐου 2019, 8:07 μμ

Το πώς μπορούμε να «ακονίζουμε» το μυαλό μας, είναι ένα ζήτημα που απασχολεί πολλούς, καθώς με αυτόν τον τρόπο προλαμβάνουμε κάποιες ασθένειες που αφορούν στη μνήμη μας. 


Η διαθεσιμότητα των πληροφοριών σήμερα έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Ποτέ άλλοτε δεν υπήρχε τόση αφθονία: οι πληροφορίες είναι ανεξέλεγκτες, μας βομβαρδίζουν, δεν μας αφήνουν πολλά περιθώρια επεξεργασίας.

Θα έλεγε κάποιος με την προσβασιμότητα που έχουμε σήμερα σε πηγές μάθησης, θα έπρεπε να ήμασταν τουλάχιστον ιδιοφυΐες. Ομως, όχι, μάλλον συμβαίνει το εντελώς αντίστροφο. Οι άνθρωποι σήμερα βλέπουν αλλά δεν κατανοούν. Ακούν αλλά δεν συγκρατούν. Είναι τόσα τα ερεθίσματα που κατακλύζουν καθημερινά τον εγκέφαλο -ιδίως με την χρήση του διαδικτύου- που στο τέλος της ημέρας το μόνο που θες είναι ησυχία. Να μην μιλάς. Να μην κάνεις απολύτως τίποτα. Αν βρήκατε κάτι πολύ οικείο σε εσάς στην παραπάνω εικόνα, θα έχετε νιώσει κι εσείς την ανάγκη να αναζωογονήσετε το μυαλό σας, όπως ακριβώς κάνετε με το σώμα σας, όταν το νιώθετε κουρασμένο, όταν το βλέπετε να παίρνει βάρος, να αφυδατώνεται, ή να πονά.

Η όξυνση της σκέψης και η βελτίωση της αποδοτικότητας του μυαλού δεν μπορεί να έρθει εύκολα σε μια αυτοματοποιημένη καθημερινότητα.

Με άλλα λόγια, αν κάθε μέρα, κάνετε ακριβώς τα ίδια πράγματα, με τον ίδιο τρόπο, τότε το μυαλό θα αντιδράσει με τον τρόπο του: με το να αρχίσει να ξεχνά, να μην μπορεί να ανταποκριθεί εύκολα σε εργασίες που καλείται να διεκπεραιώσει, να μην έχει θετικές σκέψεις, να μην πλάθει ευχάριστες εικόνες. Να ατροφεί.


Σας προτείνουμε 4 τρόπους που θα σας βοηθήσουν να ακονίσετε το μυαλό σας και να γίνετε πιο αποδοτικοί.

Unsplash/freestocks.org

Σε αυτούς δεν συμπεριλαμβάνονται το διάβασμα, η υγιεινή διατροφή, η άσκηση και ο καλός ύπνος. Χωρίς αυτά, μην περιμένετε να αποδώσουν στο μέγιστο οι παρακάτω τρόποι.

1) Να αλλάζετε συνεχώς τις μικρές καθημερινές συνήθειες -Η ποικιλία θα αναζωογονήσει το μυαλό σας: Αν, κάθε μέρα, κάνετε ακριβώς την ίδια διαδρομή για την δουλειά, με το ίδιο μέσο, από τον ίδιο δρόμο, τότε σίγουρα αυτό το διάστημα μέσα στην ημέρα σάς κάνει να πλήττετε. Δοκιμάστε, λοιπόν, να κάνετε μικρές διαφοροποιήσεις στην διαδρομή ή στον τρόπο μετακίνησης σάς. Δοκιμάστε καφέ από ένα διαφορετικό μέρος. Αλλάξτε την διάταξη στα έπιπλα του σπιτιού. Ακούστε ένα διαφορετικό είδος μουσικής. Με άλλα λόγια, βγάλτε την ζωή σας από τον αυτόματο πιλότο. Θα δείτε ότι η καθημερινότητα θα γίνει πιο ενδιαφέρουσα και το μυαλό σας -πιστέψτε μας!- θα είναι πιο ξεκούραστο.

2) Περιορίστε την τηλεόραση και τα social media: Εκφυλίζουν την μνήμη, την φαντασία, ακόμα και τον τρόπο ομιλίας. Αν είστε όλη την ημέρα μπροστά από μια οθόνη και κάνετε συνεχώς scroll στο timeline σας όχι μόνο δεν προσφέρετε τροφή στο μυαλό, αλλά αντιθέτως εξαντλείτε τα αποθέματα διαύγειας που έχει.

3) Βάλτε ξανά στη ζωή σας το «Γιατί» και προσπαθήστε να δώσετε μια νέα εξήγηση σε όσα ήδη έχετε μάθει: Ξεκινήστε να παρατηρείτε τι λέτε. Πώς το λέτε. Γιατί το λέτε. Τι γνωρίζετε πραγματικά για το θέμα για το οποίο μιλάτε. Ποιες γνώσεις και ποια ερεθίσματα σάς βοήθησαν να διαμορφώσετε την άποψη που έχετε. Αν κρίνετε κάποιον αρνητικά, σκεφτείτε ποιος είναι ο λόγος που υπάρχει πίσω από αυτήν την άποψη. Θα δείτε ότι το μυαλό θα αρχίσει να έχει άλλες ταχύτητες, να βγαίνει από τον λήθαργο.

4) Μιλήστε με ανθρώπους που γνωρίζουν περισσότερα -και έχουν ζήσει!- περισσότερα από εσάς: Επιδιώξτε την επαφή με ανθρώπους διαφορετικούς από εσάς ως προς την προσωπικότητα και τις γνώσεις. Να είστε ανοιχτοί σε νέες απόψεις και δεκτικοί σε νέες ιστορίες. Αν συναναστρέφεστε διαρκώς ανθρώπους που γνωρίζετε καλύτερα και από τον ίδιο σας τον εαυτό, αν κάθε φορά πηγαίνετε στα ίδια μέρη και μιλάτε για τα ίδια πράγματα, δεν πρόκειται να αποκομίσετε τα ερεθίσματα που θα αναζωογονήσουν το μυαλό σας. Να οξύνετε την σκέψη σας.