Ποια σνακ έχουν καλά λιπαρά, μας χορταίνουν και… «ρίχνουν» την κοιλιά

Δημοσίευση: 27 Μαΐου 2019, 6:17 μμ

Τα σνακ που έχουμε συνηθίσει να ακούμε πολλές φορές έχουν μαγάλες ποσότητες ζάχαρης και μας παχαίνουν, κάποιες φορές χωρίς να μας χορταίνουν. Υπάρχουν όμωε και κάποιες άλλες επιλογές, που μπορουν να μας βοηθήσουν να «πέσει» η κοιλιά.


Μία διατροφή πλούσια σε λιπαρά και ζάχαρη, μπορεί να αυξήσει το σπλαχνικό λίπος που περιβάλλει ζωτικά όργανα στην κοιλιακή κοιλότητα και κατ΄ επέκταση και τον κίνδυνο πολλών παθήσεων, όπως διαβήτη τύπου 2 και καρδιαγγειακών.

Το σπλαχνικό λίπος περιβάλλει όργανα όπως το συκώτι, το ήπαρ και το έντερο και παράγει φλεγμονώδεις ουσίες, τα αυξημένα επίπεδα των οποίων προκαλούν χρόνιες παθήσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η καρδιακή νόσος, η οποία προκαλείται από τη δημιουργία αθηρωματικής πλάκας στα τοιχώματα των αρτηριών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι η υψηλότερη πρόσληψη καλών λιπαρών συνδέεται με μειωμένη κεντρική κατανομή λίπους, δηλαδή συσσώρευση λίπους στον κορμό. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να μειώσετε το σπλαχνικό λίπος, είναι η υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή που περιλαμβάνει καλά μονοακόρεστα λιπαρά. 

Μπορείτε να βάλετε στη διατροφή σας ελαιόλαδο, στις σαλάτες αβοκάντο, ενώ όταν έχετε μία… λιγούρα προτιμήστε για σνακ αμύγδαλα και αράπικα φιστίκια.


Τα μονοακόρεστα λιπαρά συμβάλλουν στην προστασία της καρδιάς, διατηρώντας τα επίπεδα της HDL «καλής» χοληστερόλης σε υγιή επίπεδα, ενώ ωφελούν και την υγεία του εγκεφάλου.